Śledczy federalni szukają przyczyny kolizja między odrzutowcem pasażerskim a helikopterem armii amerykańskiej Zabiło 67 osób w pobliżu Waszyngtonu Pod koniec stycznia polecił we wtorek zakaz niektórych lotów helikoptera w celu poprawy bezpieczeństwa.
Zalecenie nastąpiło po tym, jak helikopter wojskowy zderzył się z odrzutowcem American Airlines, gdy zbliżył się do krajowego lotniska Ronalda Reagana nad rzeką Potomac 29 stycznia. Wśród ofiar było 28 członków społeczności łownictwa figurowego.
We wtorek Jennifer Homendy, przewodnicząca Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB), powiedziała, że zgodnie z obecną praktyką śmigłowce i samoloty mogą być tak blisko 75 stóp od siebie podczas lądowania. Powiedziała, że śledczy zidentyfikowali 15 214 przypadków samolotów otrzymujących powiadomienia o śmigłowcach w pobliżu między październikiem 2021 r. Do grudnia 2024 r.
Śledczy powiedzieli, że helikopter mógł mieć niedokładne odczyty wysokości w momentach przed katastrofą – i załogę Może nie słyszałem kluczowych instrukcji od kontrolerów ruchu lotniczego. Kolizja prawdopodobnie wystąpiła na wysokości nieco poniżej 300 stóp (91 metrów), gdy samolot zstąpił w kierunku helikoptera, który był znacznie powyżej jego granicy 200 stóp (61 metrów) dla tej lokalizacji.
Piloci helikopterów mogli również przegapić część innej komunikacji, gdy wieża powiedziała, że odrzutowiec zwraca się w kierunku innego pasa startowego, powiedziała w zeszłym miesiącu.
Homendy powiedział, że helikopter był „sprawdzany”, w którym pilot był poddawany corocznej testu i testu na gogle w nocy. Śledczy uważają, że załoga nosiła nocne gogle podczas lotu.
Po promocji biuletynu
Armia powiedziała, że załoga Black Hawk była bardzo doświadczona i przyzwyczajona do zatłoczonego nieba wokół stolicy kraju. Wszyscy na regionalnym odrzutowcu i helikopterze zostali zabici.