To kulturowy import ze Stanów, który staje się coraz bardziej powszechny w Wielkiej Brytanii: napiwki.

Wszystko, od siedzenia w restauracji po taksówkę lub zamawianie pizzy, powoli staje się coraz bardziej wymagające, jeśli chodzi o napiwki i napiwki, a także przerażające „opcjonalne opłaty za usługi”, które są automatycznie doliczane do rachunku.

Czasami doliczana jest nawet opłata za usługę ORAZ opłata za napiwek, obie naliczane osobno i często stanowiące ponad 25 procent całkowitego rachunku.

A teraz w 2024 r. nastąpiła zmiana w przepisach dotyczących napiwków, która może skutkować karą grzywny w wysokości 5000 funtów, jeśli się pomylisz.

Ustawa o napiwkach wchodzi w życie 1 października tego roku.

Nowa zmiana prawa ma na celu uczynienie napiwków i napiwków bardziej sprawiedliwymi dla pracowników usług, kelnerów, kelnerek i tym podobnych.

Oznacza to, że napiwki należy teraz przekazywać bezpośrednio pracownikom – to samo dotyczy napiwków pod inną nazwą, czyli opłat za usługi, napiwków i tak dalej.

Pracodawcy będą również prawnie zobowiązani do opublikowania polityki określającej sposób przyznawania napiwków – gotówką lub kartą.

Pracodawcy muszą prowadzić dokumentację dotyczącą sposobu dystrybucji napiwków, a pracownicy będą mieli prawo do dostępu do nich.

Pracownicy będą mogli także pozwać swoich pracodawców do sądu, aby domagać się aż do 5000 funtów odszkodowania za nieotrzymanie napiwków.

Nie martw się jednak – nie zostaniesz ukarany grzywną za nieprawidłowe przekazanie komuś napiwku. Będziesz jednak mógł sprawdzić zasady dotyczące napiwków dowolnej restauracji, zanim poprosisz o usunięcie „opcjonalnej opłaty za obsługę”.

Rząd tak powiedział o nowej ustawie: „Ustawa i przepisy wtórne zabraniają przedsiębiorstwom pobierania opłat za usługi od swoich pracowników, zapewniając pracownikom otrzymanie wszystkich zarobionych napiwków. Oczekuje się, że przepisy wejdą w życie 1 października 2024 r., po ich zatwierdzeniu przez Parlament.

„Oprócz zaktualizowanego Kodeksu postępowania opublikowaliśmy także oficjalną odpowiedź rządu na konsultacje publiczne, która zawiera informacje zwrotne otrzymane podczas konsultacji, odpowiedź rządu i dalsze kroki.

„Wielu pracowników branży hotelarsko-gastronomicznej polega na napiwkach, aby uzupełnić swoje wynagrodzenie, i często pozostaje bezsilny, jeśli firmy nie przenoszą opłat za usługi z klientów na swoich pracowników.

„Ta zmiana zasad dawania napiwków ma przynieść korzyści ponad 2 milionom brytyjskich pracowników w sektorach hotelarstwa, rekreacji i usług, pomagając ułatwić koszty życia presji i daj im spokój ducha, że ​​zatrzymają swoje ciężko zarobione pieniądze.”

Dyrektor generalny Tipjar, Ben Thomas, powiedział: „Branże hotelarskie i usługowe są częścią naszej kultury i kamieniem węgielnym naszej gospodarki.

„Jesteśmy zaszczyceni możliwością konsultacji z Departamentem Biznesu i Handlu podczas opracowywania tego ważnego Kodeksu postępowania wyjaśniającego obowiązki pracodawców w zakresie przekazywania wskazówek swoim ciężko pracującym zespołom.

„Jako firma, która istnieje, aby pomagać pracodawcom w rozpowszechnianiu napiwków zgodnie z tymi samymi zasadami uczciwości i przejrzystości, jesteśmy pewni, że ta ustawa wesprze miliony pracowników otrzymujących napiwki w całej Wielkiej Brytanii i wyrówna szanse firm ze wszystkich sektorów. Jesteśmy jestem podekscytowany możliwością wspierania pracodawców w wykorzystywaniu możliwości, jakie to stwarza, w budowaniu bardziej sprawiedliwej i przejrzystej przyszłości”.

Source link