Pojawił się przerażający materiał filmowy pokazujący pasażerów dotkniętych paniką podczas lotu American Airlines, którzy gorączkowo ewakuują się na skrzydło jako paliwo odrzutowe ustawiaj się w ognio. Dramatyczna scena rozwijała się podczas lotu 1006, z przerażonymi podróżnikami widzianymi niepewnie w skrzydle samolotu, podczas gdy służby ratunkowe gorączkowo poradziły sobie z płomieniami na międzynarodowym lotnisku w Denver, terminalu C.
Media społecznościowe były zalane szokującymi obrazami intensywnych płomieni pożerających jeden z silników i złowieszczy pióropusze dymu otaczające samolot. Roszczenia obfitowały, że wybuchł poważny pożar z powodu zapalonego paliwa odrzutowego.
Denver lotnisko potwierdził incydent z pożaru z udziałem American Airlines przy Gate C38 w czwartek wieczorem, ujawniając „widoczny dym”.
Pasażerowie zostali wyprowadzeni ze skrzydeł za pomocą slajdów ewakuacyjnych, organ lotniska stwierdził: „Pasażerowie zostali ewakuowani, a slajdy zostały rozmieszczone”.
Alexandria Cullen, doradca prasowy kongresmena z Kolorado Gabe Evans, opublikował w mediach społecznościowych o wstrząsającym doświadczeniu jej matki na pokładzie uderzonego samolotu, dostarczając dowodów wideo desperackiej walki, by uciec wśród duszących warstw dymu, maskującego samolot.
W swoich mediach społecznościowych Cullen wykrzyknęła: „Lot 4012 American Airlines zapalił się po zakończeniu niepowodzenia silnika… Samolot został przekierowany do Denver. Moja mama była w tym locie. Dziękuję Bogu, że żyją”.
Federalna Administracja Lotnicza (FAA) powiedziała w oświadczeniu: „American Airlines Flight 1006 skierował się do międzynarodowego lotniska w Denver około 17:15 czasu lokalnego w czwartek, 13 marca, po zgłoszeniu wibracji silnika.
„Po lądowaniu i taksówce do bramy silnik się zapalił, a pasażerowie ewakuowali samolot za pomocą slajdów. Boeing 737-800 opuścił lotnisko Colorado Springs i udał się na międzynarodowe lotnisko w Dallas Fort Worth. FAA zbada. Proszę skontaktować się z linią lotniczą w celu uzyskania dodatkowych informacji”.
Ten niepokojący scenariusz to tylko jeden incydent w niedawnej fali mishapów lotniczych, które wstrząsają zaufaniem publicznym, informuje lustro.. Ponury seria wydarzeń, w tym awarie samolotu miejskiego, niekontrolowane pożary i zniknięty samolot z Nome na Alasce zaniepokoił obywateli całej Ameryki, co prowadzi do zakwestionowania bezpieczeństwa podróży lotniczych.
Pomimo tych incydentów nerwowych, stalwarts przemysłu bronią osiągnięć Air Travel. Po fali niepokojących wypadków, których zakończy się tragiczną utratą życia, dwóch doświadczonych analityków bezpieczeństwa zapewniło lustro bezpieczeństwa sektora.
Niemniej jednak, gdy kroczą dziś na loty, niektórzy przyznają, że ciąg najnowszych tragedii uzasadnia uwagę. Dr Daniel Adjukum, z imponującym CV, które obejmuje ponad dwadzieścia lat, koncentrował się na bezpieczeństwie lotniczym, dochodzeniu w sprawie wypadków i szkoleniu pilotażowym, ostrzega przed samozadowoleniem.
„To nie jest czas na wycinanie rzeczy i zwalczanie ludzi” – powiedział.
Powtarzając te uczucia dotyczące potrzeby pilnej poprawy, dr Hassan Shahidi z Flight Safety Foundation sygnalizuje kluczowe zapotrzebowanie na podwyższone środki bezpieczeństwa w domenie lotniczej.
W ogłoszeniu Bombshell przez Associated Press ujawniono, że kontrolerzy ruchu lotniczego otrzymywali e-maile zachęcające do przyjmowania pakietów odprawy-polityka z czasów Trumpa kontynuowana Elon MuskZespół, który obniży wydatki federalne, zmniejszając personel, a czasem zamyka całe działy.
Dr Shahidi skomentował stan amerykańskiego lotnictwa, podkreślając: „Myślę, że kiedy patrzymy na nasz system zasadniczo, nie ma nic złego w systemie transportu lotniczego w USA, które powiedziały, że są obawy i możemy rozmawiać o tych obawach – ale ogólnie w 2024 r. Mieliśmy miliardy ludzi podróżujących w powietrzu w USA tysiące samolotów odlotów i lądowych na co dzień, z przeszkoleniem pilotów i ruchu lotniczego, którzy są dobrze. obawy.”