Tysiące ludzi, którzy są głusi lub mają Utrata słuchu brakuje NHS Raport sugeruje, że ostrożność z powodu trudności komunikacyjnych. Około 15 milionów ludzi w Anglii jest niesłyszących lub ma utratę słuchu, w tym sześć milionów, którzy miałyby trudności w hałaśliwych środowiskach. Usługi zdrowia i opieki społecznej są zobowiązane przez prawo, aby oferować dodatkowe wsparcie dla osób potrzebujących dostępu do opieki.
Ale Royal National Institute for Deaf People (RNID) i Signoalth ostrzegły, że powszechne wady oznaczają, że zbyt często pozostają w ciemności na temat własnego zdrowia. Internetowa ankieta przeprowadzona przez ponad 1000 osób, które są głuche lub mają utratę słuchu jednego na cztery, uniknęły pomocy w zakresie nowej troski zdrowotnej.
Jeden na 10 powiedział, że uniknęli wezwania karetki pogotowia lub uczęszczania do A&E, a jeden na siedem uważał, że ich zdrowie jest narażone na brak wsparcia komunikacji.
Spośród tych, którzy doświadczyli braku wsparcia, trzecia stwierdziła, że doprowadziło to do braku zrozumienia ich diagnozy. Jedna czwarta powiedziała, że oznacza to, że nie mogą zrozumieć, jak wziąć lek lub leczenie.
I prawie połowa powiedziała, że zrezygnowali z próby umówienia się na spotkanie (47%) lub opuścili spotkanie (21%).
Dr Natasha Wilcock, niesłyszący lekarz, który pracuje w opiece paliatywnej, powiedział, że problemy z komunikacją doprowadziły niektórych pacjentów, aby nie zrozumieli ich diagnoz.
Powiedziała: „Profesjonalnie i etycznie szkolenie wglądu w niesłyszące powinno być obowiązkowe dla wszystkich lekarzy. Obecnie doświadczenia osób niesłyszących i osób z utratą słuchu są szokujące.
„Spotkałem pacjentów, którzy zostali skierowani do usług opieki paliatywnej, którzy nie rozumieli, że nie będą już otrzymywać leczenia raka – nie rozumieli, że umierają”.
Organizacje charytatywne opisały sytuację jako „ukryty NHS skandal ”i wezwał rząd do powstrzymania narażania na ryzyko życia.
Crystal Rolfe, dyrektor ds. Zdrowia w RNID, powiedział: „Wyobraź sobie, że nie mogę zrozumieć rak Diagnoza lub poleganie na członku rodziny, który powiedziałby ci, że jesteś poważny, a nawet umierasz.
„Przerażająca prawda jest taka, że dzisiaj zbyt wielu osób niesłyszących w Anglii nie musi tego wyobrażać – dzieje się z nimi w prawdziwym życiu”.
Pani Rolfe powiedziała, że NHS „systematycznie dyskryminuje osoby niesłyszące lub mają utratę słuchu: to skandal narodowy”.
Dodała: „Czas zapewnić głuchym ludziom większy dostęp i kontrolę nad ich fizyczną i psychiczną opieką zdrowotną. Wzywamy ministrów do wprowadzenia NHS dostępności do 21St wiek.
„Rząd musi pilnie rozwiązać te problemy, sprawić, by szkolenie personelu były obowiązkowe i przeglądać obecne systemy NHS, aby każdy mógł uzyskać dostęp do własnych informacji zdrowotnych w sposób, który ma sens – równy dostęp do opieki zdrowotnej jest prawem człowieka”.
Rzecznik NHS powiedział, że doświadczenia opisane w raporcie były „szokujące i niedopuszczalne”.
Dodali: „Wszystkie usługi NHS mają obowiązek prawny w celu zapewnienia jasnych i odpowiednich metod komunikacji, aby zapewnić pacjentom, w tym pacjentów z utratą zmysłów, takich jak ubytek słuchu, a ich rodziny lub opiekunowie mogą w pełni zrozumieć wszystko, czego potrzebują na temat leczenia i opieki.
„NHS England jest zobowiązany do spełnienia swoich obowiązków ze standardem dostępnym informacjami i będzie nadal wspierać organizacje w celu zapewnienia, że zostanie ono wdrożone w sposób spójny – w tym z nadchodzącą publikacją nowych ram bezpieczeństwa pacjenta podkreślających znaczenie zapewnienia zaspokojenia potrzeb osób wspierających komunikację”.