Według szefa WH Smith, według szefa WH Smith, według szefa WH Smith, według szefa WH Smith, według szefa WH Smith, według szefa WH Smith, według szefa WH Smith, według szefa WH Smith, według szefa WH Smith, według szefa WH Smith, według szefa WH Smith, gdy dostawcy z Azji Wschodnioazjatyckiej szukają alternatywy dla wielu sprzedawców detalicznych w Wielkiej Brytanii.

Wielu ekonomistów, w tym osoby Organizacja współpracy gospodarczej i rozwoju (OECD) zasugerowali, że zwiększone bariery w handlu mogą napędzać presję inflacyjną na całym świecie.

Ale Carl Cowling, dyrektor generalny sprzedawcy, powiedział: „Nie sądzę, aby istniała logika, dlaczego byłaby inflacja. Można argumentować, że będzie to na odwrót, a zapasy zwolnią, a bardziej prawdopodobne jest, że inflacyjna dla Wielkiej Brytanii”.

Powiedział, że firma nie widziała żadnych zakłóceń dostaw od zagranicznych dostawców ze względu na szybko zmieniające się wiadomości dotyczące taryf. Wszelkie zmiany w pozyskiwaniu lub cenach były mało prawdopodobne WH Smith Ponieważ zamówienia giełdowe grupy były „zablokowane i załadowane” aż do Bożego Narodzenia.

„Wiemy dokładnie, jaki produkt i opakowanie otrzymujemy, co płacimy i otrzymaliśmy zamówienia” – powiedział.

Dodał, że handel w Wielkiej Brytanii był „dość solidny” z rezerwacjami pasażerskimi linii lotniczych nieco rok do roku tego lata i „w ogóle bez zmiękczenia” w ostatnich tygodniach pomimo obaw o opóźnienie zaufania konsumentów.

Powiedział jednak, że detaliści „muszą być nieco mobilni”, aby poradzić sobie z niestabilnymi zmianami w krajobrazie handlowym, gdy USA zmienia zasady taryf z Chin i innych krajów.

Powiedział, że w USA Smith’s Business – który prowadzi 258 sklepów na lotniskach, z których większość obsługuje loty krajowe – kupiła większość żywności i przekąsek lokalnie.

Ale jego dostawcy innych produktów, takich jak słuchawki i kable ładujące, prawdopodobnie będą pochodzić z krajów w Azji, w tym z Chin, które obecnie podlegają wysokim taryfom importowym. Cowling powiedział, że jest prawdopodobne, że dostawcy tej małej elektroniki i innych towarów mogą przenieść produkcję z Chin do Wietnamu, Filipin lub innych krajów o niższych taryfach w razie potrzeby.

„Chociaż jesteśmy na bieżąco i uważamy na to, nie dotknęło na to, że może mieć wpływ inni detaliści (na przykład sprzedaż)” – powiedział.

Komentarze Carling pojawiły się, gdy WH Smith ujawnił, że zyski w swoim biznesie High Street nurkowały prawie jedna trzecia, ponieważ sprzedaż spadła o 7% w okresie od sprzedaży właścicielowi Hobbycraft Modella.

Grupa zgodził się sprzedać 480 sklepów z głównymi ulicami W ubiegłym miesiącu skupić się na branży podróży na stacjach kolejowych, lotniskach i szpitalach wśród rosnących kosztów i spadającej liczby odwiedzających w tradycyjnych miejscach detalicznych. Umowa ma zostać zakończona tego lata.

Pomiń wcześniejszą promocję biuletynu

WH Smith’s High Street zyski nurkowały o 7 mln GBP do 15 mln GBP, ponieważ sprzedaż spadła do 239 mln GBP w ciągu sześciu miesięcy do końca lutego. Powiedział jednak, że szersza grupa była na dobrej drodze do uzyskania zysków na cały rok zgodnie z oczekiwaniami jako działalność podróży, która prowadzi sklepy w 32 krajach, zwiększyła sprzedaż o lepsze niż oczekiwane od 6% do 712 mln GBP, a zyski wzrosły o 12% do 56 mln GBP.

Całkowita sprzedaż grupy wzrosła o 3% do 951 milionów funtów w połowie, ale dokonała straty przed opodatkowaniem w wysokości 25 milionów funtów po wyjątkowych pozycjach w wysokości 70 mln GBP, w tym opłat za upośledzenie.

WH Smith powiedział, że ma umowy o otwarciu ponad 90 nowych sklepów, w tym ponad 70 w Ameryce Północnej. Oczekuje, że w tym roku budżetowym otworzy ponad 60 sklepów turystycznych.

Cowling powiedział, że jego biznes w Ameryce Północnej odnotowuje korzyści z poprawy w swoich sklepach i zakresie produktów: „Nadal wygrywamy nową przestrzeń, i z przyjemnością ogłaszam, że niedawno zapewniliśmy znaczący kontrakt na dużym lotnisku na wschodnim wybrzeżu.

„Druga połowa roku budżetowego rozpoczęła się dobrze i pozostajemy na dobrej drodze, aby zapewnić całoroczne wyniki zgodnie z oczekiwaniami rynkowymi. Jesteśmy uważani za zwiększonego poziomu niepewności geopolitycznej i gospodarczej; biorąc jednak pod uwagę odporny charakter naszej działalności, jesteśmy dobrze przygotowani, aby skorzystać z możliwości rozwoju w globalnej sprzedaży detalicznej podróży.”

Source link