Niezależnym przeglądem przemysłu wodnego jest zalecenie zamiatania zmian w sposobie zarządzania sektorem, w tym potencjalnego zastąpienia OFWAT wzmocnionym organem łączącym regulację ekonomiczną i środowiskową.

Były gubernator Banku Anglii, Sir Jon Cunliffe, opublikuje w poniedziałek ustalenia Niezależnej Komisji Wody, a zainteresowane strony w branży spodziewają się znaczących zmian w regulacji.

Istniejący regulator OfWat był w ostatnich latach pod ostrzałem ze wszystkich stron wśród rosnącego gniewu publicznego na poziomie zanieczyszczenia i zarządzania finansami spółek wodnych.

Czytaj więcej:
Poważne incydenty zanieczyszczenia wody w Anglii o 60% w zeszłym roku

Kampanie i politycy oskarżyli o to, by nie uwzględnić operatorów wodnych, podczas gdy firmy narzekają, że skupienie się na utrzymywaniu rachunków uniemożliwiło odpowiednie inwestycje w infrastrukturę.

W raporcie tymczasowym, opublikowanym w czerwcu, Sir Jon zidentyfikował obecność wielu organów regulacyjnych z nakładającymi się obowiązkami jako kluczowej kwestii, przed którymi stoją branża.

Podczas gdy OFWAT jest regulatorem ekonomicznym, Agencja Środowiska ponosi odpowiedzialność za ustalenie standardów zanieczyszczenia, wraz z inspektorem wody pitnej.

Oczekuje się, że raport końcowy Sir Jona będzie zawierać zalecenie, aby rząd rozważył nowy organ regulacyjny, który łączy uprawnienia regulacyjne Ofwat z obowiązkami skierowanymi do wody obecnie zarządzanymi przez EA.

W swoim raporcie tymczasowym Sir Jon powiedział, że opcje reform wahały się od „racjonalizacji” istniejących regulacji po „podstawowe, strukturalne opcje integracji regulacyjnych przekazów i funkcji”.

Rozumie się, że dyskutował o implikacjach podstawowej reformy z wyższymi postaciami w przemyśle i rządzie w ostatnim tygodniu, gdy sfinalizował swój raport.

Oczekuje się, że sekretarz środowiska Steve Reed rozpocznie konsultację w sprawie propozycji po opublikowaniu raportu Komisji.

Oczekuje się również, że komisja zaleci „główną zmianę” w modelu regulacji ekonomicznych, który obecnie opiera się na modelowaniu ekonometrycznym, na podejściu nadzorczym, które uwzględnia bardziej indywidualne okoliczności firmy.

Przeczytaj więcej od Sky News:
Policja nie podejmuje dalszych działań w sprawie Glastonbury Show Kneecap
Nowa opłata za Brytyjczyków podróżujących do UE kosztuje 180% więcej niż oczekiwano

Jak woda może nauczyć siły roboczej bardzo potrzebną lekcję


Liz Bates

Liz Bates

Korespondent polityczny

@Wizbates

W poniedziałek długo oczekiwany przegląd rządu w brytyjskim przemysłu wodnym w końcu poinformuje.

Oczekuje się, że zaleci zmiana zmian – w tym zniesienie regulatora, Ofwat.

Ale sfrustrowani klienci nieszczęsnych firm wodnych mogą słusznie narzekać, że proces przyjmowania tego nieudanego sektora i jego regulatora był powolny i nieskuteczny.

Można im wybaczyć, że pójdzie dalej i sugerują, że siła robocza zajmowała się wodą, symbolizuje ich niezdolność do wywarcia wpływu na wiele obszarów życia publicznego, pozostawiając wielu ich wyborców rozczarowanych.

Jest to branża, która od dziesięcioleci jest wyraźnie i szybko maleje, z nielegalnym zrzucaniem ścieków i gnijącymi rurami w wyraźnym kontraście z ogromnymi wynagrodzeniami i bonusami wypłaconymi ich nieapologicznym menedżerom.

Nie wymaga recenzji, aby zobaczyć, co poszło nie tak. Większość poinformowanych członków społeczeństwa może wyjaśnić, co wydarzyło się w ciągu kilku minut.

A jednak, pomimo 14 lat w opozycji z mnóstwem czasu na opracowanie radykalnego planu, recenzja jest dokładnie tym, co rząd postanowił przed podjęciem Ofwat.

Miesiąc po miesiącu zapytano ich, czy uważają, że regulator przemysłu wodnego jest odpowiedni do celu pomimo oczywistego rozpadu zegarka. Za każdym razem, gdy odpowiedź brzmiała „tak”.

Podobnie jak w wielu obszarach rządowych, Partia Pracy zamiast działać, potrzebowała kogoś innego, aby podjąć decyzję, co oznacza, że zajęło to ponad rok, aby dojść do prostego wniosku, że organ regulacyjny w rzeczywistości nie jest odpowiedni do celu.

Wchodząc do drugiego roku urzędowania, być może może to zapewnić lekcję, której desperacko muszą się nauczyć, czy chcą odwrócić swoje fortuny.

Te odważne decyzje nie wymagają miesięcy przeglądu, niekończących się konsultacji ani zewnętrznych ekspertów, aby nieskończenie analizować problem.

Po prostu muszą się z tym poradzić. Wyborcy im podziękują.

Sir Jon powiedział, że przemysł wodny wymaga długoterminowego planowania strategicznego i stabilności, aby uczynić go atrakcyjnym dla „inwestorów o niskim ryzyku”.

Przemysł wodny od dawna skarży się, że obecny model, w którym firmy są porównywane przeciwko operatorowi modelu nominalnego i karane za brak osiągania standardów finansowych i środowiskowych, ryzykuje „pętlę zagłady”.

Thames Water, obecnie walcząca o ukończenie procesu kapitałowego w celu uniknięcia wpadania w specjalną administrację, powiedział, że nałożenie ogromnych grzywien za brak spełnienia standardów zanieczyszczenia jest jednym z powodów, dla których leży w niebezpieczeństwie finansowym.

Publikacja raportu niezależnej Komisji pojawia się po opublikowaniu przez Agencję Środowiska wskazującą, że poważne incydenty zanieczyszczenia wzrosło o 60% w 2024a gdy Thames woda nakłada zakaz węża na 15 -metrową klientów.

Ofwat, Water UK i Departament Środowiska odmówiły komentarza.

Source link