Wersja tego artykułu pierwotnie ukazała się w biuletynie Weekend Brief przeznaczonym wyłącznie dla członków Quartz. Członkowie Quartz uzyskują dostęp do ekskluzywnych biuletynów i nie tylko. Zarejestruj się tutaj.

Czasami 33 000 mechaników Boeinga odchodzi na emeryturę W tym miesiącu był to ostatni raz seria złych wiadomości Zaatakowałoby jednego z największych amerykańskich producentów i firmę produkującą prawie połowę samolotów pasażerskich na świecie. Katastrofy samolotów Boeing 737 Max w latach 2018 i 2019 oraz styczniowy incydent, w wyniku którego wysadzono panel drzwi w samolocie Alaska Airlines 737, w dalszym ciągu pogarszają złe wieści dla firmy. ceny akcji spadają W ciągu ostatnich pięciu lat 60%.

Po tegorocznej katastrofie Door federalne organy regulacyjne ds. bezpieczeństwa ograniczyły dozwoloną produkcję Boeinga do 38 samolotów miesięcznie, co stanowi mniej niż połowę jego mocy produkcyjnych. formularz zamówienia 6165 samolotów, w tym 4744 737. Rada dyrektorów Boeinga zwolniła dyrektora generalnego Davida Calhouna i zatrudniła Kelly Ortberg, wyszkolonego inżyniera i weterana innych firm z branży lotniczej, aby pomogła zmienić Boeinga. Jednym z jego pierwszych poważnych posunięć było zwolnienie Teda Colberta, szefa ogromnego działu obronności i przestrzeni kosmicznej Boeinga. Siły zbrojne nie tylko tracą teraz pieniądze na kontraktach obronnych (762 miliony dolarów w pierwszej połowie Wyprodukowano także nieszczelne puszki, które do przyszłego roku uwięziły dwóch astronautów NASA, Sunitę Williams i Butcha Wilmore’a, na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Jak pan Ortberg odbuduje Boeinga? Rozmawialiśmy z kadrą kierowniczą i ekspertami lotniczymi, aby dowiedzieć się, co szeptaliby Ortbergowi do ucha.

problemy Boeinga

Panuje powszechna zgoda co do tego, że problemy Boeinga są zakorzenione w kulturze, która bardziej koncentruje się na inżynierii finansowej niż na inżynierii lotniczej i kosmicznej, a kluczową misją Ortberga jest skupienie się na innowacjach kierowanych przez inżynierów, zapewniających jakość i innowacyjność. Celem jest odbudowa Boeinga jako firmy firma, dla której bezpieczeństwo jest priorytetem.

Bill George, który wcześniej kierował działem awioniki firmy Honeywell, dostarczał systemy sterowania Boeingowi, a obecnie wykłada w Harvard Business School, powiedział, że istnieje pięć głównych przyczyn problemów Boeinga. Powiedział, że to pięciu dyrektorów generalnych Boeinga w XXI wieku przekształciło firmę z firmy kierowanej przez inżynierów, skupiającej się na innowacjach, jakości i bezpieczeństwie, do pójścia na skróty. George twierdzi, że zmienił firmę w firmę gigantyczna firma nastawiona na zyski kwartalne. Był to pierwszy nowy samolot zaprojektowany od 60 lat.

„Problemy Boeinga wynikają z kultury Boeinga” – powiedział David Michaeli, prawnik w firmie Hogan Lovell, który reprezentuje klientów linii lotniczych od ponad 20 lat.

„Kwestią kulturową było przejście od jakości i innowacji do redukcji kosztów” – powiedziała Usha Haley, profesor szkoły biznesu na Uniwersytecie Stanowym Wichita i wieloletni obserwator Boeinga. Problemem, powiedział, jest outsourcing Boeinga, który rozpoczął się ponad 20 lat temu, kiedy Boeing wydzielił Spirit AeroSystems z siedzibą w Wichita, produkującą części do samolotów. „Kiedy zlecasz produkcję na zewnątrz, tracisz kontrolę nad jakością i koordynacją” – mówi Haley.

„Musimy przywrócić kulturę doskonałej jakości i doskonałego bezpieczeństwa” – powiedział George. „To całkowicie zależy od siły roboczej. Kierownictwo nie może tego narzucać, nie może samodzielnie przeprowadzić audytu ani kontroli pod kątem najwyższej jakości, może to zaprojektować i wyprodukować. Musisz”.

Jednak zmiana kultury korporacyjnej nie jest łatwa. Nawrócenie może zająć lata. „Zaczyna się od dołu i zaczyna od góry” – stwierdziła Linda Argot, profesor psychologii organizacji w Szkole Biznesu Uniwersytetu Carnegie Mellon. „Pracownicy muszą czuć się komfortowo i głośno mówić, gdy widzą problem” – stwierdziła. Boeing musi wzmocnić stanowiska kierownicze odpowiedzialne za bezpieczeństwo, dodał Argott. Dodał, że jest „osobą, która zawsze stoi na czele bezpieczeństwa”.

George, który badał zmiany kultury korporacyjnej, powiedział, że zajmie to trochę czasu. Po pierwsze, Boeing będzie musiał porzucić inspirowaną Jackiem Welchem ​​kulturę „cięcia kosztów i nieinwestowania”, którą preferowała kadra kierownicza korporacji na przełomie lat 90. i 2000. Ostatecznie doprowadziło to do rozwiązania firmy Welcha; , General Electric.

