Ina burzliwe pierwsze dwa tygodnie w mocy w Białym Domu, Donald Trump celował w wielu znanych wrogów, w tym jedną z jego najbardziej namiętnych obsesji: amerykańskie media, których często nazywał „wrogami ludu”.
Podobno nowy federalny przewodniczący komunikacji Trumpa, Brendan Carr, nakazał dochodzenie w sprawie praktyk sponsoringowych podatników podatkowych NPR i stacji członkowskich PBS-sieci medialnej, która od dawna nienawidzi konserwatystów, którzy oskarżają go o liberalny skok.
Jednocześnie, podobnie jak dla niektórych obserwatorów mediów, podstawowe segmenty amerykańskiego krajobrazu medialnego – za pośrednictwem zamożnych miliarderów i gigantycznych korporacji, które je posiadają – najwyraźniej pod presją Trumpa lub najwyraźniej starali się zwinąć faworyzę nowej administracji.
W czwartek New York Times poinformował, że CBS News Parent Paramount prowadzi rozmowy o rozstrzygnięciu 10 mld USD twierdzi, że zwodniczo zredagował 60 -minutowy wywiad z Kamalą Harris. Paramount kończy obecnie sprzedaż aktywów w Hollywood Studio Business.
Nie ma dowodów na to, że wywiad został celowo zredagowany poza normalnymi praktykami. Ale zespół Trumpa nie powstrzymał się. Edward Paltzik, prawnik Trumpa w tej sprawie, powiedział: „Realna odpowiedzialność za CBS i Paramount zapewni, że prezydent otrzyma wynagrodzenie za wyrządzoną mu szkodę, i powstrzyma fałszywe wiadomości od dalszego zniekształcenia faktów w celu rozwinięcia agendy partyzanckiej” .
Wiadomość o decyzji Paramount – która podobno spowodowała głębokie zdenerwowanie w Newsroomie CBS – pojawia się po tym, jak ABC News zgodził się zapłacić Trumpowi 15 milionów dolarów za rozstrzygnięcie pozwu o zniesławienie w związku z niedokładnymi komentarzami Anchor George Stephanopoulos, że Trump został uznany za cywilnie odpowiedzialny za gwałt.
Śledzi również przeprowadzkę przez giganta mediów społecznościowych Meta, aby zapłacić 25 milionów dolarów za rozstrzygnięcie ochrony pierwszej poprawki za „niedopuszczalną cenzurę”, gdy odbiło się na Trumpa z Facebooka i Instagrama w 2021 r. Około 22 mln USD tej opłaty będzie darowizną na prezydencką Trumpa Trumpa biblioteka.
Dyrektor generalny Meta, miliarder technologii Mark Zuckerberg, coraz bardziej zbliżył się do Trumpa, odkąd wygrał wybory w 2024 r., W tym odwiedzając go w Mar-a-Lago i świętował z nim podczas inauguracji.
W każdym przypadku ogromne firmy zostały oskarżone o przedstawienie większych interesów korporacyjnych przed wiarygodnością ich dywizji informacyjnych lub osądów etycznych oraz o dokonywanie wypłaty w celu utrzymania pokoju z nowym prezydentem lub być może z myślą o przyszłych możliwościach biznesowych.
Tymczasem osobowości medialne związane z jakąś głośną krytyką Trumpa lub jego republikańskich sojuszników zaczęły opuszczać scenę, w tym były gospodarz prasowy NBC Chucka Todda i Jima Acosta z CNN, który był jednym z najbardziej znanych dziennikarzy krytyczny American Television, ale który opuścił swoją sieć po tym, jak jego program został przeniesiony do północy.
„Dyktuje wiadomości na swoich warunkach” – powiedział Michael Larosa, rzecznik byłej pierwszej damy Jill Biden. „Został redaktorem zlecenia Ameryki”.
Inne przykłady, które zorganizowały amerykańskie media.
Washington Post, należący do Amazon miliardera Jeffa Bezosa, poparł wybór Trumpa dla prokuratora generalnego, zaprzeczającego wyborczego Pam Bondi, nazywając ją „wykwalifikowanym” i „poważnym”. Przed wyborami zabiło to poparcie Kamala Harris. W tym samym czasie Amazon niedawno zapłacił pierwszą damę, Melania Trump, oszałamiającą 40 mln USD za prawa do dokumentu o jej życiu.
Tymczasem w Los Angeles Times właściciel miliardera-Patrick Soon-Shiong-niedawno zabił redakcję krytykującą gabinet Trumpa i przyznał znaczące wpływ redakcyjny Trumpowi cheerleaderki Scott Jennings.
