Transport for London (TFL) poinformował, że jego pracownicy byli „poddani niedopuszczalnym nadużyciom i zastraszaniu” przez osoby „protestujące” przeciwko rozszerzeniu ULEZ Sadiqa Khana. Sieć podróży poinformowała, że jej pracownicy byli „rzucani jajkami i białym spirytusem”.
Rozszerzenie opłaty w wysokości 12,50 funta, która dotyczy kierowców pojazdów emitujących większe ilości zanieczyszczeń, minęło 29 sierpnia. W ciągu ostatniego roku dochodziło do „blokowania” pojazdów i „kradzieży” kamer.
W Dokumentach Panelu ds. Bezpieczeństwa, Zrównoważonego Rozwoju i Zasobów Ludzkich TfL organizacja stwierdziła: „Konfrontacje związane ze Strefą Ultra Niskiej Emisji (ULEZ) nadal stanowią dużą liczbę w kwartale 1 (2024/25). Incydenty obejmowały napaść, rzucanie jajkami i białym spirytusem, kopanie samochodu i blokowanie pojazdów, a także kradzież wadliwych kamer po konfrontacji.
„Kontynuujemy współpracę z naszym łańcuchem dostaw, MPS (Metropolitan Police Service) i szerszą grupą Greater London Authority (GLA) w celu określenia sposobów na ograniczenie tych incydentów, a także przeprowadzamy szkolenia i sesje informacyjne na temat ograniczania konfliktów i ich rozwiązywania”.
Mówiąc o nadużyciach, rzecznik TFL powiedział: „To smutny fakt, że zostaliśmy zmuszeni do rozmieszczenia personelu ochrony w celu ochrony naszych kontrahentów instalujących lub naprawiających kamery ULEZ. Wielu pracowników ochrony było poddawanych niedopuszczalnym nadużyciom i zastraszaniu podczas wykonywania swoich obowiązków.
„Ze względów bezpieczeństwa zaleca się im nagrywanie wszelkich problemów za pomocą kamer noszonych na ciele, aby pomóc w deeskalacji konfliktu, a w razie potrzeby rejestrowanie dowodów na potrzeby dochodzeń policyjnych. Wandalizm jest niedopuszczalny, a wszystkie incydenty w naszej sieci są zgłaszane policji w celu zbadania.
„Przestępcze uszkodzenie kamer lub pojazdów ULEZ naraża sprawców na ryzyko ścigania i obrażeń, a jednocześnie naraża bezpieczeństwo publiczne. Osoby próbujące zakłócić schemat, który pomaga milionom londyńczyków oddychać czystszym powietrzem, poniosą konsekwencje swoich działań w sądach”.
Według raportów opublikowanych przez TfL, emisje zostały obniżone o „sześć procent więcej niż oczekiwano” po rozszerzeniu ULEZ. Aby pomóc kierowcom pojazdów niezgodnych z przepisami uniknąć PCN, mogą oni bezpłatnie zarejestrować się w usłudze Auto Pay TfL.
Osoby, które zapisały się do Auto Pay, są obciążane opłatą za liczbę dni rozliczeniowych, w których ich pojazd porusza się w strefie Congestion Charge, LEZ i ULEZ. Szefowie TfL dodali, że nie ma opłat rejestracyjnych ani opłat za odnowienie, aby dodać pojazdy do Auto Pay lub Fleet Auto Pay.
Zniszczone kamery ULEZ zostaną naprawione lub wymienione „tak szybko, jak to możliwe”, podobnie jak „rozległa” sieć kamer, która „jest wystarczająca, aby zapewnić skuteczne funkcjonowanie systemu”.