Jack Gohlke opuścił swój pokój hotelowy w Pittsburghu rano 21 marca 2024 r., Mniej więcej tak anonimowy, jak może być koszykarz uniwersytecki.

Zanim wrócił tej nocy, Gohlke przeszedł z zapomnienia Ligi Horizon do nocnej celebryty.

Był tylko jeden powód, dla którego trener Oakland Greg Kampe wezwał Gohlke na początku meczu turnieju NCAA w pierwszej rundzie Golden Grizzlies z Kentucky. Zadaniem Gohlke było uruchomienie trójki, bombardowanie bez sumienia. W sezonie zasadniczym wykonał 335 strzałów. Wszyscy oprócz ósmej znajdowały się zza łuku.

Wielu przyszłych strażników NBA ścigało Gohlke wokół ekranów podczas oszałamiającego Oakland 80-76 Emedown of Kentucky, ale nie mieli odpowiedzi na 24-letni przeniesienie absolwentów z Division II Hillsdale College. Dunażył 10 tróje, każdy bardziej odważny niż poprzedni. Zwinął się po ekranach, cofnął się, a nawet zatrzymał się z logo.

(Mayhem Yahoo Fantasy Bracket powraca: Wejdź po strzał, aby wygrać do 50 000 $)

Gohlke zaczął chwycić ogrom jego osiągnięć po zakończeniu obchodów szatni Oakland. Jego telefon brzęczał bez przerwy. Jego Instagram następował z 500 do dziesiątek tysięcy. Scott Van Pelt przeprowadził z nim wywiad z SportsCenter. Program Pat McAfee zarezerwował go na następny ranek.

Kiedy Gohlke naiwnie zapuścił się na trybuny w mundurze, aby podziękować przyjaciołom i rodzinie, którzy podróżowali, aby zobaczyć, jak gra, odpowiedź zaskoczyła. Nieznajomi, którzy oglądali grę technologiczną NC State-Texas w Pittsburghu, zaatakowali Gohlke, jakby był gwiazdą rocka.

„Nie mogłem nawet spacerować po arenie, ponieważ tak wielu ludzi zatrzymywało mnie na zdjęcia, autografy, wszystkie tego typu rzeczy”, powiedział Gohlke Yahoo Sports. „Pomyślałem:„ Co się dzieje? ” Szczerze mówiąc, wcale nie zarejestrowało się to, że ludzie dbali o to, kim jestem. ”

Podczas gdy Gohlke był wystarczająco sprytny, aby zdać sobie sprawę, że powódź zainteresowań reprezentowała okazję w nowej erze zerowej lekkoatletyki, początkowo nie miał pojęcia, jak spróbować skorzystać. Nie miał zerowego agenta ani przedstawiciela marketingowego. Wcześniej nie było zbyt wiele dla specjalisty ds. Łapania i strzelania z Pewaukee w stanie Wisconsin.

„Trudno było ustalić, co powinienem nawet zrobić, a tym bardziej, jak znaleźć czas na to” – powiedział Gohlke. „Chciałem skupić się na naszej następnej grze. Nie chciałem się od tego odwrócić”.

Mogło to być tak, że Gohlke miał tego dnia przyjaciela przez całe życie w tłumie, który kilka lat wcześniej stażał się w agencji sportowej.

„Jack jest tak przyziemnym facetem, który w jego oczach wysadza w tym czasie prawie uciążliwe”, powiedział Ben Miller Yahoo Sports. „Ale wiedziałem, że może to być dla niego wielka okazja. Zacząłem myśleć w głowie, jak mogę mu pomóc”.

Pittsburgh, Pensylwania - 21 marca: Fan trzyma z głową Jacka Gohlke #3 z Złotych Grizzlies Oakland w drugiej połowie meczu z Kentucky Wildcats podczas pierwszej rundy męskiej turnieju koszykówki męskiej NCAA w PPG w PPG Paints Arena. (Zdjęcie Justina Berl/NCAA zdjęcia za pośrednictwem Getty Images)Pittsburgh, Pensylwania - 21 marca: Fan trzyma z głową Jacka Gohlke #3 z Złotych Grizzlies Oakland w drugiej połowie meczu z Kentucky Wildcats podczas pierwszej rundy męskiej turnieju koszykówki męskiej NCAA w PPG w PPG Paints Arena. (Zdjęcie Justina Berl/NCAA zdjęcia za pośrednictwem Getty Images)

Fan trzyma od głowy Jacka Gohlke, który stał się natychmiastową sensacją podczas zeszłorocznego turnieju NCAA, kiedy trafił 10 3 punktów, aby poprowadzić Oakland w zdenerwowanym zwycięstwie nad Kentucky. (Justin Berl/NCAA Zdjęcia za pośrednictwem Getty Images)

Sytuacja Gohlke jest przykładem, dlaczego moment bohatera na początku turnieju NCAA rzadko jest natychmiastowym zerowym biletem na loterię. Breakout Performance lub Brzęczenia zwykle ma okres trwałości kartonu mleka w letni dzień. Cykl wiadomości March Madness porusza się zbyt szybko, aby marka lub sportowiec mógł w pełni wykorzystać.

