Kupujący wyrazili obawy w związku z testowaniem nowych bramek antywłamaniowych w sklepie internetowym Woolworthów sklep, twierdząc, że może to stanowić wyzwanie dla osób na wózkach inwalidzkich lub rodziców z wózkami dziecięcymi.
Nowa brama została zainstalowana w sklepie Camberwell w Melbourne kilka tygodni temu.
Zdjęcie bramy udostępnione w mediach społecznościowych wywołało zaniepokojenie części kupujących, którzy kwestionowali poziom jej dostępności.
Poznaj aktualności dzięki aplikacji 7NEWS: Pobierz już dziś
„Wygląda to (na) bardzo nieprzyjazny projekt dla wózków dziecięcych i inwalidzkich” – stwierdziła jedna z osób.
„Ach, te bramy. Jako osoba na wózku inwalidzkim nie mogę się doczekać rytmicznego bicia i atakowania w imię nauki” – powiedziała inna.
Jeden z kupujących powiedział, że nie zawraca sobie teraz głowy wchodzeniem do sklepów ze względu na bramki, które zostały przyjęte przez większość sieci supermarketów.
„Nasza lokalna IGA ma je od jakiegoś czasu, ponieważ jestem wysoką osobą mającą poważne problemy z poruszaniem się, po prostu wielokrotnie uderzały mnie tuż nad kolanem. Nie jestem pewien, czy te na zdjęciu mają ten sam wzrost, ale dostępność do nich jest okropna” – powiedzieli.


Bramka testowana w Camberwell ma wpływ tylko na osoby wchodzące do sklepu, powiedział 7NEWS.com.au rzecznik Woolworths.
Nie są one automatyczne i osoby mające problemy z poruszaniem się będą mogły skorzystać z alternatywnego wejścia.
„Obecnie jest to wersja próbna w jednym z naszych sklepów, podczas której badamy nowe sposoby reagowania na zwiększoną liczbę kradzieży w naszych supermarketach” – powiedział rzecznik.
„Rozumiemy, że przyzwyczajenie się lokalnych klientów zajmie trochę czasu, dlatego też przez kilka tygodni przy wejściu będzie obecny członek zespołu, który będzie pomagał klientom w prowadzeniu klientów.
„Dodatkowo, jeśli klient korzysta z urządzenia ułatwiającego poruszanie się lub z jakiegokolwiek powodu nie może skorzystać z wpisu, zachęcamy go, aby powiadomił o tym członka zespołu, aby mógł skorzystać z alternatywnego wpisu”.
Bramka jest testowana wyłącznie w sklepie Camberwell i nie ma obecnie planów wdrożenia jej w innym miejscu.
Zaczął Woolworths automatyczne bramy wleczone w swoich sklepach w 2023 roku po gwałtownym wzroście kradzieży w sklepach.
Środek bezpieczeństwa polega na wykorzystaniu czujników dachowych do śledzenia klientów opuszczających kasy samoobsługowe.
Jeśli czujniki wykryją, że kupujący udawał, że płaci lub próbuje od razu wyjść, bramki pozostaną zamknięte i zablokują mu wyjście.