Lot przeznaczony do Londynu rozbił się wkrótce po starcie Dziś rano z 242 pasażerami na pokładzie, w tym 53 obywateli Wielkiej Brytanii. Materiał filmowy krążący w mediach społecznościowych pokazuje skazany samolot szybując w kierunku ziemi nad mocno mieszkalnym strefą w pobliżu lotniska Ahmedabad na zachodzie Indii, zanim wpadł w płomienie.

Charakter sprzeciwu samolotu doprowadził wielu do spekulacji przy przyczynie katastrofy, biorąc pod uwagę jego kontrolowany charakter. Jerry Dyer z Big Jet TV jest entuzjastą lotnictwa, który regularnie filmuje samoloty startujące i lądujące z lotnisk w całym kraju i uważa, że ​​materiał filmowy zawiera wskazanie, co mogło się stać. Powiedział Daily Express: „Gdy tylko go zobaczyłem, od razu rozpoznałem ustawienia klapy, to jest ruchomą część skrzydła, która rozciąga się z tyłu.

„Z tego filmu wydaje się, że nie zostały rozszerzone, a to oznacza, że ​​nie masz wystarczającej liczby podnoszenia, ponieważ klapy zwiększają rozmiar skrzydła i dają samolotowi więcej podnoszenia.

„Bez nich nie będziesz miał żadnej windy. To się zdejmie, ale zrobisz to płytko i stracisz wysokość i ostatecznie się rozbij.

„To jest coś, co kontroluje pilot. Pilot wprowadza ustawienie przed startu. Moim największym zmartwieniem jest jestem pewien, że systemy na tych samolotach są wyrafinowane, więc system powinien krzyczeć na pilota, jeśli się myli.

„Gdy tylko zastosowali przepustnicę do startu, mieliby ostrzeżenie, które wyobrażam sobie. Wprowadzonoby bezpieczne pomiary, aby skonfigurować”.

„Niezależnie od tego, czy był to nieprawidłowa funkcja, czy błąd ludzki, nie wiemy. Nie jest to coś, co możesz postrzegać jako pilot, nie wiedziałbyś.

„Wchodzi na ekranie na temat lotu, ale kto ma wiedzieć, że pokazało, że klapy zostały rozszerzone, ale nie były?”

Przyczyna katastrofy pozostaje niejasna Zespoły ratownicze nadal działają Zidentyfikowanie osób ocalałych i nieuniknione dogłębne dochodzenie jeszcze się rozpoczęło.

Według Jerry’ego samolot jest najbardziej wrażliwy na starcie, ponieważ jest najcięższy

Dodał: „Musisz pamiętać, że samolot jest bardzo ciężki w momencie, w którym się rozbije. Latuje z Indii do Londynu, więc ma pełny zbiornik paliwa i jest pełen pasażerów.

„Z punktu widzenia wygląda na to, że próbuje wylądować, a to jest standardowy kąt ataku podczas lądowania samolotu, ale nie mieliby okazji nawet z pełną mocą silnika, aby go skorygować, gdyby klapy nie były rozszerzone, samolot nie zareagowałby bez poprawnego ustawienia klapy”.

Source link