Boeing spróbuje przekierować aż 50 samolotów zamówionych przez chińskie linie lotnicze do klientów w innym miejscu po stromych taryfach wywołanych wojną handlową Donalda Trumpa.

Producent USA powiedział, że jest przekonany, że może znaleźć innych nabywców samolotów, ale powiedział, że lobbuje Trumpa osobiście, aby rozwiązać „niefortunną sytuację”.

Dwa odrzutowce Boeinga wrócił do USA z Chinz innym w drodze, po nałożeniu stromych 125% taryf na amerykański import. Chiny nałożyły opłaty w odwecie 145% w Białym Domu, który grozi znacznie zwolnieniem światowej gospodarki.

Kelly Ortberg, dyrektor generalny Boeinga, powiedział, że ma nadzieję, że „z czasem te taryfy można rozwiązać”, w rozmowie z inwestorami w środę. Mówił po tym, jak firma ogłosiła, że ​​straty w pierwszym kwartale 2025 r. Zmniejszyły się do 31 mln USD (23,4 mln GBP), w porównaniu z 355 funtów roku wcześniej.

Dodał, że Boeing i Airbus, jego główny rywal, faworyzowaliby „środowisko pozataryfowe”, w przeciwieństwie do Trumpa, który wierzy-w przeciwieństwie do przytłaczającego konsensusu ekonomistów-taryfy będą Przywróć amerykańską produkcję do globalnej dominacji.

Ortberg powiedział: „Wielu naszych klientów w Chinach wskazało, że nie przyjmuje dostawy”. Jednak Boeing otrzymał już pytania od linii lotniczych poza Chinami dla niektórych samolotów. Firma stara się je „ponownie wprowadzić” i, jeśli to konieczne, odmalowanie samolotów różnymi kolorami linii lotniczych.

Produkcja rozpoczęła się już na 41 samolotach pierwotnie przeznaczonych dla Chin, a kolejne dziewięć zaplanowano w tym roku.

„To niefortunna sytuacja, ale mamy wielu klientów, którzy chcą krótkoterminowych dostaw”-powiedział Ortberg. Producent ma 5600 samolotów na zamówienie, ponieważ linie lotnicze na całym świecie prognozują silny wzrost.

Ogólny zapotrzebowanie na samoloty nie zostało do tej pory wgniecione taryfy, powiedział Ortberg. To pozwoliło firmie kontynuować plany zwiększenia produkcji bestsellerowej 737 maksimum do 38 każdego miesiąca, pomimo taryf. Cena akcji Boeinga wzrosła w środę o 5,7%.

Pomiń wcześniejszą promocję biuletynu

Boeing, największy eksporter towarów w USA, jest kluczowym celem odwetu Chin do wojny handlowej Trumpa. Pomimo Poważne uderzenia w swoją reputację podczas kilku skandali bezpieczeństwaBoeing zachowuje silne powiązania polityczne w Waszyngtonie. Ortberg powiedział, że firma zaangażowała się z urzędnikami i politykami „do samego Potusa”, odnosząc się do prezydenta USA.

Jednak odcięcie jednego z najszybciej rozwijających się rynków na świecie byłoby ciosem, szczególnie jeśli Airbusktóry buduje samoloty we Francji, Chinach i Stanach Zjednoczonych, jest w stanie kontynuować sprzedaż.

„Nie będziemy nadal budować samolotów dla klientów, którzy ich nie zabiorą”, powiedział Ortberg, dodając: „Jeśli zobaczymy zamykanie rynków, to dla nas duże wyzwanie”.

Trump nałożył 10% taryf na większość reszty świata poza Chinami, ale Boeing jest w stanie odzyskać koszty eksportu. Jednak odwet Chin był nieunikniony dla producenta.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj