Australijczycy są często doceniani za swój bezpośredni styl komunikacji i potoczne wyrażenia, ale jeśli chodzi o rozmowy telefoniczne, okazują się również niezwykle wytrwali.
Jeden mieszkaniec Kilkenny w Australii Południowej spędził niezwykłe 133 godziny na jednej rozmowie — co odpowiada ciągłej rozmowie przez 5,5 dnia.
Była to najdłuższa rozmowa telefoniczna zarejestrowana w tym roku w sieci operatora telekomunikacyjnego Vodafone.
Poznaj aktualności dzięki aplikacji 7NEWS: Pobierz już dziś
Dla porównania, mniej więcej tyle czasu potrzeba na przejście połowy drogi do bazy pod Everestem lub obejrzenie całej serii filmów o Harrym Potterze siedem razy z rzędu.
Vodafone twierdzi, że chociaż większość z około 11 milionów połączeń obsługiwanych dziennie w Australii trwa zazwyczaj tylko kilka minut, niedawny wzrost liczby dłuższych rozmów podkreśla rosnącą tendencję w wyborze sposobu, w jaki Australijczycy decydują się na pozostawanie w kontakcie.
„Ten wzrost liczby dłuższych połączeń pokazuje interesującą tendencję i podkreśla, jak ważne jest posiadanie niezawodnej sieci podczas łączenia się z przyjaciółmi i rodziną” – powiedział rzecznik sieci.
„Na początku 2025 roku Vodafone ponad dwukrotnie zwiększył rozmiar swojej sieci komórkowej i z dumą obserwujemy wzrost liczby połączeń wśród naszych klientów zarówno w Australii miejskiej, jak i regionalnej”.
Druga najdłuższa rozmowa w roku trwała prawie 117 godzin i została nawiązana w Australii Zachodniej, podczas gdy osoba dzwoniąca z Nowej Południowej Walii pozostawała na linii nieco ponad 106 minut.


Opisując 15 najdłuższych rozmów telefonicznych w roku, dane Vodafone podkreśliły również, że niedziele były najczęstszym dniem rozmów przedłużonych, co stanowiło 26% z 15 najdłuższych rozmów.
Następne były środy i czwartki, a jedna trzecia połączeń miała miejsce na początku stycznia.
Szczególnie popularny był pierwszy dzień miesiąca, w którym odbyło się 33 proc. najdłuższych połączeń.
Vodafone stwierdził, że te odkrycia sugerują, że Australijczycy nie tylko korzystają z łączności cyfrowej, ale także znajdują czas na znaczące, dłuższe rozmowy – szczególnie na początku roku i w weekendy.


















