Reporter biznesowy

Chociaż picie drzewa SAP nie brzmi od razu atrakcyjnie, kanadyjscy producenci mają nadzieję, że będzie to kolejny obowiązek napoju bezalkoholowego na całym świecie.
Wszyscy słyszeliśmy o syropie klonowym, który jest wytwarzany przez gotowanie soku drzew klonowych, aby uzyskać gruby, słodki, złoty do brązowego syropu, który zwykle wylewa naleśniki.
O wiele mniej znane jest to, że możesz pić sam sok, który nazywa się woda klonowa. Wyraźny kolor zawiera zaledwie 2% naturalnych cukrów, więc jest tylko lekko słodki.
Mała, ale rosnąca liczba producentów w Kanadzie sprzedaje teraz tę wodę klonową w butelkach lub kartonach, po pierwszym nadaniu jej filtra i pasteryzacji w celu zabicia wszelkich drobnoustrojów.
„Ludzie czują, że piją dziki las kanadyjski” – mówi Yannick Leclerc z Maple3, producent napojów w wodzie klonowej z siedzibą w Quebec City.
Zwolennicy wskazują na to, że jest to naturalny napój, a twórcy mają nadzieję, że może ukraść pewną sprzedaż z istniejącego podobnego produktu – wody kokosowej. Ten ostatni jest wykonany z wody, która naturalnie tworzy się w kokosach.
Ponieważ Kanada jest daleko, największym na świecie producentem syropu klonowego – stanowiąc ponad 80% produkcji – zrozumiałe jest, że powstający sektor wody klonowej jest również kanadyjski. Ponadto koncentruje się na prowincji Quebec, co sprawia, że 90% kanadyjskiego syropu klonowego.

Leclerc mówi, że Maple3 jest jednym z pionierów sektora. „Nikt (wcześniej) nie pomyślał o utrzymaniu SAP dla jego celów nawodnienia, po prostu wgotując go do syropu”.
Założył firmę w 2013 roku ze partnerem biznesowym Stéphane Nolet. W ostatnich latach na rynku weszła coraz więcej innych producentów.
Leclerc twierdzi, że Maple3 podwoił swoje roczne zyski od 2021 r., A sprzedaż nie tylko rosła w Kanadzie, ale w 12 innych krajach, w tym France, Japonii, Singapurze i Korei Południowej. Około 75% jego sprzedaży pochodzi obecnie z zagranicy i sprzedaje zarówno nieruchomą, jak i błyszczącą wodę klonową, a także wersje Fizzy z dodatkowymi naturalnymi aromatami owoców.
„W tym momencie jest to coś więcej niż lokalny produkt” – dodaje Leclerc.

Dla całego przemysłu Water Maple, jeden z ostatnich raportów przewiduje duży wzrost. Oszacował, że globalna sprzedaż w 2024 r. Łącznie 506 mln USD (409 mln GBP), Oczekuje się, że do 2033 r. Zakapi się do 2,6 mld USD.
Dla porównania, światowa sprzedaż wody kokosowej osiągnął 7,7 mld USD w 2023 r., Z tym spodziewaniem się wzrośnie do 22,9 mld USD do 2029 r. Tak więc woda klonu ma długą drogę do nadrobienia.
Tymczasem globalna wartość rynku syropu klonowego była 1,7 mld USD w zeszłym roku, Według jednego badania.
Beth Czerwony, dietetyk z non-profit Center Medical Center Clinic w Ohio, twierdzi, że rosnąca popularność wody klonowej jest powiązana z jej postrzeganymi korzyściami zdrowotnymi.
„Gdy samo sok jest filtrowany przez drzewo, kończy się ono kilka przeciwutleniaczy” – mówi. „Więc ostatecznie będą mieli lepszą wydajność i szybsze odzyskiwanie treningu”.
Jednak jedno badanie medyczne z 2019 r. Stwierdzono, że woda klonowa była „Nie był lepszy w nawodracji” do normalnej wody.
Jeremy Kinsella jest właścicielem Soda Pop Bros w Windsor Ontario, który sprzedaje napoje bezalkoholowe pod własną marką, a także import z całego świata.
Jego rodzina jest w branży od prawie wieku, a za jego życie widział spory udział trendów.
Mówi, że jeśli woda klonowa będzie główną nurtem, potrzebuje wsparcia finansowego i promocji jednej z ogromnych globalnych firm napojów bezalkoholowych.
„Potrzeba większego producenta napojów gazowanych, aby naprawdę go złapać” – mówi.
Kinsella twierdzi również, że cena wody klonowej jest obecnie zbyt wysoka. „Jeśli chodzi o to, ktoś patrzy na puszkę coli za złotówkę i patrzy na puszkę wody klonowej za trzy dolary, spróbują kilka razy i wrócą do Coke, „Mówi.

Marketing Water Maple z pewnością pomoże jej zwiększyć sprzedaż, mówi John Tomory, który pomaga prowadzić Pefferlaw Creek Farms w Uxbridge w Ontario. On i jego bracia produkują syrop klonowy komercyjnie od prawie 10 lat, a przez ostatnie cztery sprzedawali sok dla kanadyjskiej marki o nazwie SAP Sucker. To sprawia, że błyszcząca woda w soku z różnymi dodatkami, od wapna po grejpfrut i cytrynę do pomarańczowej.
Tomory mówi, że zgadza się z tym podejściem, aby sok był bardziej interesujący. „Wiem, że wiele osób próbowało po prostu sprzedać sok, po prostu podstawowy sok z drzewa i wciąż, ale tak naprawdę nie złapali” – mówi.
„Myślę więc, że podtrzymywanie go i dodanie smaku owoców sprawia, że jest to bardziej interesujące. To prawdziwa innowacja”.
Po powrocie do Maple3 w Quebecu, Leclerc uważa również, że błyszcząca wersja napoju może być bardziej popularna: „Ma zalety, że normalna woda musująca nie ma”, mówi, takie jak bardziej interesujący smak, bez posiadania bardziej interesującego smaku, bez posiadania bardziej interesującego smaku, bez posiadania bardziej interesującego smak Wszystkie złe rzeczy, które (zwykła) soda ma. ”