. awaria helikoptera turystycznego W czwartek w Nowym Jorku Hudson River, który zabił pilota i pięcioosobową rodzinę hiszpańską, była „całkowicie przewidywalna”, według zwolenników, którzy wzywają do zamknięcia trzech helikopterów regionu do nieistotnych ruchu.
„Wiele z tych helikopterów ma 30, a nawet 40 lat, a ten miał 21 lat, który wciąż jest dość stary”, powiedział Andrew Rosenthal, przewodniczący Zatrzymaj kotlet Grupa, która prowadziła kampanię na wycieczki do helikopterów po Nowym Jorku i rejonie metropolitalnej Jersey New York-New Jersey.
„W Nowy Jork Jeśli masz żółtą kabinę, musisz zdobyć nowy co pięć do ośmiu lat, ale tutaj pozwalamy, aby te rzeczy latały na niebie w wieku 30 i 40 lat. Nie ma limitu wieku, o czym wiem, co jest szalone.
„Było to całkowicie przewidywalne i możliwe do zapobiegania. Gdybyśmy mieli kolejkę górską, która zabijała ludzi co dwa lata, nie będziemy działać, ale mielibyśmy taki sam rodzaj jazdy na niebie, który zabija ludzi co kilka lat, i nie zmieniamy nic” – powiedział.
Śledczy pracują nad ustaleniem przyczyny czwartkowej katastrofy, w której świadkowie zgłosili, że helikopter rozbił się w powietrzu i zanurzają się w kawałki w rzekę, która biegnie między zachodnią stroną Manhattanu a wschodnim brzegiem New Jersey.
Według Associated Press od 1977 roku co najmniej 38 osób zginęło w wypadkach helikopterowych w Nowym Jorku.
Kolizja między samolotem a helikopterem turystycznym nad Hudsonem w 2009 roku zabił dziewięć osób a pięć zmarło w 2018 r., Kiedy helikopter czarterowy oferuje loty „otwartych drzwi” poszedł do miasta East River.
Stop the Chop udokumentował sukcesja innych incydentów nieżności W ostatnich latach angażowanie helikopterów w Nowym Jorku w Nowym Jorku, a Rosenthal powiedział, że urzędnicy miejscy zakończyli loty turystyczne z centrum śmigłowca na Manhattanie, z którego wystartował Chopper Bell 206 w czwartek, oraz dwa inne lądowiska publiczne na Manhattanie.
Według Sieć właściwości lotniczychSpecjalistyczna firma nieruchomości, obiekty generują łącznie 2,7 mln USD rocznie dla Nowego Jorku w płatnościach leasingowych od firm, które prowadzą ponad 42 000 wycieczek zwiedzających rocznie.
„Burmistrz może dziś wieczorem zamknąć Manhattan Downtown Heliport, gdyby chciał, jeden uderzenie długopisu i żadne inne przepisy”, powiedział Rosenthal, którego grupa powiedziała, że stamtąd wystartował ponad 30 000 lotów.
„To nie jest pierwsza katastrofa, to kolejna z długiej serii. Jest to przewidywalne. To się powtórzy, to tylko kwestia liczb. Jesteśmy w porządku z policją, wojskiem, rządem, wiadomościami, są uważane za niezbędne w naszej definicji, ale te nieistotne loty są całkowicie potrzebne”.
Eric Adams, nowojorski burmistrz, został zapytany o loty do zwiedzania w piątek w programie telewizyjnym w Nowym Jorku.
„Po jakiejkolwiek formie awarii, awarii lub wyzwania czasami jest to (ta) natychmiastowa myśl… powinniśmy zakazać helikopterów lub nie powinniśmy mieć tego rodzaju atrakcji turystycznej w naszym mieście” – powiedział.
„Mamy 65 milionów turystów, którzy przybyli do miasta w zeszłym roku. To wszystko jest częścią atrakcji bycia w Nowym Jorku. Ludzie chcą zobaczyć miasto z nieba.
„Kluczowe jest to, że każde lotnisko lub każde urządzenie powietrzne, które odbywa się z odpowiednią konserwacją i właściwym bezpieczeństwem. I tak określi to śledztwo”.