Rachel Reeves zasugerował, że Wielka Brytania może obniżyć taryfy na import samochodów w USA w celu zawarcia umowy handlowej Donald Trump. Kanclerz udał się do kapitału USA na wiosenne spotkania Międzynarodowego Funduszu Monetary Fund (MFW).
Oczekuje się również, że w piątek spotka się z sekretarzem skarbu USA Scottem Bessentem, próbując poczynić postępy w negocjacjach w sprawie porozumienia gospodarczego mającego na celu ograniczenie wpływu taryf ujawnionych przez prezydenta USA na początku tego miesiąca. Wielka Brytania została umieszczona na najniższym poziomie, gdy Trump zaprezentował swoje globalne opłaty, w obliczu 10% podatku od wszystkich towarów, z wyjątkiem samochodów, stali i aluminium, które przyciągają 25% opłaty.
Dokument rozpowszechniony wśród amerykańskich grup biznesowych i związków poszukujących opinii potencjalnej umowy z Wielką Brytanią, koncentrując się na obniżaniu brytyjskich taryf na samochody w USA do 2,5% w stosunku do ich obecnych 10%.
Pani Reeves zasugerowała, że była na to otwarta, aby zabezpieczyć szerszą umowę handlową.
Powiedziała BBC Że negocjatorzy Wielkiej Brytanii pracują „zupełnie”, aby uzyskać umowę, która jest w interesie narodowym kraju.
Dodała: „Jesteśmy gotowi zmniejszyć bariery handlowe w Wielkiej Brytanii, te istniejące bariery handlowe. I chcemy oprzeć się na relacjach, które mamy”.
Pani Reeves nalegała, aby Wielka Brytania „nie wpadła w umowę”.
Powiedziała jednak, że rząd był „przekonany, że współpraca z naszymi partnerami w USA możemy uzyskać lepsze relacje handlowe i opierać się na znacznym handlu, który już istnieje między naszymi dwoma wielkimi krajami”.
Dodała: „Chcemy uzyskać odpowiednią ofertę dla Wielkiej Brytanii, aby lepiej wspierać naszą branżę, naszą pracę i konsumentów”.