Z tą historią

Opad z wojny handlowej USA-Chiny rozszerzył się na europejskie rośliny samochodowe. Podobno kilka europejskich fabryk dostawców motoryzacyjnych zawiesza objętości produkcyjne z powodu braku elementów ziem rzadkich, silników elektrycznych, systemów hamowania i kluczowych materiałów stosowanych w mechanizmach kierowniczych.

Zagraniczni producenci samochodów, tacy jak BMWNiechlujny0,00%) i Mercedes-Benz (MBGAF-2,77%) Ich podstawowe operacje są nadal przeprowadzane i mówią, że ich sieć dostawców pęka w napięciu. Grupy branżowe ostrzegają, że więcej zamknięć jest bliskie, jeśli rzeczy się nie poprawiają.

Walka samochodowa sięga kwietnia, a Chiny postanowiły ograniczyć eksport ziem rzadkich i powiązanych materiałów. Jest to ruch, który był powszechnie interpretowany jako odwet ekonomiczny po tym, jak prezydent Donald Trump narzucił nagłe taryfy (145%) na chińskie towary. Dominacja Chin w przetwarzaniu ziem rzadkich – stanowiąca ponad 90% globalnej podaży – stworzyła dławiki dla branż na całym świecie.

Pomimo tego, że jest Trump Czwartkowe roszczenia True Society „Nie powinno być więcej pytań, które szanują złożoność produktów ziem rzadkich”, po wezwaniu chińskiego prezydenta Xi Jinpinga powolna konkurencja Chin o licencje eksportowe trwa do sparaliżowania głównych sektorów łańcucha dostaw motoryzacyjnych. Ostatnie ograniczenia eksportowe spowodowały znaczny wzrost cen ważnych minerałów, takich jak anomalie i terb, które są niezbędne dla silników pojazdów elektrycznych.

Europejscy urzędnicy pędzą, aby powstrzymać szkody. Komisarz ds. Handlu UE zobowiązał się jak najszybciej wyjaśnić sytuację w Pekinie, ale firmy takie jak Mercedes już zbudowały bufory (takie jak zapasowe ziemskie ziemi) w celu ochrony przed dalszymi wstrząsami.

Nawet producenci samochodów, którzy próbowali zmniejszyć swoją zależność od Chin, nie całkowicie uniknęli kryzysu. BMW bez magnesu silniki elektryczne wymagają ziem rzadkich dla systemów wtórnych, takich jak wycieraczki i urządzenia sterujące okienkami. Oraz firmy takie jak Volkswagen (vwagy-2,90%) Mówią, że nie są jeszcze w szczycie, grupa dostawców ostrzega, że ​​bufory zapasowe mogą być dopiero w zeszłym tygodniu.

Rządy i firmy na całym świecie pędzą, by być wolnym od Chin Rządzą Kontrola Ziemi. Linas australijskich (Lyscf-1,00%), najwięksi producenci ziem rzadkich spoza Chin odnotowali wzrost akcji, ponieważ globalni nabywcy szukają alternatyw. UE zidentyfikowała 13 projektów w celu zabezpieczenia krytycznych minerałów poprzez wydobycie krajowe i partnerstwa międzynarodowe. Tymczasem w USA materiały MP (MP-1,02%) Rozpoczęli produkcję metali ziem rzadkich w swoim obiekcie w Teksasie, ale postęp jest niejednolity z powodu przedłużonych taryf i ograniczeń logistycznych.

Tymczasem Chiny zaciskają swój uścisk. Oprócz spowolnienia licencji eksportowych Pekin wprowadził obowiązkowy system śledzenia online dla producentów magnesów ziem rzadkich. Ten system wymaga od firm zgłaszania wolumenu transakcji i ujawnienia nazw klientów. I pomimo Zgłoszono postęp negocjacji handlowychNie jest jasne, kiedy Chiny poddały się.

Amerykańscy dostawcy samochodów wysłali w czwartek list z prośbą o natychmiastowe działania w celu rozwiązania problemu kontroli eksportu chińskiego, które zaczyna prowadzić do niedoborów.

„Sytuacja pozostaje nierozwiązana, a poziom niepokoju pozostaje bardzo wysoki”, powiedziała grupa American Auto Suppliers Group w liście od Stowarzyszenia Dostawów Pojazdów Mema, o której po raz pierwszy zgłosił Reuters (Próbować+0,10%). „Konieczne są natychmiastowe i decydujące działanie, aby zapobiec powszechnym zakłóceniu i opadów gospodarczych w sektorze dostawcy pojazdów”.

– Josoph Zeballos-Roig przyczynił się do tego artykułu.

Source link