W tym samym czasie Trump ustalił tempo, dominując w cyklu informacyjnym z zalewem nakazów wykonawczych i działań, nalotów nieudokumentowanych imigrantów, szybko poruszających się sporów międzynarodowych, kontrowersyjnych potwierdzeń gabinetu, interpretacji przyczyn tragicznej awarii powietrznej w Waszyngtonie DC i wiele więcej.
Po promocji biuletynu
Umieszczenie rywali lub odrębne głosy jest znakiem towarowym stylu komunikacji Trumpa, a amerykańskie media starają się dostosować do nowych realiów zgłaszania administracji Trumpa, która jest zaangażowana w „szok i podziw” szybkie zwiększenie wielu aspektów amerykańskiego życia i polityka.
Jedną z tych nowych rzeczywistości jest wstrząs regularnych odpraw prasowych, które zapewnia sekretarz prasowy Białego Domu, który stanowi podstawową część widowiska amerykańskiego dziennikarstwa i polityki. Trump umieścił nową twarz w pracy – 27 -letnia Karoline Leavitt, która oświadczyła: „Prezydent Trump powrócił, a Złoty Age of America zdecydowanie się rozpoczął”.
Ale nowa era jest bardziej zatłoczona, ponieważ cyfrowe start i agitatory i działacze prawicowe i działacze popychają teraz w przestrzeni tradycyjnie zamieszkałych przez znacznie mniejszą liczbę korespondentów.
Dla korpusu prasowego Białego Domu oznacza to teraz dzielenie się ciasną salą odpraw z „nowymi mediami” i osobowościami, po przywróceniu poświadczeń prasowych dla 440 osób, które Leavitt powiedział, że „błędnie cofnięto przez poprzednią administrację”, dodając, że ten ruch będzie „Dostosuj ten Biały Dom do nowego krajobrazu mediów w 2025 r.”. Leavitt powiedział, że Biały Dom powitałby wnioski o referencje od nietradycyjnych dziennikarzy, w tym twórców Tiktok, podcasterów i blogerów, którzy „produkują legalne treści wiadomości”.
W praktyce oznacza to walkę o uwagę Natalie Winters23, korespondent Białego Domu w podcastie Steve Bannon’s War Room. Alex Jones, były właściciel Infowars, twierdził W przyszłym tygodniu został „zaproszony do przyjazdu” na odprawę prasową Białego Domu.
„Teraz nie można mówić o mediach jako o jakiejś monolitycznej, zunifikowanej rzeczy, którą możemy rozwiązać”, powiedział Robert Thompson z Newhouse School of Communications na Syracuse University.
Dzieje się tak, gdy kryje się publiczność po wyborach, który wydaje się kończyć, szczególnie w przypadku prawicowych mediów. Fox News zanotowało najlepsze styczniowe oceny w swojej 23-letniej historii, średnio 1,9 mln widzów i 2,78 m w pierwotnym, odpowiednio o 53% i 40% w porównaniu z tym samym miesiącem wcześniej.
Trump, podczas pierwszych dwóch tygodni swojej drugiej administracji, mógł wymyślić, jak przytłoczyć pozornie nieograniczoną przepustowość mediów w zakresie przekazywania informacji. Joe Biden udzielił zaledwie 36 konferencji prasowych podczas swojej kadencji, najmniej z ostatnich siedmiu prezydentów, ledwo opodatkowanych stenografów Białego Domu.
Teraz podobno Biały Dom omawia zatrudnienie większej liczby stenografów, aby nadążyć za publicznymi uwagami Trumpa. Dostarczył 22 000 słów w dniu inauguracji i 17 000 podczas podróży, aby odwiedzić miejsca na katastrofy huraganu i pożarów w Karolinie Północnej i Kalifornii.
Według Thompsona dziennikarze będą musieli zdecydować, które bitwy walczyć, a które historie należy podążać – o ile pozwalają im na to ich najlepsi szefowie korporacyjni.
„Nawet w 24-godzinnym cyklu informacyjnym i nieskończonej ilości (Internetu) nieruchomości do umieszczenia rzeczy, istnieje taka powódź i informacje, że wybór opowieści oznacza odpuszczenie i resetowanie wielu, które można zmienić . Musieli zrobić ustępstwa, które mogą nie, w najlepszych ze wszystkich światów dziennikarskich, być najlepszym, jakie mogli zrobić – powiedział.