BUsiness rozgrzewa się zahra tabatabai w marcu, miesiącu Nowruz, 13-dniowego festiwalu Nowego Roku Perskiego, który rozpoczyna się w tym roku 20 marca. Rzemiosło irańskiego amerykańskiego Brooklynite Piwa są nasycone smakami Bliskiego Wschodu, takimi jak sumak i kwaśna wiśnia, i pakowane w puszki projektowe z poezją w skomplikowanych liście Farsi.
Dziadek Tabatabai tworzył własne piwo ze składnikami ze swojego ogrodu w Shiraz, zanim rząd irański ustanowił zakaz spożycia alkoholu w 1979 roku. Niedawno jej babcia pragnęła ponownie spróbować piwa męża, więc Tabatabai wyruszyła na swoje jeny. Podczas pandemii Covid-19, pracując jako niezależny pisarz i nadzorując ukończenie domu swojego syna, który ma teraz 11 lat, zaczęła patrzeć na przepisy i zapisała się na klasę w domu i zaczęła oglądać filmy z YouTube o sztuce tworzenia piwa.
„Mój dziadek zmarł, gdy byłem młody, ale moja rodzina zawsze mówiła o tym, że robi piwo i robi wino”, powiedział 42 -letni Tabatabai, którego rodzice wyszli Iran Aby uczęszczać na uniwersytet w Alabamie z zamiarem powrotu do domu, tuż przed przełomem Rewolucja irańska. Rodzice Tabatabai ostatecznie osiedlili się w Gruzji, gdy miała pięć lat. Jej perski lager był specjalnie oparty na smaku jej rodziny. „Zrobiłem kilka partii tego piwa, a oni udzieliliby mi opinii, a potem wrócę i zmieniłbym przepis” – powiedziała.
Hobby Tabatabai eksplodowało w pełnym wymiarze godzin. Wyprodukowała 30 000 puszek w pierwszym tygodniu ubiegłego miesiąca. „Piwo warzenia było po prostu zabawnym, co robisz z boku, gdy masz swoją drugą pracę i wychowujesz dziecko” – powiedział Tabatabai. „Myślę, że wszyscy byliśmy zaskoczeni, że w ten sposób wystartował”. Jej produkty są popularne w menu wybranych restauracji, a teraz koncentruje się na zabezpieczeniu kont z większymi krajowymi sprzedawcami detalicznymi.
Kiedy Tabatabai włączyła się w domu Piwo W 2021 r. Zainwestowała około 7 000 USD, łącząc własne oszczędności i pożyczkę w wysokości 5000 USD od brata, który mieszka w okolicy Waszyngtonu i pomaga jej dystrybuować tam piwo. Dwóch grafików, Mina Jafari z Waszyngtonu, a także artysta mieszkający w Iranie-gdzie alkohol jest zabroniony-wymyślili uderzające wytwórnie puszek.
Tabatabai nawiązała współpracę z flagową firmą browarzy, browarem Staten Island, której personel nie tylko tworzy piwo, ale także podeszła do mentorowania jej na konkurencyjnym rynku piwa rzemieślniczego, który ma wzrosnąć o 10,83% rocznie do 2028 r., Według firmy badawczej Fortune Business Insights. „Ci faceci z flagowca bardzo mi pomogli, dając mi miejsce na warzenie, gdy wiele browarów nawet mi nie zareagowało, a nawet pomogło mi w dokumentacji”, powiedział Tabatabai.
W 2023 roku widziała znaczącą pracę w biznesie, kiedy rozpoczęła kampanię Kickstarter. W ciągu miesiąca ponad 1000 zwolenników – wszyscy przyjaciele i rodzina – wnieśli 125 255 USD, największą sumę pieniędzy, jaką kampania dla firmy piwnej zebrała się według jej strony Kickstarter. Dzięki temu napływowi gotówki Tabatabai był w stanie kupić pojazd dostawy. Teraz szuka fizycznego Nowy Jork-Oparta na dedykowanym taproomie.
Sklepy z winem i piwem mogą być kapryśne, które marki trzymają na półkach, ale piwa Tabatabai zostały opracowane, aby dobrze łączyć się z jedzeniem, a ona znalazła obserwowanie z sommelierami w restauracjach, takich jak Fulgurances Laudrromat i Eyval, obie znajdujące się na Brooklynie. Tabatabai niedawno podpisał umowę z drugim browar Nowy Jorkaby wzmocnić produkcję swojej firmy. „Mogłabym wydać miliony dolarów na budowę własnego browaru, co robi wiele osób”, powiedziała, „ale pomyślałem, że ważne jest, aby po prostu uświadomić ludziom markę i to, co robię”.
Czy masz ludzi, którzy pracują dla Ciebie w pełnym wymiarze godzin?
Ja nie. Po prostu mam faceta, który pracuje jeden dzień w tygodniu. Mam kogoś, kto pomaga mi kilka godzin tygodniowo w mediach społecznościowych, a potem mam inną osobę, która pomaga mi kilka godzin tygodniowo w konsultacji pod względem przepisów na piwo i tym podobnych rzeczy.
Jaka jest Twoja codzienna?
Kiedy jesteś właścicielem firmy, przyjmujesz każdą rolę w branży. W niektóre dni robię degustacje i trening, inne dni mam mnóstwo formalności. Wczoraj na przykład odnawiałem licencję na alkohol na ten rok. Co drugi dzień będę robić rachunkowość. Zwykle wysyłam faktury w środy.
Ile piw obecnie produkujesz?
Mamy sześć ogółem piw, z którymi wyszliśmy, ale tylko dwa z nich są dostępne przez cały rok. Pozostałe to sezonowe krople. Piwo, które wyszedłem w marcu, nazywa się New Day IPA, który jest na persowski Nowy Rok.
Jakie są kolejne kroki dla Twojej firmy?
Właśnie znalazłem drugi obiekt w Nowym Jorku o nazwie SingleCut. Mogą warzyć dużo więcej piwa (niż browar Staten Island). Dostajemy więcej kont w obszarze Waszyngtonu i myślimy, że kolejnym rynkiem może być obszar Philadelphia.
W jaki sposób dystrybucja różni się w różnych stanach?
Większość stanów wymaga korzystania z dystrybutora, ale niektóre nie. Dystrybutorzy przyjmują 30% sprzedaży. W Nowym Jorku nie musisz korzystać z dystrybutora i to samo dotyczy Waszyngtonu. Więc w Nowym Jorku mogę włożyć piwo do samochodu i sam je rozpowszechniać.
Jakiego rodzaju inwestycji obecnie szukasz?
Do tej pory zebrałem tylko pieniądze od przyjaciół i rodziny. Teraz atakuję inwestorów aniołów, a potem niektórzy inwestorzy, którzy do mnie skontaktowali.