Były piłkarz Manchesteru United i komentator Sky Sports Gary Neville wyrzucił z boiska krytyków Keira Starmera za przyjęcie gadżetów piłkarskich o wartości tysięcy funtów.
Premier został zaatakowany przez parlamentarzystów Partii Konserwatywnej po tym, jak ogłosił, że otrzymał 12 588 funtów w formie prezentów od Premier League, w tym bilety na mecze Arsenalu o łącznej wartości ponad 6000 funtów.
Jednak Neville, były kapitan Manchesteru United, który zagrał 85 razy w reprezentacji Anglii, powiedział Sky News, że Sir Keir „nie zrobił nic złego”, a oglądanie meczów Arsenalu z rodziną było dla niego „jedynym sposobem na odreagowanie”.
Polityka na żywo: Sky News namierzył darczyńcę Partii Pracy
„Jestem zaszokowany ilością analiz, jakie wzbudziły tę sprawę” – powiedział znany zwolennik Partii Pracy w wywiadzie dla Sky News na konferencji partyjnej w Liverpoolu.
„To jest zupełnie nieproporcjonalne. Wszyscy wiedzą, że Keir Starmer z rodziną poszedł i oglądał Arsenal. Od dziesięcioleci płaci za karnety. To jedno z jego głównych zwolnień w każdym tygodniu. Właściwie jedyne zwolnienie.
„Kiedy rozmawiałem z nim dwa lata temu na konferencji Partii Pracy i zapytałem: 'Jak udaje ci się oderwać od polityki i spędzać czas z rodziną?’, powiedział, że jedyną chwilą w tygodniu, jaką ma, jest wyjazd na mecz Arsenalu ze swoimi synami.
„Pomysł, że płacił za te bilety przez lata, jest absolutnie słuszny. Ale teraz ochrona mówi mu, że nie może siedzieć na tych samych miejscach. Mówią mu, że musi wejść do loży gościnnej jako premier”.
Neville dodał: „Moim szczerym zdaniem, dlaczego mielibyśmy mieć z tym problem? Widzieliśmy tak wiele osób, które były częstowane winem i kolacją na stadionach piłkarskich w ciągu ostatnich 10, 15, 20 lat w lożach dyrektorskich i lożach gościnnych i nigdy nie powiedziały ani słowa.
„A prawdziwy fan klubu piłkarskiego, który jeździ ze swoimi dziećmi, nie może teraz pójść i oglądać swojej drużyny piłkarskiej, kiedy jest premierem kraju, to dla mnie po prostu bzdura”.
Zwrócił również uwagę na osiągnięcia rządu konserwatywnego, w tym na wykorzystanie przez Rishi Sunaka kontraktu na helikoptery o wartości 40 mln funtów i pasów VIP dla dostawców w trakcie pandemii COVID, mówiąc: „To nie było nawet w przybliżeniu objęte tym samym poziomem kontroli, dla mnie to po prostu dziwne.
Czytaj więcej:
Starmer deklaruje darowizny o łącznej wartości ponad 100 000 funtów
Konta Westminster: Wyszukaj swojego posła
Neville, który obecnie jest odnoszącym sukcesy deweloperem, wziął udział w konferencji partyjnej w Liverpoolu u boku burmistrza Greater Manchester Andy’ego Burnhama. Obaj poparli przebudowę stadionu Old Trafford, należącego do jego byłego klubu.
Obaj byli „absolutnie jednoznaczni” co do tego, że żadne publiczne pieniądze nie powinny być inwestowane w sam stadion, ale apelowali o przeznaczenie środków pieniężnych na przebudowę terenu wokół stadionu i przeniesienie pobliskiego terminala kolejowego do Merseyside, co uwolniłoby przestrzeń pod stadion i dodatkowo pobudziło lokalną gospodarkę.
„Kiedy mówisz o Northern Powerhouse jako o wyrównywaniu, motcie poprzedniego rządu, nic z tego nigdy się nie wydarzyło” — powiedział Neville. „To tylko słowa. To slogan PR-owy.
„To spowoduje redystrybucję ładunków do innej części North West, aby umożliwić otwarcie przepustowości w Greater Manchester, Liverpoolu i innych częściach i poza nimi, co będzie miało ogromny wpływ na lokalną gospodarkę”.
Dodał: „Mówimy o możliwości, która mogłaby zregenerować obszar Trafford, w Greater Manchester, ale także naprawić to, co byłoby trudną siecią transportową na północy Anglii. Więc to jest sytuacja korzystna dla obu stron”.
Zapytany, czego kibice piłki nożnej mogą oczekiwać po nowym stadionie Old Trafford, pan Burnham odpowiedział w wywiadzie dla Sky News: „Mogą oczekiwać jednego z najlepszych, jeśli nie najlepszych, stadionów na świecie.
„Ale wokół tego mieszkańcy mogą spodziewać się lepszych obiektów użyteczności publicznej i wielu tysięcy miejsc pracy. Przyciągniemy nowych inwestorów do Greater Manchester, aby zainwestowali w ten obszar, ponieważ będzie to atrakcyjne, jeśli będziemy blisko tej nazwy, Manchester United.
„Więc korzyści z tego odniosą wszyscy, nie tylko kibice Manchesteru United. Każdy skorzysta na tym schemacie. Nie w ostatniej kolejności pasażerowie kolei, którzy będą mogli podróżować bez zakłóceń, ponieważ pozbędziemy się pociągów towarowych”.