Kanclerz potwierdził, że Wielka Brytania nie obniży swoich standardów ani regulacji w dół w zamian za umowę handlową z USA.
Rachel Reeves Przed kluczowym spotkaniem ze swoim amerykańskim odpowiednikiem w Waszyngtonie przemawiała.
W wywiadzie dla Sky News pani Reeves powiedziała, że jest „pewna”, że zostanie osiągnięta umowa, ale powiedziała, że ma czerwone linie na temat standardów żywności i samochodu, dodając, że zmiany w bezpieczeństwie online były „nie do negocjacji dla rządu brytyjskiego”.
Komentarze oznaczają najsilniejsze zaangażowanie w mnóstwo zasad i przepisów, które od dawna stanowiły dla Amerykanów.
Blog Money: Prywatna wyspa Wielkiej Brytanii kochana przez Rihannę i Stormzy na sprzedaż
Administracja USA naciska na Wielką Brytanię, aby złagodzić zasady dotyczące eksportu rolnego, w tym wołowiny traktowanej hormonami.
Podczas gdy Wielka Brytania mogła obniżyć taryfy na niektóre produkty rolnicze, które spełniają przepisy, ministrowie jasno stwierdzili, że nie obniży swoich standardów.
Jednak rząd był mniej stanowczy w stosunku do bezpieczeństwa online.
Technologiczna czerwona linia
Amerykańska branża technologiczna bardzo sprzeciwiła się brytyjskiej ustawie o bezpieczeństwie online, która została wprowadzona w 2023 r. I wymaga od firm technologicznych chronią dzieci przed szkodliwymi treściami online.
We wcześniejszym projekcie umowy handlowej brytyjskiej brytyjskiej, rząd brytyjski rozważał przegląd ustawy w nadziei na skręcenie taryf amerykańskich.
Jednak kanclerz zasugerował, że nie było go już na stole.
„Według standardów żywności zawsze byliśmy bardzo jasni, że nie będziemy podlać standardów w Wielkiej Brytanii i podobnie uchwaliliśmy ustawę o bezpieczeństwie online, a bezpieczeństwo, szczególnie naszych dzieci, nie można negocjować dla rządu brytyjskiego”-powiedziała.
Dodała, że Wielka Brytania „nie idzie do obszarów bezpieczeństwa drogowego”, co może utorować drogę amerykańskim SUV -ami, które zostały zaprojektowane w celu ochrony pasażerów, ale nie pieszych.
Podczas gdy bariery nietaryfowe pozostaną nienaruszone, we wtorek wieczorem zgłoszono, że Wielka Brytania może obniżyć taryfę motoryzacyjną z 10% do 2,5%.
Po powrocie do domu kanclerz zasugerował, że nadal jest otwarta na relaksujące zasady w mieście Londynu, mimo że globalne rynki finansowe przeżyły okres zamieszania, wywołany wojną handlową prezydenta Trumpa.
Reformy w domu?
W swoim przemówieniu w domu w listopadzie zeszłego roku kanclerz powiedział Reformy po 2008 r. „Zrobiły za daleko” i wyznacz kurs deregulacji miasta.
Zapytana, czy był to mądry ruch w świetle ostatnich ostrych huśtawek na rynkach finansowych, pani Reeves powiedziała: „Chcę, aby organy regulacyjne regulowały nie tylko pod kątem ryzyka, ale także na wzrost.
„Dokonujemy reform i przedstawiliśmy nowe listy przekazów do naszych organów finansowych usług finansowych”.
Koszty pożyczki Wielkiej Brytanii Udało im się ich najwyższy poziom od prawie 30 lat po ogłoszeniu taryf Dnia Wyzwolenia Trumpa, wyraźne przypomnienie, że decyzje polityczne w USA mają uprawnienia do zwiększenia rentowności obligacji w Wielkiej Brytanii, a tym samym wpływają na budżet kanclerza, wgonią jej już małą salon podatkową i wykoleją jej plany podatku i wydatków.
Jednak kanclerz powiedziała, że nie rozważa dostosowania swoich zasad fiskalnych, które obejmują obietnicę pokrycia codziennych wydatków z rachunkami podatkowymi, nawet jeśli daje jej więcej miejsca na manewr w obliczu zmienności.
„Zasady fiskalne nie są negocjacyjne z prostego powodu, które Wielka Brytania musi zaoferować na podstawie stabilności fiskalnej i finansowej rządowej, co jest tak ważne w świecie globalnej niepewności”-powiedziała.