Prezydent Joe Biden wyraził we wtorek poparcie dla dziesiątek tysięcy dokerów strajkujących w amerykańskich portach i wydał ostrzeżenie dla przedsiębiorstw żeglugowych.
„Negocjacje zbiorowe to najlepszy sposób na zapewnienie pracownikom wynagrodzeń i świadczeń, na jakie zasługują” – powiedział Biden. oświadczenieDodał, że „namawiał” Sojusz Morski Stanów Zjednoczonych (USMX) do zaoferowania „uczciwego układu” 45 000 członkom Międzynarodowego Stowarzyszenia Dokerów (ILA).
ILA strajkowała we wtorek wczesnym rankiem po wygaśnięciu kontraktu z USMX, grupą reprezentującą linie żeglugowe, operatorów terminali i stowarzyszenia portowe. Związki zawodowe promują Ochrona przed automatyzacjąurządzenia nowych technologii w terminalach, rosnące płace.
W latach 2018–2024 pracownicy będą to robić otrzymane Nowi pracownicy zaczynali od 20 dolarów za godzinę, chociaż płace miały wzrosnąć o 1 dolara za godzinę do maksymalnie 38 dolarów (około 79 000 dolarów rocznie za 40-godzinny tydzień pracy). ILA odrzuciła najnowsze propozycje sojuszu dotyczące podwyżki wynagrodzeń o prawie 50%, potrojenia składek pracodawcy na plany emerytalne i utrzymania obecnego języka dotyczącego automatyzacji.
„Żądamy obecnie podwyżki płac o 5 dolarów za godzinę na każde sześć lat obowiązywania nowej umowy ramowej ILA-USMX” – oznajmił we wtorkowym oświadczeniu przewodniczący ILA Harold Daggett. „Co więcej, chcemy całkowicie poufnego sformułowania, że nie będzie żadnej automatyzacji ani półautomatyzacji, i wymagamy, aby wszystkie fundusze z opłat licencyjnych za kontenery zostały przekazane ILA”.
Gdy zbliżał się strajk i firmy zaczęły martwić się utratą zysków, firmy spedycyjne zaczęły doradzać swoim klientom, jak przygotować się do swojej działalności. Kilka firm, w tym członkowie USMX, również Ostrzeżenie w toku Nałożenie nowych dopłat na usługi dla klientów, aby złagodzić siłę strajku.
Hapag-Lloyd planuje wdrożyć „.Dodatkowa opłata za przerwę w pracy” został sprzedany w celu importu na wybrzeże Zatoki Meksykańskiej i wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych 18 października. Maersk jest wydany Podobne dopłaty mają wejść w życie od 21 października, w zależności od wpływu potencjalnych zakłóceń w łańcuchu dostaw. Inna duża firma, CMA GCM, ogłosiła 17 września szereg zmian w opłatach portowych, które wejdą w życie 11 października.
Wszystkie trzy firmy są członkami USMX i są własnością firm zagranicznych. W szczególności Maersk został skrytykowany przez ILA za oskarżanie firm o „zabijanie klientów” poprzez podwyższanie składek.
„Moja administracja będzie monitorować wszelkie działania polegające na zawyżaniu cen, które przynoszą korzyści zagranicznym przedsiębiorstwom żeglugowym, w tym członkom zarządu USMX” – oznajmił we wtorek Biden.
Chociaż strajk ILA niekoniecznie jest mile widziany dla amerykańskiej gospodarki, moment jest gorszy niż zwykle. Huragan Helen spowodował zniszczenie w Stanach Zjednoczonych ponad 600 milrozciągający się od Florydy po Kentucky.
„Gdy nasz naród będzie wychodził ze skutków huraganu Helen, nasi dokerzy odegrają kluczową rolę w zapewnianiu naszym społecznościom potrzebnych zasobów” – powiedział Biden. „To nie czas, aby przedsiębiorstwa żeglugowe osiągały rekordowe zyski, odmawiając negocjowania uczciwych wynagrodzeń dla tych niezbędnych pracowników”.
Według raportu strajk dotknie porty i obiekty obsługujące około 51% całej przepustowości portów w USA. Mitre Co., Ltd.. Według różnych szacunków szkody gospodarcze dziennie strajku mogą wynosić od 540 milionów do 5 miliardów dolarów. z Sektor rolniczy, detaliczny i motoryzacyjny Oczekuje się, że będzie to szczególnie mocno dotknięte.
Chociaż zakończenie strajku ostatecznie zależy od tego, czy ILA i USMX osiągną porozumienie, Biden powołał się na ustawę Tafta-Hartleya, która ma zapewnić pracownikom brak pracy, podczas gdy negocjatorzy wypracowują porozumienie, które może nałożyć 80-dniowy okres na powrót. Prezydent zapowiedział jednak, że nie będzie powoływał się na tę ustawę, zgodnie z zapisami ILA. co najmniej jeden związek wspierający; — prośby.