Z tą historią
Firma macierzysta Google, Alphabet (Googl), był wielkim zwycięzcą na Wall Street w tym tygodniu i dostawą Przychody z pierwszego kwartału W większości przekroczyło oczekiwania, podkreślając pęd w trakcie poszukiwań, chmur i działalności AI. Raport dostarczył silnej sygnalizacji, że firma wierzy makroekonomiczne wiatry i że wiąże się z różnorodnym wzrostem i ciągłą siłą swojej podstawowej działalności.
Prowadzony przez rozwój usług w chmurze i AI, Alphabet odnotował zysk netto w wysokości 345 miliardów dolarów przy przychodach 90,2 mld USD. Był to wzrost o 12% w porównaniu z poprzednim rokiem, pokonując szacunkową 89,2 miliarda dolarów na Wall Street. Firma zgłosiła również zysk na akcję w wysokości 2,81 USD. Analitycy spodziewali się, że liczba ta wyniesie 2,01 USD. Zysk netto wzrósł o 46%.
Firma ogłosiła również program zakupu akcji o wartości 70 miliardów dolarów, który stwierdził, że zwiększy kwartalną dywidendę pieniężną o 5%.
Akcje wyskoczyły w handlu poza godzinami pracy i nadal rosły w piątek – 1,6% około południa – były wspierane przez lepsze przychody prognozy, poszerzenie marginesów i upartych sentymentów od analityków, którzy potwierdzili wczesny sukces Google w zarabianiu narzędzi AI.
„Tak bardzo wróciliśmy” – powiedział analityk Wedbush o przychodach Alphabet.
Wyszukiwanie, reklamy i AI są zsynchronizowane
Wyszukiwanie Google nadal jest kotwicą przychodów Alphabet. Jest to największy segment reklamowy firmy, przy czym przychody wzrosły o około 10% rok do roku do 50,7 mld USD, nieco powyżej szacunków ulicznych.
Część tego zaangażowania jest napędzana przez narzędzia Google Generative AI Overviews. Jest to praktycznie nieuniknione, ponieważ jest przenoszone przez wyniki wyszukiwania firmy. Dyrektor generalny Sundar Pichai powiedział, że sztuczna inteligencja ma koncepcję zarysu, że „obecnie ma 1,5 miliarda użytkowników miesięcznie” i rozszerzył się na ponad 15 języków w 140 krajach w pierwszym kwartale. Firma uruchomiła również „Tryb AI” w marcu, aby uzyskać bardziej skomplikowane zapytania. Stwierdzono, że Google otrzymał pozytywnie opinie użytkownika.
Według analityków Williama Blaira Alphabet jest w „dobrym, pozytywnym cyklu wyszukiwania w sztucznej inteligencji” z potężnymi trendami zaangażowania i rosnącą przyczepnością z nowych narzędzi.
Inwestorzy ostrożni, czy wyniki wyszukiwania opartego na AI były mniej opłacalne niż tradycyjne wyniki wyszukiwania, ale dyrektor generalny Philip Schindler powiedział w sprawie przychodów, że firma zarabia na przeglądzie sztucznej inteligencji „w przybliżeniu taką samą stawką”.
Schindler powiedział również, że sztuczna inteligencja pomaga Google AD Business lepiej dopasować reklamy do ich wyszukiwania. „Docieramy do wyszukiwania z klientami, którzy wcześniej nie pokazali reklam” – powiedział marketer. Przychody z reklamy firmy wyniosły 66,8 mld USD (oczekiwano 66,4 mld USD).
„Ten kwartał jest największym rozszerzeniem przeglądu sztucznej inteligencji i więcej odpowiedzi z nowymi użytkownikami”-powiedział William Blair, dodając, że reklamodawcy korzystający z narzędzi do generowania popytu, kluczowego kierowcy personalizacji reklam napędzanych sztuczną inteligencją, wzrosną o 26% rok do roku.
Analitycy Wedbush byli podobnie rozjaśnieni, zauważając, że „trendy reklamowe były zdrowe na rozpoczęcie roku”. Zwrócili uwagę, że wzrost przychodów z wyszukiwania w pierwszym kwartale Google przekroczył konsensus w około 40 punktach bazowych, a firma wymaga żadnych oznak, że zmiękczy tło reklam.
Analityk Morningstar powiedział: „Byliśmy pod wrażeniem szerokiej gamy kątów monetyzacji, które firma tworzy poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji, w tym Google Cloud, Gemini, Przegląd AI oraz ulepszenia narzędzi kierowania reklam oferowanych reklamodawcom”.
W połączeniu z przychodami Pichai podkreślił niedawno wydany model AI Gemini 2.5. To właśnie nazywamy „niezwykłą podstawą przyszłych innowacji”. Zaktualizowany model, zintegrowany z Google Products i Google Cloud, zawiera takie funkcje, jak przegląd sztucznej inteligencji i zaawansowane narzędzia programistów. Użytkownicy Gemini znacznie się rozwinęli, ale Chatgpt i Meta AI Openai (Metai (Metai (Meta).
Chmura wciąż rośnie
Google Cloud pozostał jednym z najszybciej rozwijających się i najważniejszych segmentów portfela alfabetu.
Google Cloud posiada obecnie trzeci co do wielkości udział w rynku w globalnej przestrzeni infrastruktury w chmurze, opartej na Amazon Web Services (Amazon Web Services).Amzn) i Microsoft Azure (MSFT). Wygląda jednak na to, że wzrost usług w chmurze Google przewyższa resztę sektora.
