We wszystkich jego dużych nadziejach i ciężkiej pracy w ciągu ostatniego roku, aby promować powrót NASCAR do jego rodzinnego kraju w Meksyku, nawet Daniel Suárez nie mógł wyobrazić sobie niesamowitej historii jego dramatycznej wygranej w sobotnim Chilango 150 – pochodzącym z ostatniego miejsca na sieci w samochodzie i szarżowaniu na linii zwycięstwa.
Po spinoutach zwycięstwa, 33-latek z Monterrey w Meksyku, wyjechał ze swojego nr 9 JR Motorsports Chevrolet, stał na dachu samochodu, wbił klatkę piersiową i wskazał na wsparcie Audromo Hermanosa Rodrígueza-krzycząc na hodowlę hiszpańskiego i pobudzając lojalnych fanów.
„To wszystko, czego szukałem, tylko wyjątkowy dzień”, powiedział emocjonalny Suárez, mistrz NASCAR XFINITINY 2016, który poprowadził najlepszy wyścig 19 z 65 okrążeń wyścigu i pokonał Taylora Graya na flagę w kratkę o 0,598 sekundy w zapasowym samochodzie, który zespół odbudował się.
„To wyjątkowy dzień, aby być tutaj przed moim ludem, wszyscy ci ludzie, którzy wspierali mnie przez wiele, wiele lat i znają mnie od czasów Meksyku NASCAR. Teraz walczę z dużymi chłopcami” – powiedział Suárez, który był zmuszony skorzystać z „międzynarodowej tymczasowej stanowiska początkowego” po swoim incydencie w zakwalifikowaniu.
Nawet po tym, jak pilnie przeszedł przez boisko 37 samochodów, Suárez musiał zdobyć tę wygraną z każdej definicji. Full-timer Nascar Cup Series poszedł od drzwi do drzwi z Grey na ponownym uruchomieniu z trzema okrążeniami, ostatecznie odsunął się-tylko po to, aby ponownie odeprzeć szybko zbliżający się szary na ostatnim odcinku ostatniego okrążenia.
Suárez po raz pierwszy objął prowadzenie w sobotę w podobnie dramatyczny sposób, panując po trzy szerokim uruchomieniu z 19 okrążeń.
Wyłonił się z przodu po tym, jak poszedł z pierwszymi przywódcami wyścigu, debiutantem Connor Zilisch i innym serią NASCAR CUP Zwykłą Ty Gibbsa. Polesitter Zilisch, który prowadził 17 okrążeń, skręcił w kółko, biorąc róg zatłoczonego ponownego uruchomienia, obrócił, a następnie uderzył swojego kolegi z drużyny JR Motorsports, Carson Kvapil, gdy zaczął się stos.
Gibbs, który prowadził 18 okrążeń, ruszył do przodu z pierwszego kontaktu, a następnie nawiązał kontakt z Chevy Kvapil w następnej turze. Wynikający z tego stos wpłynął na 13 samochodów w różnym stopniu.
Suárez przejechał w zwarciu, czerpiąc ogromną radość z tłumu. Meksykańscy fani stali na nogach, podniesione ręce, meksykańskie flagi w powietrzu.
Austin Hill Richarda Childress Racing zajął trzecie miejsce, Christian Eckes z Kauligan Racing był czwarty, a Zilisch wyzdrowiał, aby zająć piąte miejsce w bardziej niezwykłych wysiłkach tego dnia.
Po tym incydencie z 17 okrążeniami, Zilisch powrócił na 28 miejsce z uszkodzeniem prawej strony swojej Chevy, tylko po to, by poruszać się po polu w niezwykłym tempie – o 14 pozycji w trzech okrążeniach po ponownym uruchomieniu. Był na 10. miejscu z 10 okrążeń, kończąc w pierwszej piątce.
„Jestem dumny z mojego zespołu za ich wysiłek” – powiedział Zilisch, który pochylił się o swój samochód sam na Pit Road, oczywiście rozczarowany wynikami po tak silnym popołudniem.
„Oczywiście wykończenie nie jest tym, czego chcieliśmy. Prawdopodobnie mieliśmy lepszy samochód niż piąte miejsce, ale zostaliśmy złapani w incydencie z ostatnim ponownym uruchomieniem. Po prostu dumni z tego, że możemy tu przyjechać i zdobyć przyzwoite wykończenie.
William Sawalich, Austin Green, Jeb Burton i jego kuzyn, Harrison Burton i Sammy Smith zaokrąglili pierwszą dziesiątkę.
Wśród sześciu kierowców było siedem wiodących zmian, a Kvapil wygrał pierwszy etap, a Smith wygrał drugi etap.
Lider mistrzostw Nascar Xfinity Series Justin Allgaier musiał zabrać swojego nr 7 JR Motorsports Chevrolet za ścianą w celu naprawy przed końcem pierwszego etapu, ostatecznie osiedlając się na 34. miejscu, 15 okrążeń do zwycięzcy. Na szczęście dla panującego mistrza serii miał 92-punktową przewagę nad Hill na szczycie punktów w Meksyku. Teraz prowadzi o 54 punkty.