Z bogatą historią i kulturą, szeroką gamą celów i atrakcji oraz fantastycznych opcji zakupów i gastronomicznych, belgijski Port City of Antwerp Turyści brytycy odwiedzić. Dom dla imponujących domów z XVI wieku, oszałamiającej gotyckiej katedry i tyle biżuterii, że zdobył pseudonim jako „Diamentowa stolica świata”, nie jest zaskoczeniem, że Antwerp z zadowoleniem przyjął 15,8 miliona dni trippers w 2024 r.
Jednak cały ten krok doprowadził do jednego dużego problemu: miasto przekształciło się w gigantyczny parking. Tak więc przez ostatnie kilka dekad miasto buduje imponujące megaproject To ma nadzieję zakończyć chaos. . Oosterweel link Projekt został po raz pierwszy zaproponowany w 1996 r., Miejsce do ukończenia R1 Antwerp Ring Road.
Rząd flamandzki ma nadzieję, że link poprawi dostęp do Antwerpia oraz jego port w celu zmniejszenia zatorów na obwodnicy i ruchu „szczurów” dojeżdżającego do pracy w większym obszarze miejskim. W 2022 r. Kierowcy spędzili średnio 61 godzin w ruchu drogowym, dzięki niedokończonej obwodnicy.
Antwerpia jest jednym z głównych portów morskich na świecie, a Holandia na północy, Niemcy na wschodzie, Bruksela na zachodzie i Morze Północne Na zachód. Ponadto obwodnica stanowi również kluczowy element transoeuropejskiej sieci transportowej-łączącej Parisę i Amsterdamu wzdłuż korytarza Morza Północnego-Mediterraneńskiego.
Jednak główne wyzwania geograficzne w Antwerpii sprawiły, że wykonanie projektu jest znacznie bardziej złożone niż początkowo oczekiwano. Droga musi ominąć nie jedną, ale dwie drogi wodne: rzeka Scheldt i Kanał Alberta.
Nowy tunel Scheldt to miejsce, w którym spotka się dwie główne odcinki projektu nad brzegiem rzeki. Przed budową wymagana była ogromna dół rozciągająca się na około 25 metrów pod powierzchnią.
„Od momentu, w którym przygotowaliśmy tę konstrukcję, moglibyśmy zacząć budować rzeczywisty tunel. I to właśnie budujemy w tej chwili ” – wyjaśnił Jan Bauwens, dyrektor projektu konsorcjum budowlanego TM Cotu, do B1M.
Osiem ogromnych segmentów, z których każdy waży około 60 000 ton, zostanie rozcięte pod wodą, aby stworzyć tunel 1800 metrów. Segmenty te są obecnie budowane 62 mil poza Antwerpią i zostaną przeniesione przez łódź holowników do ich ostatniego miejsca spoczynku. Następnie zostaną opuszczone do wykopu na dnie morskim, z wypompowaną wodą. Gdy tunel stanowi część obwodnicy, niektóre segmenty są budowane z krzywą.
Złącze Oosterwea zostanie zbudowane w krajobrazie, aby uczynić go mniej widocznym z odległości i umożliwi ruch, aby udać się do portu lub do innego zestawu tuneli.
Tunele kanałowe są budowane pod kanałem Alberta, z czterema 1,5-kilometrowymi rurkami, które pozwala kierowcom kierować się w jednym z dwóch kierunków, gdy dołączą do istniejącej obwodnicy.
Projekt jest oczekuje się, że będzie koszt Około siedem miliardów euro (5,9 miliarda funtów). Wiele z nich jest pożyczone od rządu Flamandzkiego, ale Europejski Bank Inwestycyjny również przyniósł pół miliarda euro. Zostanie to wypłacone za pomocą opłat.
Oczekuje się, że projekt zostanie ukończony do 2030 r. I stanowi część planu trasy 2030, która ma na celu zmniejszenie liczby podróży samochodowych po mieście z 70% do 50%.
Link OosterWeel jest jednym elementem i najdroższym, ogólnego planu Masterp do transportu. Obejmuje to 16 imponujących projektów infrastrukturalnych dla dróg, dróg wodnych, wysyłki śródlądowej, transportu publicznego, doków i rozwiązań dla pieszych i rowerzystów.