Prawie dwa razy większa niż wysokość wieży Eiffla, nowy most ma być najwyższym na świecie, ponieważ rozciąga się między szczytami górskimi a czasami podróży. Zaplanowane na otwarcie w czerwcu, most Huajiang Grand Canyon stanie 625 metrów nad rzeką Beipan w Chiny Prowincja Southwestern Guizhou.

Kierowcy znajdą się prawie 200 metrów wyższych niż Nowy Jork Empire State Building podczas podróży między obszarami Liuzhi i Anlong. Czas podróży między nimi zostanie odcięty z około 70 minut do zaledwie 60 sekund.

Budowa projektu Mandrowing Autostrad rozpoczęła się w 2022 r. I ma zostać ukończona po trzech latach kosztem 216 milionów funtów. Miejsce mostu będzie również pochwalić się szklanym windą w jednej ze swoich wież prowadzących do baru i kawiarni, podczas gdy na poziomie drogi będą szklane podłogi, aby turyści mogli „unosić się”.

Oprócz tych funkcji most będzie miał również największy skok bungee na świecie, w którym chodnik osiąga maksymalnie 620 metrów lub 2020 stóp, nad rzeką poniżej.

Chen Jianlei, zastępca dyrektora Departamentu Transportu Guizhou, powiedział: „Zakończenie mostu Grand Canyon Huajiang wzmocni więzi gospodarcze między Guiyang, Anshun i Qianxinan, wspierając regionalną integrację gospodarczą”.

Zhang Shenglin, zastępca 14. krajowego Kongresu Ludowego, powiedział: „Ten super projekt obejmujący„ Crack’s Crack ”zaprezentuje chińskie możliwości inżynieryjne i zwiększy cel Guizhou, jakim zostanie światowej klasy miejsce turystycznym.

„Jego stalowe kratownice ważą około 22 000 ton metrycznych – równowartość trzech wież Eiffla – i zostały zainstalowane w ciągu zaledwie dwóch miesięcy”.

Most jest wyczynem architektonicznym, wspieranym przez dwie główne wieże, które rozciągną 262 metry lub 860 stóp, w powietrze. Oprócz najwyższego świata stanie się także największym planetą, która będzie budować w górzystym obszarze.

Ten najnowszy dodatek do infrastruktury tego obszaru, który obejmuje 1 420 metrów, czyli 4650 stóp, jest jednym z 30 000 mostów zbudowanych tam od późnych lat siedemdziesiątych.

Wynika to z faktu, że 92,5% obszaru regionu jest pokryte górami i wzgórzami, co oznacza, że ​​zbudowano tam prawie połowę 100 najwyższych mostów na świecie.

Li Zhao, główny inżynier projektu, powiedział: „Obserwowanie mojej pracy staje się czymś namacalnym – obserwowanie, jak most rośnie z dnia na dzień i wreszcie staje wysoko nad kanionem – daje mi głębokie poczucie osiągnięć i dumy”.

Wu Chaoming, starszy inżynier, który pracował nad projektem, powiedział, że w budowie wykorzystano „największy na świecie system podnoszenia kabli” do transportu stalowego dźwigara na poziom mostu.

Chiny są również lokalizacją obecnego najwyższego mostu na świecie, który rozciąga się przez rzekę Beipan 200 km, czyli 120 mil, skąd stanie most Huajiang Grand Canyon.

Most Beipanjiang łączy prowincje Guizhou i Yunnan, zmniejszając czas podróży z ponad czterech godzin do jednej.

Został zbudowany przez pięć lat i został ukończony w 2016 roku, zanim został uznany przez Guinness World Records za najwyższy most planet w 2018 r.

Jednak rzeka w Beipan była domem dla kolejnego najwyższego mostu na świecie w 2003 roku, kiedy otworzył się most Guanjanga w Beipanjiang.

Stał się pierwszym mostem na świecie, który przekroczył 1000 stóp, czyli 304 metry.

Source link