Rodziny ofiar najbardziej śmiercionośnej katastrofy lotniczej w USA od prawie 25 lat odwiedziły miejsce katastrofy w niedzielę wśród ciągłych pytań na temat tego, co spowodowało zderzenie w powietrzu między odrzutowcem pasażerskim a helikopterem wojskowym na lotnisku na zewnątrz Waszyngton DC.
Dziesiątki ludzi szli wzdłuż brzegów rzeki Potomac w pobliżu krajowego lotniska Reagan, w pobliżu miejsca, w którym odrzutowiec American Airlines i helikopter Army Black Hawk uderzył ze sobą w środę, zabijając wszystkie 67 na pokładzie.
Śledczy federalni nadal pracują nad połączeniem wydarzeń, które doprowadziły do awarii, a ekipy odzyskiwania zostały przygotowane, aby wyciągnąć więcej wraku z zamarzającej wody. Sekretarz transportu, Sean Duffy, zwiedził poranne programy telewizyjne i powiedział, że federalni śledczy lotnictwa potrzebowali miejsca do przeprowadzenia zapytania.
„Co działo się w wieżach? Czy były one niedopuszczane? … Pozycja Czarnego Jastrzębia, wysokość Czarnego Jastrzębia, czy piloci Black Hawk w goglach noktowizyjnych? ” – zapytał Duffy na CNN.
Lot American Airlines z 64 osobami na pokładzie przygotowywał się do lądowania z Wichita w stanie Kansas. Helikopter Army Black Hawk był na misji szkoleniowej i miał na pokładzie trzech żołnierzy. Oba samoloty spadły do rzeki Potomac po zderzeniu.
Pasażerowie samolotu obejmowali łyżwiarzy figurowych powracających z mistrzostw amerykańskich łyżwiarstwa figurowego w Wichita w Kansas i grupie myśliwych powracających z podróży z przewodnikiem.
Personel armii Sgt Ryan Austin O’Hara, 28, z Lilburn, Georgia; Dyrektor nakazu 2 Andrew Loyd Eaves, 39, z Great Mills, Maryland; i CPT Rebecca M Lobach z Durham w Karolinie Północnej zostali zabici w helikopterze.
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) powiedziała w sobotę, że wstępne dane wykazały sprzeczne odczyty na temat wysokości samolotu i helikoptera wojskowego. Śledczy stwierdzili również, że około sekundę przed uderzeniem rejestrator lotu odrzutowego wykazał zmianę jego wysokości. Ale nie powiedzieli, czy ta zmiana kąta oznaczała, że piloci próbowali wykonać wymijający manewr, aby uniknąć awarii.
Dane z rejestratora lotu Jet pokazały swoją wysokość jako 325 stóp (99 metrów), plus minus 25 stóp (7,6 metra), kiedy doszło do katastrofy, powiedzieli reporterom urzędnicy NTSB. Dane w wieży kontrolnej wykazały jednak czarny jastrzębie na 200 stóp (61 metrów), maksymalną dozwoloną wysokość helikopterów w okolicy.
Rozbieżność nie została jeszcze wyjaśniona.
Śledczy mają nadzieję pogodzić różnicę z danymi z czarnej skrzynki helikoptera, która wymaga więcej czasu na pobranie, ponieważ stała się podmokła po tym, jak czarny jastrzębie zanurzył się w Potomac. Planują także udoskonalić dane wieży, które mogą być mniej niezawodne.
Pełne badania NTSB zwykle trwają co najmniej rok, chociaż śledczy mają nadzieję, że będą mieli wstępny raport w ciągu 30 dni.
W niedzielę Fox News Duffy powiedział, że federalna administracja lotnicza (FAA) szukała personelu w wieży kontrolnej lotniska Reagan.
Śledczy stwierdzili, że w momencie wypadku było pięciu kontrolerów: lokalny kontroler, kontroler gruntu, asystent kontrolera, przełożony i przełożony w szkoleniu.
Według raportu FAA uzyskanego przez Associated Press jeden kontroler był odpowiedzialny za ruch helikoptera i samolotu. Obowiązki te są często podzielone między dwie osoby, ale lotnisko zazwyczaj łączy je o 21.30, po zwolnieniu ruchu. W środę przełożony wieży połączył je wcześniej, co raport nazwał „nie normalną”.
„Niedobory personelu kontroli ruchu lotniczego są poważnym problemem od lat i lat”, powiedział Duffy, obiecując, że administracja prezydenta Donalda Trumpa zajmuje się niedoborami z „jasnymi, inteligentnymi, błyskotliwymi ludźmi, którzy kontrolują przestrzeń powietrzną”.
Środowa katastrofa była najbardziej śmiercionośna w USA od 12 listopada 2001 r., Kiedy odrzutowiec uderzył w dzielnicę mieszkalną w nowojorskiej dzielnicy Queens, tuż po starcie z lotniska Kennedy. W katastrofie zabiło wszystkie 260 osób na pokładzie i pięć osób na ziemi.
Eksperci regularnie podkreślają, że podróż samolotem jest w przeważającej mierze bezpieczna, ale zatłoczona przestrzeń powietrzna wokół Reagan National może rzucić wyzwanie nawet najbardziej doświadczonym pilotom.