Sześć tysięcy pojazdów wojskowych niezbędnych do działania armii brytyjskiej zostało wycofanych ze służby ze względu na problemy związane z bezpieczeństwem związanym ze śrubami łączącymi je ze sobą. Korzystanie z pojazdów wsparcia MAN, używanych do transportu żołnierzy i towarów w Wielkiej Brytanii i za granicą, zostało zawieszone po zgłoszeniu obaw dotyczących śrub na wale napędowym.

Doszło do tego kilka dni po ujawnieniu, że armia to zrobiła wstrzymał użycie pojazdów opancerzonych Ajax po tym, jak żołnierze zachorowali z powodu hałasu i wibracji podczas ćwiczeń. Źródło obrony powiedziało Daily Express, że „śmieszne” uziemienie floty było symptomatyczne dla siły, która mówiła o prowadzeniu wojen na dużą skalę, ale nie była w stanie skutecznie wykonywać prostych zadań. Powiedzieli: „My ( Armia Brytyjska) naprawdę jesteśmy na dupie, prawda?

„Rozmawiamy o rozmieszczeniu i walce Rosjaale obecnie odwołujemy ćwiczenia 10 minut dalej na Salisbury Plain z powodu kilku śrub. To jest śmieszne.”

Inne źródło doniosło o zakłóceniach w pułkach w całym kraju, które z powodu zakłóceń były zmuszone zmienić lub odwołać szkolenie.

Rozumie się, że każdy samochód ciężarowy będzie musiał przejść kontrolę bezpieczeństwa, zanim będzie mógł zostać ponownie użyty.

W ostatnich latach, wraz z rozpoczęciem wojny, skupiono się na zdolności brytyjskiej armii do utrzymania się Ukraina wyraźnie pokazując znaczenie logistyki w działaniach wojennych.

The Strategiczny przegląd obronny (SDR), opublikowana na początku tego roku, przedstawiła kilka kroków mających na celu zwiększenie zdolności wojska do utrzymania oddziałów na teatrze działań zaangażowanych w wojnę konwencjonalną, ale od tego czasu starsi przywódcy wyrazili wątpliwości co do wykonalności zaleceń zawartych w raporcie.

Uziemienie floty to kolejny powód do wstydu dla Ministerstwa Obrony, które w tym tygodniu stanęło przed poważnymi pytaniami w związku z decyzją zezwalającą żołnierzom na działanie w pojeździe opancerzonym, który w przeszłości powodował poważne obrażenia.

W wyniku niedawnych ćwiczeń 31 żołnierzy, którzy spędzili w pojeździe od 10 do 15 godzin, wymagało pilnej uwagi, co doprowadziło do przerwy w użytkowaniu pojazdu.

Minister obrony Łukasza Pollarda podobno wpadł we wściekłość po tym, jak wyżsi rangą dowódcy armii nie poinformowali go odpowiednio o obawach związanych z platformą Ajax – programem o wartości 6,3 miliarda funtów, który miał wejść do służby w 2019 roku.

Ben Obese-Jecty, konserwatywny poseł i weteran, który służył w Iraku i Afganistanpowiedział Times: „To kolejny przykład tego, jak niespełniająca norm flota pojazdów armii pozostawia naszych żołnierzy bez sprawnego i bezpiecznego sprzętu.

„Pomiędzy katastrofą w Ajaxie a naszą 60-letnią flotą 432, informacja o tym, że nasza flota SV (pojazdów wsparcia) jest teraz uziemiona ze względów bezpieczeństwa, pokazuje, jak bardzo armia potrzebuje inwestycji, a nie cięć.

„Miliardy oszczędności w ciągu roku, do których poniesienia ten rząd zmusza Ministerstwo Obrony, będą miały realne konsekwencje. Zobaczymy, że więcej tych problemów pojawi się, gdy zacznie obowiązywać podejście rządu polegające na skąpieniu grosza i jego decyzja o przedkładaniu dobrobytu nad obronę. „

Rzecznik Ministerstwa Obrony powiedział: „Bezpieczeństwo i dobre samopoczucie naszego personelu jest dla nas najwyższym priorytetem. W wielu pojazdach wsparcia wojskowego MAN wystąpiła drobna usterka mechaniczna, która jest szybko naprawiana. Pojazd nie stwarza żadnych szerszych problemów związanych z bezpieczeństwem”.

„Zgodnie z zaleceniem Urzędu Bezpieczeństwa Obronnego wstrzymaliśmy użytkowanie pojazdów do czasu podjęcia działań mających na celu wymianę uszkodzonych części. Po przeprowadzeniu określonych kontroli bezpieczeństwa i ocen ryzyka niektóre pojazdy mogą być nadal używane z pewnymi ograniczeniami.”

Source link