HAMPTON, Ga. – NASCAR stwierdził w niedzielę, że powinien był rzucić flagę ostrożności na ostatnim okrążeniu wyścigu Xfinity w sobotę wieczorem, a jeśli sytuacja nastąpi ponownie w dzisiejszym wyścigu Pucharu na Motor Speedway, flaga ostrożności będzie machała.
Elton Sawyer, starszy wiceprezes Nascar w dziedzinie konkurencji, wypowiedział się podczas spotkania kierowców około godziny przed niedzielnym wyścigiem Pucharu.
„Moim ostatnim komentarzem będzie, na podstawie (sobotniej) wyścigu nocnym, naszym celem jest ukończenie wyścigów w zielonych warunkach”, powiedział Sawyer kierowcy. „To nasz numer 1. Ponadto nie będziemy ścigać się przez pole gruzu. Możesz więc spodziewać się ostrzeżeń na podstawie (soboty) nocy. To było na nas.
„Tak więc sytuacja, która pojawi się dzisiaj, jak (sobota) noc będzie ostrożnością”.
Gdy przywódcy opuścili 2 miejsce na ostatnim okrążeniu soboty Xfinity wyścig w Atlancie, rozbiło się kilka samochodów w pierwszej dziesiątce. Za pierwszym incydentem rozbiły się trzy inne samochody.
Wyścig pozostał zielony, gdy Austin Hill pokonał Justina Allgaiera na zwycięstwo. Uwaga ukazała się wkrótce po tym, jak Hill przekroczył linię mety, ale co najmniej kilka samochodów musiało przejechać oba incydenty, podczas gdy zieleń pozostała.
Kiedy Nascar rzuca flagę ostrożności pod koniec wyścigu, była eskalującą kwestią od wyścigów w zeszłym tygodniu w Daytona.
NASCAR zachował ostrożność w drugim wyścigu kwalifikacyjnym w Daytona z liderami widokiem linii początkowej/mety. Jusan Hamilton, dyrektor wyścigu NASCAR, powiedział o Podcast NASCAR „Hauler Talk” że wyścig powinien był ukończyć pod zieloną.
„To jeden, kiedy patrzysz wstecz, powiedziałbym, że możemy to zrobić inaczej” – powiedział. „Powiedziałbym, że moglibyśmy pozwolić im dotrzeć do linii początkowej/mety, ale to patrzy teraz we wtorek, wracając do wszystkich naszych recenzji i mając luksus i czas na przejrzenie pełnej sytuacji”.
W zeszłotygodniowym wyścigu Craftsman Truck Race kilka pojazdów odciągnęło toru w pobliżu 3 obrotu, a wyścig pozostał zielony. Wiele ciężarówek rozbiło się pomiędzy 3 i 4. Wyścig zakończył się ostrożnością, ponieważ niektóre ciężarówki musiałyby przejechać przez incydent.
W zeszły weekend Daytona 500 katastrofa na grzbiecie na ostatnim okrążeniu nie wydała ostrożności.
Zamiast tego NASCAR pozwolił Williamowi Byronowi powrócić do mety, rzucając ostrożność po tym, jak wziął flagę w szachownicę.
NASCAR stwierdził, że z polem zawiniętym i ministym miejscem incydentu – wraz z nikim, kto jest w bezpośrednim potrzebę pomocy awaryjnej – NASCAR mógłby wezwać niektóre pojazdy ratunkowe, aby udać się na miejsce. Ponieważ obszar padania był ponad milę od mety, kierowcy mieliby czas na zwolnienie przed osiągnięciem sceny.