Z tą historią
Uszy myszy tracą połysk na Wall Street.
Disney (dis-4,44%)) Akcje spadły z 113,80 USD do 98,44 USD w mniej niż dwa tygodnie, spadając o 13,5%. Nagły spadek, który nie nastąpił natychmiast od listopada 2021 r.
Co stoi za kroplą? Alice Kassens, profesor ekonomii w Roanoke College i dyrektor Center for Economic Freedom, obwinia zmianę zaufania konsumenckiego.
„Obecna sprzedaż wydaje się być spowodowana obawami dotyczącymi przyszłych wydatków konsumentów” – powiedział Kasssens, dodając, że obawy konsumentów przejawiają się poprzez zmniejszenie nastrojów konsumentów.
„Ta miara jest ważna, ponieważ jest wskaźnikiem obecnych i przyszłych wydatków konsumenckich, które stanowią 70% wydatków całkowitej gospodarki”, mówi Cussen. Gdy konsumenci nadal są wycinane, prawdopodobne jest, że wakacje i podróże będą łatwiejsze do wycofania się niż jedzenie i niezbędne. Kassns twierdzi, że ten sam sentyment działa jako odporność na sektory kapitałowe, takie jak linie lotnicze i gościnność.
Firma Disneya stoi przed wyjątkowymi wyzwaniami ze względu na ogromną naturę, relację z parków rozrywki, linii wycieczkowych, usług streamingowych i filmów. Jednak pomimo slajdów ocena Fitcha dała Disneyowi stabilną ocenę, którą w nim powiedział. Analiza styczniowa„Fitch nie może się doczekać segmentu doświadczeń firmy, składający się z wielu wiodących w branży parków rozrywki, kurortów i linii wycieczkowych, i nadal rośnie w ciągu następnych 10 lat i czerpią zyski ze znacznych inwestycji kapitałowych”.
W najnowszym wezwaniu do przychodów Disneya firma wskazuje do przychodów o 5% w amerykańskich parkach rozrywki, odzwierciedlając negatywny wpływ na 9% punkt z poprzedniego roku. Firma przede wszystkim potępiła Hurricanes Milton i Helen, którzy ubiegłego roku na południowo -wschodnie USA.
Ale Albert Williams, profesor finansów na Nova Southeastern University w Fort Lauderdale, twierdzi, że długoterminowe slajdy Disneya mogą zostać zamknięte w wielu czynnikach. Williams wskazał szczyt Disneya w wysokości 188,06 USD w lutym 2021 r. Do swojej obecnej ceny poniżej 100 USD.
„Wysokie ceny w 2021 r. Mogą być powiązane z czekami dostarczonymi przez rząd w okresie Covid. Zniknęły teraz efekty falowania tych kontroli”, mówi Williams.
„Również ruch do Disneya, szczególnie latem, został znacznie zmniejszony z powodu wysokich temperatur” – powiedział Williams.
A teraz Disney polega na dochodach uznaniowych niż wiele firm, złagodzonych przez ogólną niepewność gospodarczą.
„Obecny wpływ niepewności na środowisko na wynik wojny taryfowej będzie miał wpływ na rozrywkę. Williams powiedział, że Disney ograniczył podstawowe usługi po Covid, a ludzie zaoszczędzą jeszcze więcej na większą niepewność i ograniczają wakacje.
„To również negatywnie wpłynęło na satysfakcję konsumentów” – dodaje. „Aby odwrócić sytuację, Disney będzie musiał rozważyć obniżenie cen biletów bez ograniczeń związanych z rezydencjami na Florydzie i ponownie sformułować korzystanie z dżinów, piorunów i fastpasses”.