WUczelnie i uniwersytety Hile zwalniają podczas letniej przerwy, Ahniwake Rose jest zajęty zastanawianiem się, co semestr jesienny będzie miała 37 plemiennych szkół wyższych i uniwersytetów (TCUS) – i jeśli będą mogli pozostać otwarte znacznie dłużej.

Jako prezes i dyrektor generalny rdzennej kadry non-profit American Indian Higher Education Consortium (AIHEC), Rose (Cherokee and Muscogee Creek), ponieważ szkoły reprezentuje, stoją w obliczu potencjalnego zmniejszenia finansowania prawie 90%. Budżet na rok budżetowy prezydenta Donalda Trumpa obejmuje wniosek Aby obniżyć finansowanie operacyjne z 183,3 mln USD do 22,1 mln USD na Bureau of Indian Education Programs Postsecondary-Szkoły Karier i Techniczne, uczelnie społeczne, czteroletnie uczelnie i uniwersytety. 15 lipca Podkomitet ds. Środków Izby Zatwierdzone przepisy to przydzielone 1,5 miliarda dolarów na Biuro Edukacji Indyjskiejchoć nie określił, ile zostanie przeznaczone na programy policealne. Kongres nadal musi zakończyć zatwierdzenie budżetu na Biuro Edukacji Indii, podział Departamentu Spraw Wewnętrznych.

Po zatwierdzeniu takie cięcia będą dodatkowo zagrozić systemowi, który jest już niedożywiony. Według 2024 r. Kongres obecnie niedostatecznie spłaci 37 uczelni plemiennych i uniwersytetów w kraju o 250 MA Raport ProPublica.

TCU są silnie zależne od finansowania federalnego, które uwzględnia 75% ich przychodów. Te środki nie można zastąpić darowiznami lub darowiznami absolwentów, jak inne instytucje szkolnictwa wyższego z powodu niskiego bogactwa w społecznościach tubylczych, powiedział Rose. „Naprawdę nie ma innej opcji, jeśli nie do zamykania”, powiedziała, „niż poważnie zmniejszyć sposób, w jaki nasze instytucje są w stanie świadczyć usługi naszym studentom”. Rose dodała, że „nie ma jednego TCU, który byłby w stanie odejść bez szwanku”.

Podczas gdy są na letniej przerwie, wykładowcy i studenci wyrazili obawy dotyczące swojej akademickiej przyszłości, ponieważ obawiają się, że ich szkoły zostaną zamknięte w przyszłym roku.

„Wpływ, jaki ma to na morale naszej społeczności i naszych uczniów, był głęboko niepokojący” – powiedziała Rose. Niektórzy uczniowie ponownie rozważają, czy rozpoczną szkołę, czy kontynuują zajęcia w przyszłym roku. „Czy pracownicy chcieliby podpisać umowę na instytucję, która może nie być w stanie zapłacić im w przyszłym roku lub za kilka miesięcy?”

W oczekiwaniu na potencjalne cięcia budżetowe niektóre szkoły skorygowały się poprzez anulowanie staży, stypendiów i badań siły roboczej, powiedział Rose. AIHEC współpracuje z instytucjami, aby zagwarantować, że odwołanie nie wpływają na zdolności studentów w zakresie spełnienia wymagań stopni i ukończenia studiów. Dla studentów, którzy polegali na stypendiach w celu wspierania edukacji, organizacja non-profit współpracuje z Fundusz American Indian College aby mogli ukończyć edukację na czas.

Kiedy Studentka Instytutu Artsów Indian American (IAIA) Breana Brave Heart (Oglala Lakota Sioux i Northern Cheyenne) dowiedział się, że Administracja Trumpa Starała się wyeliminować fundusze swojej szkoły, postrzegała to jako zdradę. „Wydawało się to bezpośrednim atakiem na nas jako rdzennych studentów – na nasze marzenia, nasze kultury i prawa traktatowe”, powiedział Brave Heart w oświadczeniu dla The Guardian. „IAIA to nie tylko college; to obietnica zabezpieczyli nas nasi przodkowie poprzez poświęcenie i umowy z rządem USA”.

Rose powiedziała, że szkoła Brave Heart jest najbardziej podatna na potencjalne zamknięcie Dyskrecjonalny wniosek o budżet Trumpa w 2026 r. Obejmuje plan specjalnie wyeliminowania finansowania szkoły – bez wyjaśnienia. Czteroletnia Szkoła Sztuk Pięknych, która koncentruje się na rodzimej i indiańskich sztukach amerykańskiej, otrzymuje 13,5 mln USD rocznych środków. Ta kwota byłaby zredukowane do zera Jeżeli budżet zostanie zatwierdzony przez Kongres.

„Gdyby nas defundurują”, powiedział prezydent IAIA, Robert Martin (Cherokee): „Więc co by się stało z tymi 850 studentami? Gdzie w tym momencie by poszli?” Rdzenni Amerykanie stanowią 80% populacji studentów, a 92 federalnie uznane plemiona reprezentowane w szkole.

The Institute of American Indian Arts Prezydent, dr Robert Martin, w październiku 2024 r. Zdjęcie: Jason S Ordaz

Martin powiedział, że założona w 1962 roku IAIA miała niezatarty wpływ na sztukę tubylczą. Niektórzy z najbardziej znanych absolwentów to były laureat poety USA Joy Harjo (Muscogee/Creek) i autor Tommy Orange (Cheyenne i Arapaho z Oklahomy), finalistka Pulitzera za fikcję.

