TNiewielka pustynna kawiarnia, złapana w opuszczonym środku między Los Angeles i Las Vegas, był otwarty tylko przez pięć minut, kiedy pierwsi klienci dnia wjechali z i tak już zawrotnego upału.
To był piątek rano w czerwcu, piasek wirujący na zewnątrz pękniętej ulicy i w kierunku drzwi Bagdad Cafe. Na tym samym parkingu, z lat 50. Znak reklamował motel, który już nie istnieje. W oddali pozostało tylko kilka ocalałych firm: małe centrum kultury, organizacja weteranów i wieloletni bar roadhouse popularny wśród mieszkańców. Kilka kilometrów na północ cała okolica została porzucona w latach 90. po kopcach dmuchania piasku połknął to w całości; Dziś tylko dach i kominy wychodzą z wysokich wydm.
Pomimo ogólnej atmosfery w mieście duchów, odwiedzający kawiarnie byli zawrotni.
Neilson Lopes, turysta z Brazylii, szczęśliwie przeglądał stojak z neonowych koszulek i strzelał do słabo oświetlonej kawiarni. On i jego żona latał i jechał z tyłu motocykla, tysiące mil, aby tam być, w szczerym polu.
„Planowałem tę podróż od 10 lat” – powiedział. „Może przez dziesięciolecia”.
Ponieważ chociaż ta pustynia Mojave’a-niewielka osada 2000 osób o nazwie Newberry Springs-może wyglądać na opustoszonych dla niewtajemniczonych, znajduje się na jednej z najsłynniejszych dróg na świecie: Trasa 66. Około 2400 mil (3900 km) Trasa rozciąga się od Kalifornia Wybrzeże do Chicago, łącząc zarówno małe miasteczka, jak i rozległe metropolu w całym kraju. Dla wielu droga ucieleśnia poczucie kwintesencji Americana, od dziwacznego kiczu przydrożnego po historyczne korzenie.
W przyszłym roku Route 66 kończy się 100 lat. Ogólnokrajowe przygotowania na wielką rocznicę trwają od lat: karawany ludzi planują prowadzić całą trasę, a Kongres nawet stworzył Komisja stulecia trasy 66 w 2020 r. Aby upamiętnić kamień milowy.
W małych miasteczkach, takich jak Newberry Springs i jeszcze mniejsza społeczność sąsiedniej 10 mil na zachód o nazwie Daggett, mieszkańcy mają nadzieję, że rocznica przyniesie powódź dodatkowych odwiedzających. Kawiarnia Bagdad, w której Kult klasyczny film z lat 80. o tej samej nazwie został zastrzelony, obecnie widzi około 6000 turystów każdego miesiąca. Miejscowi przewidują, że liczby te podwoją się w 2026 r. – i planują inne sposoby wykorzystania stulecia.
„Jesteśmy malutki, Weeny, mały kawałek Route 66”-powiedziała Renee Kamiński, współwłaścicielka historycznego baru Newberry Spring.
„Ale jesteśmy potężni”.
Pustynne miasto „zamrożone w czasie”
W odległej Newberry Springs, niezarejestrowanej społeczności, w której brakuje oficjalnego burmistrza lub rady miasta, garstka mieszkańców zamiast tego nieformalnie połączyła się, aby rozpocząć dzielenie się pomysłami na Centennial Route 66.
Jeden z nich, Karla Claus, został de facto ambasadorem miasta.
Ubrana w koronę Route 66 na szczycie amerykańskiej flagi kowbojskiej kapeluszu, nieskrępowanej w dżinsach, nawet gdy termostat pokonał 100F (38C), opisała swoje wielkie plany na stulecia ostatnie letnie popołudnie.
Powiedziała, że ta rocznica jest szansą na odrodzenie Newberry Springs.
„Moją wizją jest to, że będziemy jednym z miejsc docelowych dla tych przyczep kempingowych (fanów Route 66)”-powiedziała. „Mówimy do tych ludzi:„ Upewnij się, że tu przyjechałeś ”.
Aby ta wizja stała się rzeczywistością, Claus, który jest również wiceprezesem lokalnej izby handlowej, niedawno otrzymałem mikro-grant Aby rozpocząć wiodącą niestandardową, ukierunkowane na historię wycieczki Route 66.
I jest wiele historii do udostępnienia.
W 1926 r., Gdy miliony Amerykanów kupowały swój pierwszy samochód i zabierał się na otwartą drogę, Route 66 została utworzona w ramach pierwszego w kraju federalnego systemu autostrady. Nowo wybuchła własność samochodu; Model T został wprowadzony tylko około dwie dekady wcześniej.
Trasa została słynna z „Mother Road” Johna Steinbecka w jego klasycznej powieści z 1939 roku The Winter Wrath. W tym czasie, zanim trasa stała się bardziej znana z niej migające neonowe znaki, oldschoolowe goście i ekscentryczne atrakcje przydrożneDroga była drogą migracyjną dla uchodźców klimatycznych uciekających z kurzu. Uderzka mocno przez silną suszę, burze piaskową i Wielkim Kryzysie, setki tysięcy ludzi wyjechało z wielkich równin drogą przez celebrowaną trasę i udało się na zachód.
W Newberry Springs Route 66 spowodowało czas świetności w latach 50. XX wieku. Ze względu na ciągły przepływ ruchu jego główna ulica tętniła tętniąca życiem: było więcej firm, kilka hoteli i popularny przystanek w rozległym basenie.