Przychody osiągnęły 12,3 mld USD, co stanowi wzrost o 28% w porównaniu z poprzednim rokiem. Zbiegło się to tylko z oczekiwaniami analityków. Rentowność segmentu znacznie się poprawiła, przy czym zysk operacyjny wzrasta o 142%. Liczby te były napędzane silnym wzrostem zarówno w produktach specyficznych dla rdzenia, jak i AI.
Firma powiedziała, że popyt będzie nadal przekraczać zdolności i wzmocni potrzebę ciągłych inwestycji infrastrukturalnych. Oprócz przychodów w czwartek firma powtórzyła swoje plany zainwestowania około 75 miliardów dolarów w wydatki inwestycyjne w 2025 r. Wiele z nich jest poświęconych infrastrukturze AI i centrom danych w celu obsługi obciążeń.
Wedbush nazwał wzrost przychodów w chmurze „zachęty”, mówiąc: „Gdy popyt na AI stale się rozwija, bardziej agresywne tempo inwestycji powinno zmniejszyć ograniczenia pojemności”.
Waymo wciąż rośnie
Waymo, firma samobieżna Alphabet, była również ogromnym kwartacją. Firma poinformowała, że tydzień temu oferuje 250 000 płatnych przejażdżek Robotaxi i rozszerza swoją działalność w San Francisco, Phoenix, Los Angeles i Austin. Dalsze premiery są planowane w Atlancie, Miami i Waszyngtonie.
W tym momencie Waymo pozostaje niewielkim przyczyną przychodów Alphabet, ale inwestorzy rosną.
„Jest to prawdopodobnie pierwsze pytanie, które oddzwoniłem do Waymo” – żartował Pichai podczas sesji pytań i odpowiedzi po wydaniu kwartalnego raportu przychodów. „To znak postępu”.
Następnie zasugerował, że samobieżna robotaksja Waymo może być dostępna do kupienia, ale nie podał harmonogramu ani szczegółów, gdy powiedział: „Istnieją przyszłe opcje własności osobistej”.
Idę naprzód
Pomimo silnego kwartału Google stoi w obliczu głównego ryzyka regulacyjnego, ale firma nie skomentowała podczas połączenia z przychodami.
Dwie sprawy antymonopolowe, obie już zdecydowane na korzyść rządu, znajdują się obecnie w fazie pomocy w sądzie, z potencjalnymi konsekwencjami, od dzielenia się danymi przeprowadzonymi po rozpad korporacyjny.
Tak był gigant wyszukiwarki W tym tygodniu wrócę na sądzwiązane z orzeczeniem, że firma stwierdziła, że ma nielegalny monopol w wyszukiwarkach online – częściowo płacąc przeglądarki internetowe i producentów smartfonów za wyszukiwarkę. A DOJ powiedział sędziemu, że istnieje rozwiązanie, aby podnieść brwi: Wymuszaj firmę Sprzedajemy popularne przeglądarki Chrome.
W przypadku innego antymonopolowego sędzia federalny orzekł, że firma miała Monopol utrzymywany nielegalnie Niektóre technologie reklamowe online mogą powodować grzywny regulacyjne i zmiany strukturalne w zachowaniu firmy reklamowej Google.
Ostatnio japoński FTC Wysłałem zamówienie, aby zatrzymać firmę i założyłem, że tak było Po powiedzeniu praktyk wyszukiwania Google są wyłączne.
Alphabet przyznał również, że zmiany w amerykańskim zwolnieniu handlowym w USA mogą wywierać presję na działalność reklamową firmy, przede wszystkim wśród sprzedawców detalicznych z Azji i Pacyfiku, takich jak Temu i Shein.
Kierownictwo Google stwierdziło, że jest za wcześnie, aby określić pełny wpływ obecnej zmienności makroekonomicznej, ale powiedzieli, że mogą istnieć wskazania słabości w sektorze wydatków, które do niedawna były silne.
„Tak więc najwyraźniej nie jesteśmy odporni na środowisko makro, ale nie chcemy spekulować na temat potencjalnego wpływu poza uświadomieniem sobie, że zmiany w zwolnieniach de minimis, przede wszystkim od sprzedawców detalicznych opartych na APAC, spowodują niewielkie wiatry w branży reklamowej w 2025 r.
Dodał, że Google jest zaznajomione z okresem nawigacji niepewności.
Alphabet tradycyjnie postanowił nie dostarczać określonych prognoz przychodów lub przychodów. Kiedy dyrektor finansowy Anat Ashkenazi przedstawił prezentację trzy miesiące temu, nie wspomniała o zbliżającej się wojnie handlowej ani niepewności makroekonomicznej. Nie wspomniała o tym w czwartkowym telefonie.
Uznanie inwestora
Wedbush zwiększył zintegrowane szacunki wyższe. Przychody z drugiego kwartału wyniosły 91,9 mld USD (wzrost o 8,5% rok do roku), a zysk operacyjny na 2025 r. Wynosił 123,2 mld USD, co stanowi wzrost o 4% w porównaniu z poprzednimi prognozami. Szacunki przychodów w 2025 r. Wynosi obecnie 38,31 mld USD, co stanowi wzrost o 9,5% rok do roku, a 2% w stosunku do poprzednich szacunków.
„Nadal jesteśmy ostrożni w całej grupie, ale stopniowo stajemy się konstruktywne w kwestii potencjalnych wyników w tym roku” – napisał analityk. Powiedzieli także, że patrzą na „kilka przypadków ekspansji w nadchodzącym kwartale”.