„Na początek pandemiczny i historyczny trauma zawsze występowały problemy ze zdrowiem psychicznym (dla studentów), co powoduje nieco większy stres bycie studentem” – powiedział Martin. „Jeśli chodzi o wykładowców i pracowników, są stresowani perspektywami zatrudnienia w przyszłości i tego, co przyniesie”.

W międzyczasie Martin mówi pracownikom i studentom, aby oczekiwali powrotu do kampusu jesienią. Przywództwo szkoły odbyło spotkania w ratuszu dla wykładowców i pracowników, aby rozwinąć swoje obawy, i przygotowują się do zwiększenia działań związanych z pozyskiwaniem funduszy.

Obowiązek edukacji

Martin i Christopher Caldwell (Menominee), prezes College of Menominee Nation w Wisconsin, mają nadzieję, że za każdym razem, gdy minie nowy budżet, będzie on utrzymywał obietnicę rządu federalnego w zakresie finansowania edukacji rdzennej. 1978 Ustawa o pomocy uczelni kontrolowanych przez plemienne uniwersytety i wokół 150 traktatów gwarantowało fundusze federalne na szkolnictwo wyższe, w podstawowej ilości 8000 $ na uczeń skorygowany o inflację.

Od czerwca liderzy szkół i ich sojusznicy lobbowali członków kongresu, aby nadal wspierali TCU, aby pozostali otwarci w nadchodzącym roku akademickim. Kontynuacja finansowania szkół, która zapewnia żywotność ekonomiczną całej społeczności, pozwala również plemionom rządzić samym siebie.

Pomiń wcześniejszą promocję biuletynu

Prezydent College, Christopher Caldwell i student Avari Fernandez w College of Menominee Nation w Keshena, Wisconsin. Zdjęcie: College of Menominee Nation

„Nasze uczelnie plemienne są głębokim wyrazem samostanowienia i suwerenności. Te systemy edukacyjne zostały utworzone w celu wspierania i budowania plemiennego przywództwa, w celu stworzenia systemów edukacyjnych, w których rdzenni studenci mogą się rozwijać i budować nasze gospodarki”-powiedziała Rose. „Proponowany nie tylko ogranicza bezpośredni atak na zaufanie i traktat, że rząd federalny ma instytucje policealne, ale także hamuje zdolność plemion do kierowania samostanowienia we własnych systemach edukacyjnych”. Dodała, że jej organizacja i instytucje łączą się z obecną administracją, aby podkreślić, jak krytyczny Departament Finansowania Spraw Wewnętrznych jest z Colleges Tribal Colleges.

Instytut sztuki Indian American był w kontakcie z delegacją kongresową w Nowym Meksyku i członkami Komitetu ds. Środków, aby zapewnić zrozumienie znaczenia finansowania TCUS. „Mieliśmy dwustronne wsparcie dla naszych programów i to wszystko jest częścią Odpowiedzialność zaufania Z rządu federalnego – powiedział Martin. „Nasi przodkowie przekazali milionom akrów ziemi federalnej w zamian za pewne obietnice, a jednym z nich była edukacja”.

Martin kontynuował: „To, co słyszymy od naszych dawców i kibiców, to:„ Jak możemy pomóc? I co możemy zrobić? ”. Mówimy im, aby natychmiast dotarli do delegacji kongresowej.

Studenci są również częścią kampanii mającej na celu zachowanie edukacji plemiennej. Brave Heart, studentka IAIA, współpracuje z rówieśnikami, aby dotrzeć do Kongresu. „Zasługujemy na więcej niż zobaczenie, jak nasze przyszłości są skrócone do pozycji przekroczonej w budżecie. Potrzebujemy naszych wybranych przywódców, aby uhonorować ich zobowiązania wobec rdzennych studentów i podtrzymywać te święte obowiązki”.

Instytut sztuki amerykańskiej w Nowym Meksyku w styczniu 2018 r. Rdzenni studenci stanowią 80% populacji. Zdjęcie: Jason S Ordaz

Rose powiedział, że potencjalne zamknięcie szkół znacznie wpłynie na gospodarki plemienne, zwłaszcza że TCU są czasem największymi pracodawcami w ich lokalizacjach. Organizacja non-profit planuje wydać analizę, która dotyczy ogólnego wpływu ekonomicznego TCU na okoliczne społeczności w całym kraju.

Wraz z pisaniem listów do członków kongresu, AIHEC pomaga szkołom przeglądać ich budżety i identyfikować sposoby obniżenia kosztów. Ale dla niektórych instytucji spadki są tak strome, że trudno jest zaplanować.

Caldwell, prezydent College of Menominee Nation, powiedział, że fundusze federalne szkoły zostaną zmniejszone z 1,5 mln USD do 181 000 USD, jeśli Kongres przekroczy proponowany budżet.

„Jak budżet na nadchodzące lata, kiedy widzisz taką niepewność?” Caldwell powiedział. „Ciągle zastanawiamy się, ile z tych kosztów jesteśmy w stanie pokryć, jeśli rząd nagle przestanie płacić swoją stronę tego, na co się zgodzili”.

Szkoła odnosi się do planu strategicznego na nadchodzący rok akademicki i bada, czy ich oferty akademickie są zgodne z trendami siły roboczej.

W świetle hitów finansowych, z którymi stanął TCUS od czasu, gdy Trump wszedł do urzędu w styczniu, w tym redukcje personelu W Biurze Edukacji Indyjskiej Caldwell powiedział, że College of Menominee Nation odnotował wzrost anonimowych darowizn. „Wykazało, że są ludzie, którzy popierają pracę, którą wykonujemy w krajach plemiennych i okolicznych społecznościach”.

Source link