Najnowszy numer Trade Journal Maritime Executive ma niezwykłą reklamę schowaną między artykułami i artykułami redakcyjnymi w globalnym przemyśle żeglugowym.
Reklama promuje agencję komunikacyjną i marketingową Greencurrent Group, która, jak twierdzi, wspiera firmy morskie i energetyczne, które inwestują w upłynnienie gazu ziemnego (LNG), „najbardziej ekscytujące i niezrozumiane paliwo morskie”.
Jeśli wydaje się to niczym niezwykłym, tekst staje się bardziej absurdalny na stronie: „Łagodzenie praktycznego i reputacyjnego ryzyka inwestycji LNG jest możliwe dzięki solidnym miarom efektywności energetycznej… ale istnieje łatwiejsze, bardziej opłacalne rozwiązanie”, mówi, oferując „bezpłatną konsultację z brandingiem”.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zeskanuj kod QR na stronie, aby wyświetlić wideo. Jeśli kopia reklamy nie sprawiła, że podniosłeś brwi, gdzie z pewnością będzie prowadził kod QR.
Przedstawia dyrektorów z linii rejsowej LNG Royal Caribbean, która promował LNG Jako „najczystsze płonące paliwo kopalne”, pracujący nad ochroną swojej reputacji i zysków wśród rosnącej świadomości kryzysu klimatu. Aby to zrobić, nie wycofują LNG. Zamiast tego zatrudniają jasnozieloną maskotkę gąbki o imieniu Scrubby Greenwash.
„Scrub, Scrug, Scrug Sad fakty”, brzmi w filmie.
Jeśli jeszcze nie złapałeś, Greencurrent Group nie istnieje. Topo-Reklona reklama została umieszczona w wiodącej publikacji przemysłu morskiego i offshore przez The Yes Men, amerykański kolektyw aktywistów.
Grupa, która od 25 lat angażuje się w podobne akrobacje, jest być może najbardziej znana z infiltracji różnych przemysłu, jednocześnie udając Bigwigs z Światowej Organizacji Handlu, McDonald’s, Dow Chemical, Exxonmobil i innych potężnych organizacji. Od 2003 roku wyprodukowali trzy filmy o swojej pracy.
Najnowszy projekt Yes Men jest krytyką mediów handlowych „za bezkrytyczne publikowanie pro-LNG propagandę”, powiedziała Natalie Whiteman, aktywistka Yes Men, która pracowała nad żartem.
„Wielu producentów LNG, transporterów i liderów branży, którzy czytali dyrektor generalny, starają się przekonać opinię publiczną, że LNG jest czysty, a nie potężne paliwo kopalne z uszczelnieniem ciepła z problemami z wyciekiem na każdym etapie łańcucha dostaw”-powiedziała. „Ale nauka wciąż mówi ludziom prawdę, która jest szkodliwa dla biznesu, a także denerwująca”.
Jest to również wysyłanie płukania paliw kopalnych przez przemysł rejsowy, który działacze mają długo zawołał za jego toksyczne zanieczyszczenie i wkład w globalne ocieplenie.
„Scrubby pomaga dostawcom LNG, firm zajmujące się wysyłką, linie wycieczkowe – każdego, kto ma zły rap za inwestowanie w LNG – przekształcić złe wieści w dobre wieści w więcej pieniędzy”, powiedział sarkastycznie Whiteman. „On jest wcielonym w Greenwash. Scrubby chroni firmy przed publiczną analizą w taki sam sposób, jak się chronią, poprzez brudną zasłonę dymną wprowadzającej w błąd taktyki marketingowej. ”
The Guardian zwrócił się zarówno do dyrektora morskiego, jak i Royal Caribbean o komentarz.
Po promocji biuletynu
Whiteman powiedziała, że ma nadzieję, że reklamy przypominają producentom LNG, że „zyski z upadku planetarnego jest na ogół zmarszczone”. Źródło paliwa prawie całkowicie składa się z metanu, gazu ogrzewania planety o ponad 80-krotności globalnej mocy ocieplenia dwutlenku węgla w krótkim okresie.
Zauważyła, że reklama nie była trudna do umieszczenia – znak „gotowości przemysłu morskiego do odepchnięcia na bok etycznych obowiązków w celu osiągnięcia zysku”.
„To lub redaktorzy nie mogą czytać” – powiedziała.
Prank Yes Men pojawia się wśród rosnącej analizy roli marketingu paliw kopalnych w opóźnieniu klimatu. Na przykład grupa o nazwie Clean Creatives od lat popychała agencje kreatywne pokrojone więzi z przemysłem naftowym i gazowym.
Jest również częścią fali reklam parodii mających na celu zwrócenie uwagi na wkład branży paliw kopalnych w kryzys klimatyczny. Inne godne uwagi przykłady zostały wyprodukowane przez zdobywanego Oscara reżysera Adama McKaya Yellow Dot StudiosNon-profit anty-GAS Projekt wycieków gazowychoraz organizacja non-profit media Bezpłatne media.
Jamie Henn, założyciel Clean Creatives i Fossil Free Media, powiedział, że najnowszy żart Yes Men jest „świetny”.
„Przemysł polega na okłamaniu nas, aby popchnąć swój produkt” – powiedział. „Wzywając, że zmywanie zielone jest jedną z najlepszych strategii, które musimy zwalczyć rozszerzenie paliwa kopalnego”.
USA są największym eksporterem LNG. Joe Biden w zeszłym roku zatrzymał nowe zezwolenia na eksport w oczekiwaniu na recenzję, ruch, który jego następca, Donald Trump, odszedł na bok pierwszego dnia swojej drugiej kadencji w zeszłym miesiącu.