Elon Musk twierdzi, że X (wcześniej Twitter) został dotknięty „masywnym cyberatakiem” w poniedziałek, po tym, jak tysiące użytkowników w Wielkiej Brytanii i USA zgłosiły awarie.
Pan Musk, który był właścicielem platformy od końca 2022 r., Sugerował, że atak może być w toku.
„Codziennie atakujemy nas, ale było to zrobione z wieloma zasobami”, on Napisał w poście na X.
Zasugerował, że „zaangażowana jest duża, skoordynowana grupa i/lub kraj”.
BBC zbliżyło się do X o komentarz.
Downdetector Monitor Platform Fundetector powiedział, że w poniedziałek widział dziesiątki tysięcy raportów od użytkowników technicznych problemów technicznych.
Było ponad 8 000 raportów o awarii od brytyjskich użytkowników krótko przed 14:00 GMT, po krótkim, ale godnym uwagi gwałtownym wzrostowi raportów w poniedziałek rano.
Wielu użytkowników próbujących uzyskać dostęp do platformy i odświeżyć kanały w swojej aplikacji i witrynie stacjonarnej podczas poniedziałkowych przerwy, spotkało się z ikoną ładowania.
ALP TOKER, dyrektor Netblocks, który monitoruje łączność usług internetowych, powiedział, że jego własne wskaźniki sugerują, że awarie mogą być powiązane z cyberatakiem.
„To, co widzieliśmy, jest zgodne z tym, co widzieliśmy w poprzednich atakach odmowy usług, a nie z błędem konfiguracji lub kodowania na platformie”, powiedział BBC News.
Powiedział, że organizacja odnotowała kilka głównych awarii trwających ponad sześć godzin w poniedziałek, „każdy ma globalny wpływ”.
„Jest to jedne z najdłuższych awarii X/Twittera, jakie śledziliśmy pod względem czasu trwania, a wzorzec jest zgodny z zaprzeczeniem ataku usługi ukierunkowanego na infrastrukturę X na dużą skalę” – dodał.
Atak rozproszonej usługi odmowy (DDOS) jest próbą przejęcia strony internetowej w trybie offline, przytłaczając ją ruchem internetowym.
Pan Musk wcześniej twierdził, że platforma była celem ataków DDOS, Ale nie zostały one potwierdzone.