Shane Lowry powiedział, że był świadomy swojej reputacji po zaakceptowaniu kary dwusuwowej za naruszenie zasad podczas drugiej rundy otwartej. Lowry był nieugięty, że nie widział, jak jego piłka zwraca się do tyłu w 12. dołku podczas huśtawki treningowej, a urzędnicy określali, że naruszył zasady golfa.
Lowry został poinformowany o potencjalnym problemie 15 przed szczegółową dyskusją po zakończeniu 18. zieleni. Lowry’s 70 stał się 72, pozostawiając mu 10 dryfu lidera turnieju, Scottie Scheffler, a jego wynik 12. zmienił się z pięciu do siedmiu.
„Byłem tam z oficjalnym zasadami i nie kłóciłem się do mojej sprawy, ale jestem rozczarowany, że nie mają na niej więcej stron aparatu” – powiedział Lowry. „Ten powiększył się w zwolnionym tempie… Próbują mi powiedzieć, czy to nie porusza się z nagiego oka, jeśli nie widzisz, że się porusza, to się nie poruszyło. Powiedziałem im, że zdecydowanie patrzę w dół w dół w kierunku piłki, gdy biorę huśtawkę treningową i nie widziałem, żeby się porusza.
„Ale musiałem wziąć karę. Nadal nie jestem pewien, szczerze mówiąc, czy tak było, czy nie, ale musiałem wziąć karę, ponieważ nie mogłem o tym mówić lub rzucić tak i po prostu się tym zachodzę. To oczywiście bardzo rozczarowujące. Czułem się, jakbym grał naprawdę, naprawdę dobrze. Trudno to zrobić.”
O sceny po rundie Lowry powiedział: „Myślę, że podjęli decyzję. Jeśli piłka się poruszyła i spowodowałem, że się poruszyła i poruszyła się, jest to kara dwóch strzałów. Ostatnią rzeczą, którą chcę zrobić, to siedzieć i kłócić się i nie przejmę kary, a potem nie widziałem, jak poruszam się. 72 tam teraz. ”
W oświadczeniu R&A wspomniana wizja Lowry’ego nie była istotna i wyjaśniła, dlaczego kara miała dwa strzały. „Zasady wymagają oceny trzech rzeczy w takich sytuacjach: 1. Czy piłka opuściła swoją pierwotną pozycję i spoczywała na innym miejscu? 2. Czy ruch piłki do innego miejsca dostrzegał nagie oko? 3. Jeśli piłka spoczywała na innym miejscu, a ruch był dostrzegalny do nagiego oka, czy jest to znane lub praktycznie pewne, że akcje gracza spowodowało poruszanie się piłki?
„Ocena, czy ruch piłki był widoczny dla nagiego oka w takiej sytuacji, zakłada, że gracz jest w normalnej pozycji adresowej dla udaru mózgu.
„W sytuacji Shane’a Lowry’ego ruch piłki do innego miejsca, w tym ruch logo, był dostrzegalny dla nagiego oka. Nagi test wzroku jest zadowolony, czy gracz patrzył na piłkę, kiedy się poruszała.
„Było jasne, że piłka poruszyła się natychmiast po tym, jak klub gracza dotknął liści blisko piłki podczas huśtawki treningowej i że akcje zawodnika spowodowały poruszanie się piłki.
„W tych okolicznościach jest kara jednego udaru mózgu i piłkę należy wymienić. Jednak gdy piłka została odtwarzana z miejsca, w którym została przeniesiona, gracz grał z niewłaściwego miejsca i ponosi całkowitą karę dwóch uderzeń”.