Marki mają krótkie okno, aby uderzyć po brzęczymy turnieju NCAA, dopóki nie straci znaczenia. Gracze mają niewiele wolnego czasu na negocjowanie umowy lub pojawienie się przed kamerą w tym oknie, między praktykami, przejściami, sesjami filmowymi, obowiązkami medialnymi i innymi przygotowaniami do jednych z największych gier ich życia. W przypadku Gohlke miał kolejną grę do gry w mniej niż 48 godzin.

„To zdecydowanie trudne” – powiedział dyrektor marketingu sportowego Michael Ehrlich, założyciel i dyrektor generalny firmy zajmującej się konsultacją marki i reprezentacji talentów Playbook Marketing. „Jeśli jesteś sportowcem, chcesz zachować najważniejszą rzeczą, ale także w tym zerowym wszechświecie musisz uderzyć, gdy żelazo jest gorące. Możesz mieć chwilę Kopciuszka, a następnego dnia możesz z niego wyjść”.

Szybkość i kreatywność są kluczowe dla firm zdeterminowanych, aby współpracować z turniejem NCAA Flash na patelni. Muszą zidentyfikować następne Ali Farokhmanesh, Tyus Edney lub Bryce Drew, gdy zyskują przyczepność w mediach społecznościowych, polować na dane kontaktowe i natychmiast wynegocjować umowę, a następnie znaleźć sposób na stworzenie kampanii w locie.

Wśród tych, którzy się w tym przodują, są firmy T-shirt, które zamieniają trendy w mediach społecznościowych w fanową odzież, powiedziała, że ​​założycielka Athlez PR Megan Curry, była dyrektora Adidas, który cztery lata temu przeszedł do zerowej przestrzeni. Właściciele firmy z koszulką mogą na podstawie tego w ciągu kilku godzin. Następnie skontaktują się ze sportowcem uczelni, oferując opłacenie obniżenia przychodów w zamian za użycie jego imienia, wizerunku i podobieństwa.

„Okropną częścią jest to, że nie wiem, jaki procent przychodów dostają te dzieci”, powiedział Curry Yahoo Sports. „Czy to 2%, 4%, 12%, 20%? Nikt nie ujawni tego, co dają tym dzieciom, ale te dzieci mówią tak, ponieważ chcą wykorzystać ten moment”.

Restauracje sieciowe odniosły również sukces z nieoczekiwanymi bohaterami turnieju NCAA. W 2022 r. Buffalo Wild Wings był pionierem tego pomysłu, dostarczając pudełka skrzydeł do gwiazdy Saint Peter, Douga Ederta w hotelu zespołowym po tym, jak 15. stopione pawie obaliły Kentucky i Murray State, aby awansować do Sweet 16. Buffalo Wild Wings.

Oferty te łączą się w mniej niż 24 godziny, ale czasami jest bardzo oczywiste, że ci sportowcy nie są twórcami treści z handlu.

„Aby wytwarzać treści wysokiego szczebla, gdy skupiają się na największych momentach swojego życia, zawsze jest to trudne”-powiedział Ehrlich. „Widzisz wielu sportowców publikujących treść z lobby lub hotelowej sali balowej. To niekoniecznie ma najwyższej jakości wielką kampanię”.

DJ Burns, towarzyska gwiazda 11. zaskoczenia NC State Final Final Four, był sportowiec, który odniósł największy sukces podczas zeszłorocznego turnieju NCAA. Ameryka zakochała się w misie z centrum, który został zbudowany jak bramkarz z klubu nocnego, poruszała się jak tancerz baletowy i rozmawiała z charyzma supergwiazdy WWE.

Adidas, podnoszący laskę Cane, Intuit TurboTax i CVS Pharmacy należały do ​​marek korporacyjnych, które podpisały oparzenia ofert poparcia podczas turnieju NCAA. Ken Caldwell i Mike Naiditch, menedżerowie ds. Marketingu Burnsa, powiedzieli Yahoo Sports w przeddzień ostatniej czwórki zeszłorocznej, że Burns stworzył „sześć liczb” przy przychodach poparcia w ciągu ostatnich kilku tygodni.

„Gdybyśmy zrobili każdą ofertę, którą został oferowany, DJ nie miałby czasu na grę w sobotę”, powiedział Naiditch ze śmiechem przed ostatnią czwartą zeszłoroczną. „Gra musi być pierwsza”.

Kiedy nadszedł moment Gohlke w centrum uwagi, nie miał czasu na poszukiwanie przedstawiciela marketingu takiego jak Naiditch. Gohlke zamiast tego zostawił go w rękach dwóch zaufanych przyjaciół, którzy dorastali z nim na przedmieściach Milwaukee.

