Tesla, prowadzony przez cheerleaderkę Donalda Trumpa Elona Muska, ostrzegł urzędników USA, że ryzykuje, że są narażeni na „nieproporcjonalne” taryfy odwetowe na podstawie eskalacji wojny handlowej prezydenta.
Karmaker elektryczny podniósł ten problem w liście do biura przedstawiciela handlowego USA (USTR) tego samego dnia Mr. Atut kupiłem Tesla Samochód w pokazie poparcia dla swojego bliskiego sojusznika po krwawej ścieżce dla akcji spółki.
Obawy inwestorów, głównie związane z wojną handlową, zmniejszyły wartość rynkową Tesli o 50% w porównaniu z szczytem grudniowego – hit o około 800 mld funtów.
Najnowsze pieniądze: Wzmocnienie dla brytyjskich wczasowiczów ponad 6 funtów „euro-visa”
Reakcja przeciwko wojnie handlowej zintensyfikowała się w tym tygodniu, kiedy Tesla poniósł najgorszą dzienną stratę od pięciu lat w ramach szerszego rynku giełdowego na obawie, że amerykańscy konsumenci i przedsiębiorcy stoją obecnie przed perspektywą recesji.
Spadki w Tesli były również powiązane przez analityków rynku z gniewem krajowym na MR PiżmoPraca w rządzie w celu zmniejszenia jego wielkości poprzez kierownictwo tak zwanego Departamentu Rządowego wydajności.
List Tesli był jednym z rosnących podnośników pocztowych, a firmy szeroko narzekały na zagrożenie rosnącymi kosztami i biurokołem.
Nie było jasne, kto napisał dokument Tesli, ponieważ był niepodpisany, ale stwierdził, że ważne jest, aby upewnić się, że Trump
Wysiłki administracji mające na celu rozwiązanie problemów handlowych „nie przypadkowo krzywdzą amerykańskich firm”.
Tesla powiedział, że chce uniknąć odwetu typu, z którym napotkał we wcześniejszych sporach handlowych, co spowodowało wzrost
Taryfy na pojazdy elektryczne importowane do krajów podlegających nam Taryfy.
Kanada i UE należą do narodów, które odpowiedziały na środki kontratakowe po tym, jak w tym tygodniu weszły taryfy amerykańskie na wszystkie import stali i aluminium.
„Eksporterzy amerykańscy są z natury narażeni na nieproporcjonalny wpływ, gdy inne kraje reagują na działania handlowe w USA”
Tesla powiedziała w liście.
„Na przykład wcześniejsze działania handlowe Stanów Zjednoczonych spowodowały natychmiastowe reakcje krajów docelowych, w tym zwiększone taryfy na EV importowane do tych krajów”.
Trump rozważa narzucenie znacznych taryf na pojazdy i części wykonane na całym świecie na początku kwietnia.
Takie obowiązki początkowo ograniczały się do Kanady i Meksyku, ale później zawieszono głównie na cztery tygodnie wśród skarg amerykańskich producentów samochodów.
Prezydent powiedział, że wrócą 2 kwietnia, wraz z „wzajemnymi” taryfami, które po raz pierwszy pojawią się w Unii Europejskiej.
List Tesli ostrzegł, że protekcjonistyczne zasady mające na celu wzmocnienie amerykańskiej produkcji i miejsc pracy były jeszcze bardziej szkodliwe, ponieważ „niektóre części i komponenty są trudne lub niemożliwe do pozyskania w Stanach Zjednoczonych”.
Wezwało się do stopniowego podejścia, aby umożliwić więcej czasu na wzmocnienie łańcuchów dostaw.
„Jako amerykański producent i eksporter, Tesla zachęca USTR do rozważenia dalszych skutków niektórych proponowanych działań podjętych w celu rozwiązania nieuczciwych praktyk handlowych” – podsumował producent EV.
Czytaj więcej:
Czy Starmer zbiera nagrody za nie odwet nad taryfami Trumpa?
Jak taryfy Trumpa wpływają na Wielką Brytanię
Dokument opiera się na szerszej presji, aby wymusić skrót U, a przemysł Autos Drive America deklaruje w tym tygodniu, że system taryfowy zaszkodzi produkcji i zarobkowi, a sprzedaż będzie również skierowana do wyzwań, ponieważ koszty taryfowe odzwierciedlają ceny.
„Producenci producentów samochodów nie mogą przesuwać łańcuchów dostaw z dnia na dzień, a wzrost kosztów nieuchronnie doprowadzą do pewnej kombinacji wyższych cen konsumpcyjnych, mniej modeli oferowanych konsumentom i wyłączonych amerykańskich liniach produkcyjnych, co prowadzi do prowadzenia
Potencjalne utraty pracy w łańcuchu dostaw ” – napisał.