w tej historii

Producenci samochodów z takimi markami jak Jeep (STLA)Chrysler i Dodge obniżyły w poniedziałek swoje całoroczne prognozy zysków, ponieważ dyrektor generalny Carlos Tavares zamierza wprowadzić zmiany. Tak zwana „katastrofa” firmy W Ameryce Północnej.

Stellantis zacytowany Wskazując na problemy z wynikami rynku i „pogorszenie” światowego przemysłu motoryzacyjnego, Rosnące zagrożenie ze strony chińskich producentów samochodów A podaż pojazdów rośnie. rywale itp. BMW, mercedesa benzaI Volkswagenaa także producenci samochodów luksusowych astona martinaObie spółki obniżyły w ostatnich tygodniach swoje wytyczne, podając podobne powody.

Holenderski producent samochodów przyspieszył swój harmonogram zmniejszenia zapasów pojazdów u dealerów w USA do około 330 000 pojazdów od pierwszego kwartału 2025 r. do końca 2024 r. W tym celu firma planuje do drugiej połowy 2024 roku ograniczyć wysyłki do Ameryki Północnej. To ponad 200 tys. sztuk w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, czyli dwukrotnie więcej niż poprzednia prognoza.

Ponadto Stellantis zaoferuje hojniejsze zachęty dla pojazdów wyprodukowanych po roku modelowym 2024, a także rozpocznie „inicjatywy zwiększające produktywność, które obejmują zarówno dostosowanie kosztów, jak i pojemności”.

Wyniki Stellantis w Ameryce Północnej były w ostatnich miesiącach trudne, co było spowodowane masowymi wycofywaniem produktów, stagnacją sprzedaży i gwałtownymi spadkami. zyskproblemy z jakością. Ponadto kilku dyrektorów zrezygnowało, m.in. Odważna propozycja odkupienia przynajmniej jednej marki producenta samochodów. Na początku tego miesiąca dealerzy napisali do Tavaresa w sprawie „gwałtownego pogorszenia się” marki Stellantis spowodowanego „krótkoterminowymi decyzjami”, które zaszkodziły udziałowi w rynku.

„To była katastrofa nie tylko dla nas, ale dla wszystkich zaangażowanych osób, a teraz ta katastrofa nadeszła” – napisało w piśmie z 10 września amerykańskie stowarzyszenie krajowych dealerów Stellantis.

Stellantis stoi także w obliczu możliwego strajku członków United Auto Workers (UAW), którzy na początku tego miesiąca złożyli przeciwko firmie szereg federalnych zarzutów pracowniczych. związek zawodowy oskarżony Firma planowała przenieść produkcję Dodge’a Durango z Detroit do Ontario, nie dotrzymując obietnic zawartych w umowie o pracę. Stellantis jest odrzucił oba roszczenia UAW..

Stellantis obniżył skorygowaną marżę operacyjną za rok finansowy 2024 do poziomu od 5,5% do 7% w porównaniu z poprzednim rokiem.dwie cyfry” do celu. Oczekiwane wolne przepływy pieniężne w przemyśle obniżono z poprzedniej „pozytywnej” prognozy Stellantis do zakresu od -5 do -10 miliardów euro. ”

„Nadal wykorzystujemy i rozwijamy nasze wyróżniki konkurencyjne i wierzymy, że obecnie stosowane środki naprawcze zapewnią lepsze wyniki operacyjne i finansowe w 2025 r. i później” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu.

Source link