Ale kiedy w latach siedemdziesiątych pojawił się międzystanowy I-40, oznaczał katastrofę dla Newberry. Nowsza, szybsza autostrada została położona równolegle do tego odcinka trasy 66, co oznacza, że kierowcy latali teraz przy małym miasteczku, nie zauważając tego.
Rozwój był śmiercią dla innych małych miast w całym stanie – i w całym kraju. Film animowany Samochody nawet wyróżniał ten problem, tworząc fikcję Sprężyny chłodnicy: Zapomniane miasto na Route 66, które uschnęło po ominięciu międzystanowej.
Rose Beardshear, skarbnik Izby Handlowej, powiedział, że film ożywia trudną sytuację Route 66 dla młodego pokolenia. Beardshear jechał przez wnuczkę w pobliskim miasteczku Daggett, gdy dziewięciolatek nagle powiedział: „To jest jak film z samochodami”.
Ale cykl boomu i bystrego dla Newberry nie zakończył się międzystanami międzystanowymi.
Niezależna film Bagdad Cafe, o zrujnowanej pustynnej kawiarni i osieroconej niemieckiej turysty, która znajduje tam nieoczekiwaną społeczność, przyniósł fale międzynarodowych turystów do Newberry; Film był ogromnym hitem we Francji i Niemczech. Kiedy pandemia wstrzymała turystykę, szczególnie z innych krajów, prawdziwa kawiarnia Bagdad zamknęła się. Ostatnio ponownie otworzyło się ponownie (bez podawania jedzenia), po tym, jak właściciel założył GoFundMe, aby dokonać niezbędnych napraw w budynku.
Częścią apelu Newberry dla odwiedzających jest to, że czuje się on usunięty z XXI wieku; Claus powiedział, że miasto wygląda na „zamrożone w czasie”. Mimo to przed stulecie należy wprowadzić wiele ulepszeń.
Broda, na przykład, ma nadzieję przekształcić krótki odcinek trasy w „muzyczną autostradę”. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem z hrabstwem, rowki lub markery zostaną dodane na bok drogi, tworząc wibracje, które brzmią jak piosenka, gdy kierowcy przechodzą nad nimi.
Kamiński, właścicielka baru o nazwie Barn, planuje organizować comiesięczne wydarzenia tematyczne w 2026 r., W tym pokazy samochodowe i muzykę na żywo, a także stworzyć kemping vintage przyczep dla turystów, którzy przechodzą. Stodoła sama w sobie jest również punktem orientacyjnym; po raz pierwszy został otwarty w 1952 roku i podobno jest jednym z najstarszych stale licencjonowanych barów na trasie 66 w Kalifornia.
„Myślę, że Newberry naprawdę ilustruje całą mantrę„ Mother Road ”” – powiedział Kamiński. „Zabierzemy Cię i upewnimy się, że jesteś bezpieczny na Route 66”.
Zachowanie żywego muzeum
Na zachód od Newberry Lies Daggett, minuskule Village To Wnuczka Beardsheara może być zestawem samochodów. Daggett ma kolejne roszczenie do sławy dla innego pokolenia: Steinbeck krótko wspomniał o tym w winogronach gniewu.
Dziś na pierwszy rzut oka społeczność wygląda zaniedbana. W okolicy mieszka tylko kilkaset osób i rozpada się lub zapomniane domy. Ale jeden człowiek o imieniu Daryl Schendel, który Jest właścicielem warsztatu samochodowego w pobliskim Barstow i spędza noce i weekendy na projektach konserwacji historycznej, widzi daleko poza tym.
„Może wyglądać na śmieci, kiedy przechodzisz przez niego, jak małe miasto,” powiedział niedawno, jadąc przez małą kolekcję ulic. „Ale ludzie nie zdają sobie sprawy z historii, która tu była”.
Samo miasto jest jak żywe muzeum: na jednym rogu jest sklep kowalski, który pochodzi z lat 90. XIX wieku. Przez lata Schendel i inni zbierali tysiące historycznych artefaktów związanych z Daggett, od starych czasopism po szklane butelki po rzeczywiste ubrania, które nosili pobliscy górnicy w XIX wieku.
Znaczna część tej historii była opinia publiczna jako Schendel A mały zespół pracuje razem, aby zorganizować wszystko. Ale Centennial Route 66 zmotywowało go do szybszego poruszania się przy co najmniej jednym projekcie: ponowne otwarcie historycznego centrum powitalnego na rocznicowe przyczepy kempingowe przechodzące przez Daggett, w którym niektóre artefakty, które zapisał, będą wystawione jak wystawa muzealna. Schendel otrzymał Dotacja o tematyce trasy 66 od National Park Service w zeszłym roku, aby pomóc w projekcie.
„Wyobrażam sobie, że jest to nowa rzecz, która dzieje się na Route 66” – powiedział. „I otworzy tyle drzwi do historii tego obszaru”.
Zarówno Schendel, jak i kobiety z Newberry chcą, aby ich miasta stały się bardziej miejscem docelowym dla fanów Route 66 – ale nie chcą też, aby rzeczy się zmieniły.
Mówią, że odwiedzanie gdzieś, które czuje się całkowicie poza siecią, jest częścią uroku.
„Nie wyobrażam sobie, aby ktokolwiek chciał, aby Newberry zmienił się w jakieś miasto” – powiedział Beardshear. „Chcemy utrzymać naszą wiejską postać”.