Federalna administracja lotnicza USA (FAA) na stałe ograniczyła nieistotne operacje helikoptera wokół krajowego lotniska Reagan po śmiertelnej kolizji w powietrzu z regionalnym odrzutowcem American Airlines w styczniu.
Zmiana jest próbą poprawy bezpieczeństwa na lotnisku, które jest poza stolicą kraju w Waszyngtonie.
W styczniu helikopter Black Hawk armii amerykańskiej z załogą trzykrotnego zderzył się z odrzutowcem American Airlines niosącym 64 osoby. Oba samoloty rozbiły się w pobliżu lotniska. Wszystkie 67 na pokładzie zostało zabitych.
Ogłoszenie FAA nastąpiło po wydaniu wstępnego raportu National Transport Safety Board (NTSB) badającego katastrofę.
. FAA Ogłoszono także w piątek, że wyeliminuje śmigłowiec i mieszany ruch w stałym skrzydle przez lotnisko.
Powiedział, że ocenia inne drogi helikopterów, które są powszechnie stosowane w Waszyngtonie.
Nowe ograniczenia umożliwią helikopterom przelatanie w przestrzeni powietrznej lotniska w pilnych sprawach – takich jak ratujące życie powodów medycznych, priorytetowe organy ścigania lub transport prezydencki – ale ma na celu utrzymanie ich w odległości od samolotów, według agencji.
Dodatkowo, pasy startowe 15 i 33, w pobliżu, gdzie lot skazany na American Airlines był odległego kilku sekund od lądowania, zostaną również zablokowane dla samolotów, gdy helikoptery znajdują się w okolicy.
Śledczy amerykańskiej katastrofy lotniczej na początku tego tygodnia zalecili ograniczenie lotów helikoptera w niektórych obszarach w pobliżu lotniska.
FAA ocenia również inne miasta z czarterowymi trasami helikoptera, w tym Boston, Nowy Jork, Detroit, Dallas, Chicago, Houston i Los Angeles.
„Aby uczynić nas bardziej predykcyjnymi, używamy uczenia maszynowego i modelowania języka do skanowania raportów incydentów i wydobywania wielu źródeł danych, aby znaleźć tematy i obszary ryzyka”, zgodnie z oświadczeniem agencji.