Rodziny ofiar najbardziej śmiercionośnej katastrofy lotniczej w USA od prawie 25 lat odwiedziły miejsce katastrofy w niedzielę wśród ciągłych pytań na temat tego, co spowodowało zderzenie w powietrzu między odrzutowcem pasażerskim a helikopterem wojskowym na lotnisku na zewnątrz Waszyngton DC.

Dziesiątki ludzi szli wzdłuż brzegów rzeki Potomac w pobliżu krajowego lotniska Reagan, w pobliżu miejsca, w którym odrzutowiec American Airlines i helikopter Army Black Hawk uderzył ze sobą w środę, zabijając wszystkie 67 na pokładzie.

Śledczy federalni nadal pracują nad połączeniem wydarzeń, które doprowadziły do ​​awarii, a ekipy odzyskiwania zostały przygotowane, aby wyciągnąć więcej wraku z zamarzającej wody. Sekretarz transportu, Sean Duffy, zwiedził poranne programy telewizyjne i powiedział, że federalni śledczy lotnictwa potrzebowali miejsca do przeprowadzenia zapytania.

„Co działo się w wieżach? Czy były one niedopuszczane? … Pozycja Czarnego Jastrzębia, wysokość Czarnego Jastrzębia, czy piloci Black Hawk w goglach noktowizyjnych? ” – zapytał Duffy na CNN.

Lot American Airlines z 64 osobami na pokładzie przygotowywał się do lądowania z Wichita w stanie Kansas. Helikopter Army Black Hawk był na misji szkoleniowej i miał na pokładzie trzech żołnierzy. Oba samoloty spadły do ​​rzeki Potomac po zderzeniu.

Pasażerowie samolotu obejmowali łyżwiarzy figurowych powracających z mistrzostw amerykańskich łyżwiarstwa figurowego w Wichita w Kansas i grupie myśliwych powracających z podróży z przewodnikiem.

Personel armii Sgt Ryan Austin O’Hara, 28, z Lilburn, Georgia; Dyrektor nakazu 2 Andrew Loyd Eaves, 39, z Great Mills, Maryland; i CPT Rebecca M Lobach z Durham w Karolinie Północnej zostali zabici w helikopterze.

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) powiedziała w sobotę, że wstępne dane wykazały sprzeczne odczyty na temat wysokości samolotu i helikoptera wojskowego. Śledczy stwierdzili również, że około sekundę przed uderzeniem rejestrator lotu odrzutowego wykazał zmianę jego wysokości. Ale nie powiedzieli, czy ta zmiana kąta oznaczała, że ​​piloci próbowali wykonać wymijający manewr, aby uniknąć awarii.

Dane z rejestratora lotu Jet pokazały swoją wysokość jako 325 stóp (99 metrów), plus minus 25 stóp (7,6 metra), kiedy doszło do katastrofy, powiedzieli reporterom urzędnicy NTSB. Dane w wieży kontrolnej wykazały jednak czarny jastrzębie na 200 stóp (61 metrów), maksymalną dozwoloną wysokość helikopterów w okolicy.

Rozbieżność nie została jeszcze wyjaśniona.

Śledczy mają nadzieję pogodzić różnicę z danymi z czarnej skrzynki helikoptera, która wymaga więcej czasu na pobranie, ponieważ stała się podmokła po tym, jak czarny jastrzębie zanurzył się w Potomac. Planują także udoskonalić dane wieży, które mogą być mniej niezawodne.

Pełne badania NTSB zwykle trwają co najmniej rok, chociaż śledczy mają nadzieję, że będą mieli wstępny raport w ciągu 30 dni.

W niedzielę Fox News Duffy powiedział, że federalna administracja lotnicza (FAA) szukała personelu w wieży kontrolnej lotniska Reagan.

Śledczy stwierdzili, że w momencie wypadku było pięciu kontrolerów: lokalny kontroler, kontroler gruntu, asystent kontrolera, przełożony i przełożony w szkoleniu.

Według raportu FAA uzyskanego przez Associated Press jeden kontroler był odpowiedzialny za ruch helikoptera i samolotu. Obowiązki te są często podzielone między dwie osoby, ale lotnisko zazwyczaj łączy je o 21.30, po zwolnieniu ruchu. W środę przełożony wieży połączył je wcześniej, co raport nazwał „nie normalną”.

„Niedobory personelu kontroli ruchu lotniczego są poważnym problemem od lat i lat”, powiedział Duffy, obiecując, że administracja prezydenta Donalda Trumpa zajmuje się niedoborami z „jasnymi, inteligentnymi, błyskotliwymi ludźmi, którzy kontrolują przestrzeń powietrzną”.

Środowa katastrofa była najbardziej śmiercionośna w USA od 12 listopada 2001 r., Kiedy odrzutowiec uderzył w dzielnicę mieszkalną w nowojorskiej dzielnicy Queens, tuż po starcie z lotniska Kennedy. W katastrofie zabiło wszystkie 260 osób na pokładzie i pięć osób na ziemi.

Eksperci regularnie podkreślają, że podróż samolotem jest w przeważającej mierze bezpieczna, ale zatłoczona przestrzeń powietrzna wokół Reagan National może rzucić wyzwanie nawet najbardziej doświadczonym pilotom.

Source link