Harold Daggett, prezes i główny negocjator Międzynarodowego Stowarzyszenia Dokerów (ILA), wydał na początku września surowe ostrzeżenie, gdy związki dokerów przygotowywały się do poważnego strajku. We wtorek to ostrzeżenie było już bliższe rzeczywistości. Strajk właśnie spowodował największe zamknięcie portu w USA od prawie 50 lat.

„Zamierzam cię okaleczyć, a nie wiesz, co to znaczy. Nikt by tego nie zrobił” – powiedział Daggett w artykule. wideo Związek ogłosił to w zeszłym miesiącu.

„Dziś ludzie nie wiedzą, czym jest strajk” – powiedział Daggett, ostrzegając, że związki zawodowe mogą „sparaliżować” amerykańską gospodarkę. „W Stanach Zjednoczonych wszystko odbywa się łodzią”.

Następnie wyjaśnił, jak według niego będzie przebiegał strajk w chwili jego rozpoczęcia. mieć wpływ na wiele sektorów.

„Pierwszy tydzień będzie tematem wszystkich wiadomości – bum, bum, bum. W drugim tygodniu sprzedawcy samochodów nie będą mogli sprzedać swoich samochodów, ponieważ samochody nie schodzą ze statku. W trzecim tygodniu zostaną zwolnieni. centra handlowe zaczynają się zamykać. Nie mogą tego zrobić. Wszystko jest na statku. Pracownicy budowlani są zwalniani, ponieważ nie docierają materiały Tracą pracę. Nienawidzę ich, bo rozumieją, jak ważna jest teraz nasza praca.

Jak zauważył Daggett, skutki strajku będą prawdopodobnie dalekosiężne. Około 180 stowarzyszeń branżowych reprezentuje firmy z różnych branż, w tym producentów samochodów, sprzedawców detalicznych, producentów zabawek i firmy sprzedające kostiumy na Halloween. ostrzeżony Strajk byłby „niszczycielski”.

ILA, która reprezentuje ponad 85 000 pracowników, prowadzi negocjacje z firmami, operatorami terminali i stowarzyszeniami portowymi reprezentowanymi przez United States Maritime Alliance (USMX) od maja ubiegłego roku. Aż 45 000 członków odeszło we wtorek z pracy w kilkunastu głównych portach, w tym w Nowym Jorku i Teksasie, bez umowy między grupami.

Unia jest żądać wyższych płac i płace powyżej inflacji, tj. chłodzenie Po długiej, upartej passie plan ten obejmuje coś więcej niż tylko skromną podwyżkę płac ostatnia umowa. W latach 2018–2024 pracownicy otrzymali podwyżkę wynagrodzenia o 1 dolara za godzinę do maksymalnie 38 dolarów za godzinę (około 79 000 dolarów rocznie za 40-godzinny tydzień pracy), podczas gdy nowi pracownicy otrzymali podwyżkę o 20 dolarów za godzinę.

Oprócz wyższych wynagrodzeń pracownicy chcą także ochrony przed automatyzacją. Dokładne szczegóły żądań związku i kontrpropozycji sojuszu nie zostały ujawnione.

– William Gavin przyczynił się do powstania tego raportu.

Source link