Meta podała, że usunęła z Facebooka i Instagrama około 8 000 tak zwanych reklam typu „przynęta na celebrytów” w ramach nowych wysiłków podejmowanych wspólnie z australijskimi bankami, mających na celu ograniczenie tej praktyki.
Oszustwa wykorzystują wizerunki znanych osób utworzone przez sztuczną inteligencję w celu nakłonienia konsumentów do wpłacenia środków na nieistniejące programy inwestycyjne.
Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp
Amerykański gigant mediów społecznościowych oświadczył, że usunął oszukańcze reklamy po otrzymaniu od kwietnia 102 raportów od Australian Financial Crimes Exchange – agencji zajmującej się udostępnianiem informacji wywiadowczych prowadzonej przez największe banki w kraju.
Takie oszustwa stanowią problem globalny, ale Meta Australia znajduje się pod zwiększoną presją, aby uporać się z tym problemem, ponieważ rząd premiera Anthony’ego Albanese planuje wprowadzenie do końca roku przepisów przeciwdziałających oszustwom.
Projekt ustawy przewiduje kary w wysokości 50 milionów dolarów australijskich (34 miliony dolarów) dla firm z branży mediów społecznościowych, finansowych i telekomunikacyjnych, które nie wywiązują się ze swoich obowiązków ściśle niezgodnie z tą praktyką. Konsultacje społeczne zakończą się 4 października
Według Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów liczba zgłoszeń oszustw w Australii wzrośnie w 2023 r. o prawie jedną piątą, a łączne straty wyniosą 2,7 miliarda dolarów australijskich.
Komisja oskarżyła Metę w pozwie z 2022 r. o niezaprzestanie promocji reklam kryptowalut wykorzystujących wizerunki celebrytów, takich jak Mel Gibson, Russell Crowe i Nicole Kidman. Oszacowano, że 58% reklam kryptowalut na Facebooku to potencjalne oszustwa.
Meta walczy w sprawie, która nie trafiła jeszcze na rozprawę.
Firma broni także odrębnego pozwu cywilnego w Kalifornii wniesionego przez australijskiego miliardera górniczego Andrew Forresta, który oskarża Metę o umożliwienie publikowania na Facebooku tysięcy fałszywych reklam kryptowalut zawierających jego twarz. Forrest twierdzi, że w 2019 r. Australijczycy nadal tracą pieniądze w wyniku oszustw, przed którymi zaczęła ostrzegać Meta.
David Agranovich, dyrektor ds. zakłócania zagrożeń w Meta, powiedział na konferencji prasowej, że wysiłki z australijskimi bankami są wciąż na wczesnym etapie.
„Obiecujące jest to, że niewielka liczba sygnałów o dużej wartości może pomóc nam wykryć znacznie szerszy zakres oszustw i oszustw” – stwierdził, odnosząc się do wskazówek w reklamach dotyczących potencjalnie niezweryfikowanych treści.
Zapytany o opinię Meta na temat proponowanego przez Australię kodeksu przeciwdziałania oszustwom, Agranovich powiedział, że agencja nadal pracuje nad projektem przepisów. „Mam nadzieję, że później będziemy mieli więcej do przekazania” – dodał.
Rhonda Luo, dyrektor ds. strategii i zaangażowania w Australijskiej Giełdzie ds. Przestępstw Finansowych, stwierdziła, że inicjatywy branżowe są „naprawdę ważne, aby wyprzedzić konkurencję w zakresie oszustw, zamiast czekać, aż regulacje wejdą w życie i zaczną obowiązywać”.
Pierwsza publikacja: 02 października 2024 | 22:55 JEST