Sabrina Carpenter wypowiadał się przeciw Donalda TrumpaBiałemu Domowi za wykorzystanie jej piosenki Juno do ścieżki dźwiękowej do filmów naloty imigracyjne.
W odpowiedzi na film opublikowany na oficjalnym koncie Białego Domu X, na którym urzędnicy urzędu celnego i egzekwowania prawa imigracyjnego (ICE) aresztują kilka osób w miejscu, które prawdopodobnie przypomina Chicago, piosenkarka napisał: „ten film jest zły i obrzydliwy. Nigdy nie angażuj mnie ani mojej muzyki, aby przynieść korzyść twojemu nieludzkiemu programowi.”
Biały Dom wielokrotnie wykorzystywał popularne piosenki, często powiązane z memami, w swoich treściach w mediach społecznościowych, nadając blasku nalotom, które wywołały protesty w całym kraju. Najnowsze wideo zawiera najbardziej wirusowy tekst Juno – „Czy kiedykolwiek próbowałeś tego?” – pyta Carpenter, odnosząc się do pozycji seksualnych – w kilku klipach przedstawiających agentów ICE goniących, atakujących i zakuwających w kajdanki różnych ludzi, z których tylko niektórzy mają zamazane twarze.
Na początku tego miesiąca Biały Dom zastosował tę samą formułę w stosunku do przyjaciela i współpracownika Carpentera Taylora Swifta. W tym filmie wykorzystano najnowszy utwór Swifta „The Fate of Ophelia” w połączeniu z montażem wielu postów Trumpa w mediach społecznościowych dyskredytujących megagwiazdę, która zatwierdzony Kamala Harris w wyborach w 2024 r. Swift nie skomentowała publicznie sposobu, w jaki prezydent wykorzystuje jej muzykę.
Biały Dom w dalszym ciągu odwoływał się do muzyki Carpenter w oświadczeniu dotyczącym jej komentarzy. „Oto krótka wiadomość dla Sabriny Carpenter: nie będziemy przepraszać za deportację z naszego kraju niebezpiecznych, nielegalnych morderców, gwałcicieli i pedofilów. Każdy, kto broniłby tych chorych potworów, musi być głupi, czy działa powoli?” powiedziała rzeczniczka Białego Domu Abigail Jackson, odnosząc się do albumu Carpenter Short n’ Sweet z 2024 roku i jej najnowszego singla Manchild.
Carpenter dołącza do wielu innych artystów, m.in Beyoncé do Foo Fighterzyktóry potępił wykorzystywanie przez zespół Trumpa ich muzyki do celów promocyjnych i jako ostatni uwikłał się w wysiłki administracji Trumpa mające na celu bezczelne nadanie akcentu represjom wobec imigracji. Na początku tego miesiąca podobno piosenkarka pop Olivia Rodrigo skazany Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego wykorzystał jej piosenkę całkowicie amerykańska suka nagrać ścieżkę dźwiękową do filmu zachęcającego osoby nieposiadające dokumentów do dobrowolnego opuszczenia Stanów Zjednoczonych. „Nigdy nie używajcie moich piosenek do promowania swojej rasistowskiej, nienawistnej propagandy” – napisała w usuniętych już postach w mediach społecznościowych.
Tygodnie wcześniej, Kenny Loggins przeklęty wykorzystanie przez administrację jego piosenki Danger Zone w powszechnie potępianym, wygenerowanym przez sztuczną inteligencję filmie przedstawiającym Trumpa obrzucającego protestującymi w Nowym Jorku ludzkimi odchodami. w oświadczenie na swojej stronie internetowej Loggins oświadczył, że nie wyraża zgody na wykorzystanie utworu w filmie, co jest powszechnie uważane za ripostę Trumpa skierowaną do ogólnokrajowej opinii Żaden król nie protestuje przeciwko swojej drugiej prezydenturze.
„Nikt nie pytał mnie o pozwolenie, czego bym odmówił, i żądam natychmiastowego usunięcia mojego nagrania” – powiedział. „Nie mogę sobie wyobrazić, dlaczego ktokolwiek miałby chcieć, aby jego muzyka została wykorzystana lub powiązana z czymś stworzonym wyłącznie w celu podzielenia nas. Zbyt wielu ludzi próbuje nas rozdzielić i musimy znaleźć nowe sposoby, aby się zjednoczyć.”
Na początku lata brytyjska piosenkarka Jess Glynne wyraziła się bardziej dosadnie po tym, jak Biały Dom wykorzystał jej singiel „Hold My Hand” z 2015 r. – ponownie spopularyzowany przez wirusowa reklama świąteczna Jet2 – nagrać ścieżkę dźwiękową do filmu promującego liczne deportacje ICE. „Szczerze mówiąc, ten post przyprawia mnie o mdłości” – napisała w mediach społecznościowych.
„Jestem zdruzgotana, że moja piosenka została wykorzystana w ten sposób” – powiedziała później powiedział Strażnik. „Hold My Hand został napisany o miłości, wsparciu i wspieraniu kogoś we wszystkim – ma dać nadzieję i wzmocnienie. Używanie tego do promowania czegoś, z czym zasadniczo się nie zgadzam, jest całkowicie sprzeczne z przesłaniem piosenki”. Jet2 również potępiła wideo, stwierdzając, że jest „rozczarowana faktem, że nasza marka jest wykorzystywana do promowania polityki rządu w taki sposób”.
Podobnie jak w przypadku wideo wykorzystującego piosenkę Carpentera, Biały Dom wysłane klip z piosenką Glynne na oficjalnych kanałach mediów społecznościowych wraz z podpisem: „Kiedy ICE zarezerwuje ci bilet na wakacje Jet2 w jedną stronę do deportacji. Nic nie przebije!”
W ciągu 10 miesięcy od objęcia urzędu przez Trumpa po raz drugi prezydent USA to zrobił doładowany egzekwowania prawa imigracyjnego w kraju, zezwalając na szeroko zakrojony system masowych aresztowań, więzień i deportacji. Eksperci ds. praw człowieka wyrazili liczne obawy dotyczące przetrzymywania dzieci wraz z rodzicami, a także aresztowań osób bez postawienia zarzutów i należytego procesu. Oficjalne posty Białego Domu w mediach społecznościowych często wychwalają te aresztowania i strach, który zaszczepili w społecznościach imigrantów w całym kraju w ramach wysiłków Trumpa na rzecz walki z brutalną przestępczością.
Choć Trump utrzymywał, że jego administracja dąży do deportacji „niebezpiecznych przestępców”, analiza Guardiana ma znaleziony że większość osób aresztowanych przez ICE nigdy nie była skazana za przestępstwo.
Na początku tego tygodnia administracja Trumpa ogłoszony całkowitą przerwę w podejmowaniu decyzji o azylu, pozostawiając 1,5 miliona osób ubiegających się o pobyt w prawnej niepewności. W ramach rozprawy z systemem imigracyjnym Trump to zrobił przysięgałem w odpowiedzi na „trwałe wstrzymanie” migracji z krajów „trzeciego świata”. strzelanie dwóch członków gwardii narodowej w Waszyngtonie przez podejrzanego będącego obywatelem Afganistanu.