Z badania wynika, że ​​chaos w kontroli ruchu lotniczego, który dotknął brytyjskie linie lotnicze zeszłego lata, pogłębiły opóźnienia w weryfikacji hasła inżyniera pracującego z domu.

Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) przeprowadził śledztwo w sprawie zakłócenia w 2023 r. – kiedy tysiące pasażerów utknęło za granicąi ich loty były poważnie opóźnione lub odwołane.

Miało to miejsce w poniedziałek świąteczny, jeden z najbardziej ruchliwych dni w roku dla lotów, i spowodowało linie lotnicze stracić około 100 milionów funtów na zwrotach kosztów, zmianach rezerwacji, pokojach hotelowych i poczęstunku

Powszechne zakłócenia nastąpiły, gdy instytucja kontroli ruchu lotniczego, Krajowe Służby Ruchu Lotniczego (NATS), napotkała usterkę techniczną podczas przetwarzania planu lotu.

Aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo, użyj przeglądarki Chrome

Od 2023 r.: Podróżnik twierdzi, że „utknęliśmy w całej Europie”

W swoim raporcie końcowym z zeszłorocznego incydentu, opublikowanym w czwartek, CAA stwierdził, że 28 sierpnia inżynier poziomu 2 pracował zdalnie, a nie na miejscu, w siedzibie NATS w Swanwick w Hampshire.

Gdy tylko o godzinie 8:32 zawiodły systemy automatycznego planowania lotu, młodszy inżynier pierwszego stopnia pracujący na miejscu rozpoczął kontrole.

Z inżynierem poziomu 2 skontaktowano się 34 minuty później, ale w raporcie stwierdzono, że dane logowania dotyczące hasła „nie można było łatwo zweryfikować ze względu na architekturę systemu”.

Następnie uzgodniono, że starszy inżynier uda się do centrum kontroli, ale dotarcie na miejsce zajęło im kolejną godzinę i 30 minut.

Od rozpoczęcia zdarzenia minęły już trzy godziny i 15 minut.

Przeczytaj więcej z Money:
Ryanair pozywa Nats w związku z „strasznymi” opóźnieniami lotów
Thames Water ma pewność finansowania o wartości ponad 3 miliardów funtów
„Obniżka” zimowej opłaty za paliwo, o której nikt nie mówi

CAA zauważył również, że o wsparcie ze strony firmy FPP FPP, producenta systemu automatycznego planowania lotu, „nie zwracano się o pomoc dłużej niż cztery godziny po zdarzeniu początkowym”.

Firma znalazła rozwiązanie usterki w ciągu 30 minut od skontaktowania się.

Organ regulacyjny zalecił, aby NATS rozważyło zatrudnienie inżyniera poziomu 2 na miejscu w ruchliwych okresach, takich jak lato, co, jak uznał, byłoby „znacznym” wydatkiem.

CAA dodał jednak, że koszty należy postrzegać „w kontekście” całkowitych kosztów awarii, jakie poniosła branża i pasażerowie.

Śledź Sky News na WhatsApp
Śledź Sky News na WhatsApp

Bądź na bieżąco z najświeższymi wiadomościami z Wielkiej Brytanii i całego świata, śledząc Sky News

Kliknij tutaj

Jeff Halliwell, przewodniczący niezależnego panelu kontrolnego CAA, powiedział, że incydent „stanowił poważną awarię ze strony systemu kontroli ruchu lotniczego”.

Dyrektor naczelny organu regulacyjnego Rob Bishton dodał: „Ważne jest, abyśmy wyciągnęli wnioski z każdego poważnego zdarzenia takiego jak ten”.

Szacowano to w poprzednim raporcie CAA odwołano ponad 300 000 osób w wyniku usterki.

Organ regulacyjny dodał, że około 95 000 pasażerów doświadczyło opóźnień przekraczających trzy godziny, a co najmniej kolejne 300 000 miało krótsze opóźnienia.

Source link