Ortberg (64 l.) musi zaplanować spędzenie pełnych 10 lat w Boeingu. „Po pięciu latach cała dobra praca, którą wykona, zostanie zniszczona” – powiedział George. „Aby trwale zmienić starą kulturę w przypadku pracowników, którzy pracują tam od dawna, musisz pozostać w tej kulturze”.

George twierdzi, że kluczem do przetrwania Boeinga jest tak naprawdę wynalezienie nowych samolotów. Popularny 737, koń pociągowy większości linii lotniczych, opiera się na 60-letniej konstrukcji. George powiedział, że Boeing musi inwestować w nowe samoloty wąskokadłubowe oparte na najnowszej konstrukcji i inżynierii aerodynamicznej. Jednak przejście takiego samolotu od koncepcji do certyfikacji komercyjnej zajmie co najmniej osiem lat.

organ regulacyjny

Boeing musi także odzyskać zaufanie rządowych organów regulacyjnych.

„Wyzwanie stojące przed Boeingiem polega na tym, jak odbudować bezpieczeństwo, odbudować nasze relacje z FAA i nadal kontynuować naszą działalność? A to bardzo trudne znalezienie równowagi” – powiedział David Primo, profesor na Uniwersytecie w Rochester i autor książki w sprawie przepisów lotniczych. Panele drzwi Alaska Airlines wzbudziły poważne obawy dotyczące kontroli jakości na linii produkcyjnej.

„FAA ma obecnie bardzo krótkie zadanie dla Boeinga” – powiedział Primo. „Jeśli chodzi o projektowanie samolotów, możliwości wątpliwej spekulacji jest znacznie mniej, co potencjalnie ogranicza zdolność producentów do szybkiej reakcji, co oznacza, że ​​zejście samolotu z linii produkcyjnej i przekazanie go liniom lotniczym zajmuje nieco więcej czasu. Oznacza to, że może to chwilę potrwać.

pierwszy krok

Urzędnicy twierdzą, że Boeing podjął już pierwsze kroki, aby ponownie skoncentrować się na budowie najlepszego samolotu. Firma zgodziła się odkupić producenta samolotów Spirit, a pan Ortberg obiecał przeniesienie siedziby Boeinga z powrotem do Seattle, skąd w 2001 roku przeniesiono go do Chicago. W 2021 roku biuro wykonawcze zostało przeniesione do Arlington w Wirginii, na przedmieściach Waszyngtonu.

Algott powiedział, że przeniesienie siedziby z powrotem do Seattle, gdzie znajduje się największy zakład montażowy Boeinga, „wysyła sygnał, że produkcja jest bardzo ważna i że (Ortberg) uczy się więcej i nadąża za tym, co dzieje się na świecie”. miejsce, w którym możemy to zrozumieć.” piętro fabryki. ”

ugasić ogień

Największym problemem, przed którym stoi obecnie firma, jest strajk. Mechanicy przez cztery lata odrzucali oferty 25% podwyżek, ale teraz mają do czynienia z ofertami 30% podwyżek. Ale są wściekli, martwią się, że podwyżki nie rozwiążą wysokich kosztów życia w Seattle, martwią się, że automatyzacja wyeliminuje wiele miejsc pracy, a kierownictwo korporacji nie skupi się na bezpieczeństwie i kontroli jakości. Martwię się, że Boeing przegra.

Michaeli powiedział, że jego klienci, w tym linie lotnicze, są niezadowoleni z Boeinga. „Ludzie naprawdę chcą, aby Boeing odniósł sukces i naprawdę chcą, aby Boeing dotrzymywał obietnic złożonych klientom”. Głównym wysiłkiem jest dostarczanie samolotów. Bez niezawodnych dostaw nowych samolotów linie lotnicze nie mogą planować tras, przewozić pasażerów ani osiągać zysków.

Oprócz strajku Boeing ma także ogromne problemy z płynnością finansową. Firma traciła gotówkę, tracąc w pierwszej połowie tego roku około 7,28 miliarda dolarów, a kończąc drugi kwartał z zaledwie 11 miliardami dolarów w gotówce i 58 miliardami dolarów długu.

Tony Bancroft, były lotnik marynarki wojennej, który obecnie kieruje funduszem ETF Gabelli Commercial Aerospace & Defense, powiedział: „Jeśli strajk będzie trwał dłużej niż kilka tygodni, będziemy musieli sprzedać akcje, aby utrzymać nasz rating obligacji korporacyjnych na poziomie inwestycyjnym”. „Będzie konieczne wydanie.” Oczekuje, że Boeing wyemituje akcje o wartości od 10 do 30 miliardów dolarów. Przy kapitalizacji rynkowej wynoszącej 59 miliardów dolarów będzie to ogromne rozwodnienie dla obecnych akcjonariuszy. Jednak gdy zamówienie zostanie ukończone, a Boeing będzie miał środki na powrót do służby, rozwiązanie problemów związanych z bezpieczeństwem i opracowanie nowych samolotów, zamówienie to może pociągnąć firmę do przodu.

Projekty obronne, takie jak odrzutowiec szkolno-treningowy T-7A dla Sił Powietrznych USA, również zaczną przynosić owoce. Kosztowało to Boeinga miliardy dolarów w postaci przekroczeń w rozwoju, ale może stać się centrum zysków, gdy Siły Powietrzne rozpoczną dostawy i dołączą do nich sojusznicy USA. Poza tym.

„Jeśli Boeing zdobędzie siłę marketingową i będzie w stanie produkować nawet 50 samolotów 737 miesięcznie, ponownie stanie się bardzo dochodowym biznesem” – powiedział Bancroft.

Source link