McDonald’s doznał największego spadku sprzedaży w USA od czasu wzrostu Covid, upadek, który według niego był napędzany szerszymi obawami dotyczącymi gospodarki USA.
Przychody największego na świecie sieć burgerów w sklepach w USA otwarte są co najmniej rok, spadły 3,6% w pierwszych trzech miesiącach 2025 r. W porównaniu z tym samym okresem w 2024 r., Ponieważ klienci zmniejszyli wizyty.
Oznaczało to najsilniejszy spadek sprzedaży podobnej do przypominającej w USA od trzech miesięcy do końca czerwca 2020 r., Kiedy nadal istniało wiele ograniczeń pandemicznych.
Dyrektor naczelny Chris Kempziński powiedział, że klienci „zmagają się z niepewnością”, ale zapewnili inwestorom, że firma może „poruszać się nawet w najtrudniejszych warunkach rynkowych”.
McDonald’s był Praca przez miesiące, aby spróbować ponownie zintegrować swoją działalnośćpo skierowaniu się do reakcji od klientów, zwłaszcza gospodarstw domowych o niższych dochodach, w związku z rosnącymi cenami.
Ostatni spadek sprzedaży firmy zbiegł się z skurczem w amerykańskiej gospodarce, co skurczyło się według rocznego stawki 0,3% w pierwszych trzech miesiącach 2025 r.
Oznaczało to pierwszy kwartalny spadek od 2022 r.
Liczby odzwierciedlały nieco ponad dwa miesiące prezydentury Donalda Trumpa – jak wiele firm i konsumentów zareagowało z zamieszaniem na jego zapowiedzi ogłoszeń taryfowych – ale nie jego plany taryfowe „Dnia Wyzwolenia” 2 kwietnia
W tym samym okresie trzech miesięcy spadek sprzedaży McDonald w USA obniżył ogólnie przychody podobne do podobnych o 1%, nawet w miarę wzrostu sprzedaży w Japonii, Australii i na Bliskim Wschodzie.
Kempczinski powiedział: „Konsumenci dzisiaj zmagają się z niepewnością, ale zawsze mogą liczyć na McDonald’s (…) dla wyjątkowej wartości”.
„McDonald’s ma 70-letnią dziedzictwo innowacji, przywództwa i sprawdzoną zwinność, z których wszystkie dają nam zaufanie do naszej zdolności do poruszania się nawet w najtrudniejszych warunkach rynkowych i zysku udziału w rynku”-dodał.
Firmy miały mieszankę reakcji, odkąd Trump zaczął ujawniać i egzekwować swoje plany na taryfy, które są podatkiem płaconym przez osobę lub firmę kupującą dobro za granicę.
W tym tygodniu, Giant technologiczny Intel powiedział Koszty wzrosłyby, a recesja była bardziej prawdopodobna z powodu taryf Trumpa.
Marka odzieży sportowej Adidas powiedziała, że doprowadzą do tego Wyższe ceny w USA dla popularnych trenerów, w tym Gazelle i Samba.
Tymczasem gigant dostawy DHL zatrzymał dostawy o wartości ponad 800 USD (603 £) z powodu polityki handlowej w USA podnoszenie ich po negocjowaniu „dostosowań” do celów celnych.
Trump i jego sojusznicy powiedzieli, że polityka pomoże wprowadzić więcej miejsc pracy w USA, ponieważ firmy opierają fabryki i operacje w kraju, aby uniknąć nowych podatków.
Jednak wiele firm i ekonomistów stwierdziło, że będzie to trudne do osiągnięcia i prawdopodobnie będzie oznaczać utratę miejsc pracy i ból gospodarczy przynajmniej w krótkim okresie.
Reagując na wczorajsze liczby ekonomiczne, Trump powiedział, że potrzebuje „Trochę czasu” – nazywając liczby odzwierciedlenie „gospodarki Biden”, odniesienie do byłego prezydenta.