Ani Miller, ani Grant Basile nie mieli kwalifikacji do służenia jako prowizoryczni agenci Gohlke, ale przynajmniej znali zerową przestrzeń. Miller najpierw stażysta w sportowcach latem 2022 r., Po czym zamiast tego zdecydował się zostać analitykiem finansowym. Basile gra profesjonalną koszykówkę we Włoszech i zagrał w Virginia Tech na początku epoki zerowej.

Pierwszą rzeczą, którą zrobili Miller i Basile, było utworzenie adresu e -mail do zapytań i Gohlke opublikował go do swojej biografii na Instagramie. Następnie przesiadli dziesiątki wiadomości tam i w jego DM w poszukiwaniu możliwości, które mogą go zainteresować.

„Łatwą częścią Jacka było to, że nie byliśmy losowym, śliskim zerowym agentem, który próbował zrobić szybki złotówka” – powiedział Miller. „To był przyjaciel przyjaciela. Mógł nam zaufać. To sprawiło, że cała sytuacja była tak zabawna i niesamowita”.

Podczas gdy większość wiadomości otrzymanych przez Gohlke pochodziła od agentów zerowych lub trenerów koszykówki sprzedających swoje usługi lub od fanów gorzkich Kentucky, Miller i Basile odkryli również kilka poważnych ofert. Jeden z TurboTax był pierwszym, który przyciągnął ich wzrok. Myśleli, że pasuje do wszystkich żartów w mediach społecznościowych podczas gry w Kentucky, że Gohlke wyglądał jak przyszły księgowy.

Kiedy TurboTax zaproponował, aby zapłacić Gohlke za nakręcenie reklamy w mediach społecznościowych, odpowiedź Millera ujawniła jego brak doświadczenia w negocjacjach kontraktowych. Natychmiast przyjął początkową ofertę i triumfalnie przedstawił ją Gohlke.

„Czy prosiłeś o coś innego?” – zapytał Gohlke, powodując, że Miller cichł.

„Zapomniałem, że powinieneś negocjować” – odpowiedział Miller, nieśmiało. „Wzięliśmy pierwszą liczbę”.

W dniu wolnym między niepokojem Kentucky w pierwszej rundzie Oakland a jego pojedynkiem z NC State, Miller strzelił do Gohlke dla Gohlke Na swoim iPhonie w sali balowej hotelu zespołu Golden Grizzlies. Pod koniec weekendu Gohlke nagrał również wideo dla z kolegą z drużyny Trey Townsend i

Według Gohlke doświadczenie w rozmowie z kamerą było „naprawdę niewygodne”, podobnie jak promowanie się w mediach społecznościowych.

Gohlke powiedział, że „nieco poniżej sześciu postaci” za pomocą poparcia do końca zeszłego lata. To grosze do dolara w porównaniu z wysokim sześciocyfrowym i niskim siedmiocyfrowym zerowym zerowym transferami lub All-Americans McDonald’s All-Americans, gdy podpisują się ze szkołą, ale jest to bardzo porównywalne z pieniędzmi z poprzednich marcowych bohaterów szaleństwa.

Przed meczem Oakland przeciwko NC State Miller żartował z Gohlke, że był jeszcze raz wygrany od pojawienia się w Good Morning America i innych jeszcze bardziej widocznych programach. Niestety, to się nie zmaterializowało. March Joyride w Oaklandzie wpadł do zatrzymania się z przegraną w nadgodzinach w Wolfpack pomimo 22 punktów Gohlke i 8 zbiórek.

Gohlke odniósł swój sukces na scenie turniejowej NCAA w letnią ligę z Oklahoma City Thunder. Niedozwolony wolny agent debiutant gra obecnie ograniczone minuty na rejs Motor City w G-League.

Zapytany, czy zrobiłby coś inaczej, aby dalej skorzystać ze swojej nagłej sławy w marcu zeszłego roku, Gohlke powiedział, że jest zadowolony z tego, jak sobie z tym poradził.

„Nie spędziłem zbyt wiele czasu na martwieniu się o to” – powiedział Gohlke. „Nie było mnie na telefonie. Nie martwiłem się o te e -maile, DM czy coś w tym rodzaju. Miałem skupienie się na następnej grze. Miałem szczęście mieć moich przyjaciół, którzy mogliby mi pomóc w poradzeniu sobie z tym”.

To było wspomnienie, które Miller mówi, że będzie cenił na zawsze. Chociaż nie planuje kontynuować kariery agenta sportowego, jest wdzięczny, że posmakował tego życia, jednocześnie pomagając przyjacielowi.

„To, co sprawiło, że było tak zabawne, było to, że dla Jacka” – powiedział Miller. „Mógłby z łatwością zatrudnić losowego zerowego agenta, ale zamiast tego zrobił niesamowite wspomnienia dla nas wszystkich”.

Source link