Przyczyna Deadly Air India Crash Potwierdzenie może potwierdzić miesiące, ale jeden z ekspertów lotniczych uważa, że istnieje już silna wskazówka wskazująca na to, co poszło nie tak. Lot AI171 wybuchł płomieniami Krótko po starcie, zabijając wszystkich oprócz Jeden Brytyjczyk na pokładzie. . Boeing 787-8 Dreamliner ledwo opuścił ziemię, kiedy rozbił się w pobliżu lotniska Ahmedabad Indie.
Teraz dr Jason Knight, starszy wykładowca mechaniki płynnej na University of Portsmouth, zasugerował najbardziej prawdopodobny powód, dla którego samolot tak szybko spadł. Powiedział Telegraph: „Samolot ma być w stanie latać na jednym silniku, więc najbardziej prawdopodobną przyczyną awarii jest awaria podwójnego silnika. Ponieważ wysokość była tak niska, pilot miałby bardzo mało czasu na lądowanie awaryjne. Najbardziej prawdopodobną przyczyną awarii podwójnego silnika jest uderzenie ptaka, który wyciągnąłby silnik”.
Teorię potwierdza fakt, że lotnisko Ahmedabad jest znane z problemów z uderzeniem ptaków.
Tylko w 2023 r. Zgłoszono 81 strajków ptaków, drugi najwyższy w Indiach, pomimo znacznie mniejszej liczby lotów niż Delhi, który miał 169, poinformował Telegraph.
Salil Colge, wykładowca zarządzania lotnictwem na University College Birmingham, powiedział: „Historycznie pojawiły się doniesienia o kilku strajkach ptaków w tym obszarze w przeszłości, co może być jedną z możliwości”.
Były też inne obawy. Wydaje się, że niektóre materiały wideo pokazują klapy skrzydeł w pełni cofane podczas startu, które mogłyby mieć zmniejszenie windy.
Wydawało się, że sprzęt do lądowania również pozostawał w trakcie krótkiego lotu.
Jednym z możliwych scenariuszy jest to, że piloci dostosowali klapy w powietrzu, aby zmniejszyć opór, jeśli sądzili, że sprzęt do lądowania utknął, ale przesadzony i utracony winda.
Innym jest to, że sam system klap nie powiódł się, co w przeszłości wpłynęło na inne 787.
Profesor John McDermid z University of York powiedział: „Piloci mogą przerwać start do końca w rzucie startowym, więc wydaje się, że problem miał miejsce bardzo nagle w ostatniej części rzutu startowego lub wkrótce po starcie, i byli wystarczająco poważni, aby być niemożliwe”.
Dodał: „Początkowo to wydaje się to bardzo zaskakujący wypadek”.
Eksperci przyjrzeli się również zastosowanej długości pasa startowego. Dane radarowe sugerują, że piloci mogli dołączyć do częściowej drogi startowej, zamiast używać pełnej długości-mniej niż 2000 metrów zamiast doradzanego 2500 m dla gorących, ciężkich startu.
Samolot wystartował w cieple 40 ° C i miał latać prawie dziewięć godzin, co oznacza, że zostałby w pełni załadowany paliwem i pasażerami.