w tej historii
Od Kostaryki po Miami na Florydzie, Banan pokonuje 1120 mil zanim dotrą do amerykańskich konsumentów. Jednak podaż tak ukochanych owoców może być zagrożona. strajk portowy Trwa to zbyt długo.
Pod względem wielkości Stany Zjednoczone importują: więcej bananów Według Agencji ds. Żywności i Leków jest lepiej niż w jakimkolwiek innym kraju. Jednak zbliżający się strajk będzie oznaczać trudności dla tego nietrwałego produktu, który musi szybko przepływać przez sieci łańcuchów dostaw. porty na wschodnim wybrzeżuPrzyjdę do Zatrzymywać się. Porty te odbierają duże ilości importowanych bananów, zwłaszcza że znajdują się blisko głównych dostawców bananów.
Ekonomista z US Farm Bureau, Danny Munch, powiedział Quartz, że w zależności od czasu trwania strajku, banany będą prawdopodobnie pierwszym produktem dotkniętym strajkiem. Co roku ponad 3,8 mln ton bananów dociera do portów zarządzanych przez ILA, które dostarczają ponad 75% bananów w kraju o wartości 2,07 miliarda dolarów. Banany importuje się w tysiącach ton. W 2023 r. ponad 2,5 mln ton przewieziono przez zaledwie 10 portów na wschodnim wybrzeżu, przy czym najwięcej bananów importowało Wilmington w stanie Delaware – 1,37 mln ton.
We wrześniu tego roku Wilmington w stanie Delaware zaimportowało około 7000 TEU (jednostek równoważnych 20 stóp) bananów, a następnie Filadelfia w Pensylwanii (4788). Porty na wschodnim wybrzeżu, takie jak Wilmington (Delaware), Filadelfia, Houston i Tampa, są każdego roku głównymi importerami bananów.
Sprzedawcy bananów przetwarzają owoce w regionach tropikalnych, gdzie płace są niskie. Często oznacza to, że hodowcy są skłonni sprzedać za każdą cenę, aby zebrać owoce, zanim się zepsują. Zajmuje to około dwa tygodnie Od momentu pokrojenia bananów na farmie do momentu ich faktycznej sprzedaży w sklepach. Dostawy tych owoców należy przechowywać w niskich temperaturach, aby zapobiec przejrzalności. Jak na razie efektywna trasa się opłaciła uniknąć inflacji. Niskie koszty pracy, duże plantacje, umowy o wolnym handlu i sprawne szlaki transportowe sprzyjają temu owocowi. Wszystko może się jednak zmienić, jeśli strajk będzie kontynuowany.
Banany miały najwyższą dostępność na mieszkańca (stosowaną do pomiaru spożycia) i wyniosły 26,9 funta na osobę. Popularność Pozostaje nienaruszony.
Profesor Luis Rivera, ekonomista Usługa rozszerzenia AgriLife firmy Texas A&Mmówi Quartz, że praktyczną zasadą dotyczącą świeżych produktów przybywających do portów jest to, że owoce tracą około 10% swojej wartości każdego dnia, w którym leżą.
Głównymi eksporterami świeżych owoców pod względem wolumenu są Gwatemala, Ekwador, Kostaryka i Honduras. Gwatemala liczy obecnie ok. 41% importu bananów w USA. Koszty wysyłki są niższe przez porty East Cost, zwłaszcza przez porty na Florydzie i Houston, ze względu na bliskość eksporterów. W przypadku przedłużania się strajku transport tych owoców przez zachodnie wybrzeże może nie być realnym rozwiązaniem.
William George, dyrektor ds. badań w agregatorze danych handlowych Import Genius, powiedział, że przesunięcie ruchu na zachodnie wybrzeże przez firmę Quartz to duże ryzyko dla przewoźników. „Dotarcie statku towarowego z Nowego Jorku do Los Angeles zajmuje około 15 dni, więc przewoźnicy uwzględniają to opóźnienie w przewidywanym czasie postoju w każdym porcie” – powiedział Masu.
Jako major w obrocie Pod względem wartości eksportu banany mają większe znaczenie dla społeczeństwa niż owoce. gospodarki wielu krajów — Zatem skutki bieżących problemów z dostawami można było odczuć na całym świecie rynek zagraniczny Nawet wśród głównych importerów.
We wrześniu tego roku Dole znalazł się także w gronie największych importerów bananów. (LALKA)Del Monte (FDP)Według danych Import Genius, Chiquita Fresh. Firma Quartz skontaktowała się z Del Monte, aby zrozumieć wpływ długiego strajku na import bananów, ale nie otrzymała jeszcze odpowiedzi.
Oprócz bananów może to również dotyczyć innych produktów przybywających statkami powierzchniowymi, takich jak wiśnie, konserwy, papryczki chili i czekolada. Według Federacja Amerykańskich Biur Rolniczychi ponad 100 innych kategorii żywności również zależy od sprawnego funkcjonowania tych portów.
W Komunikat prasowy z 1 październikaDepartament Rolnictwa stwierdził, że nie spodziewa się niedoborów większości produktów w najbliższej przyszłości, ale dodał, że agencja monitoruje potencjalny wpływ strajku w porcie na konsumentów i zajmuje się nim.