Oceny telewizji NBA są kształtowane przez różne czynniki, ponieważ konsumenci trawią treść w nowych formatach. Liga i jej partnerzy telewizyjni muszą poruszać się w tych problemach. Koncentrują się na przyciąganiu większej liczby widzów.

Indianapolis – Finały NBA Dyskusja o rankingach telewizyjnych to klasyczna walka między optymistą a pesymistą.

Jeden nagłówek: „Finały NBA są najczęściej oglądanymi programami od pierwszego tygodnia maja”.

Kolejny nagłówek: „Ocena finałów NBA spadła o 24%”.

Dwie rzeczy mogą być prawdziwe w finałach tego sezonu między „małym rynkiem” Indiana i Oklahoma City.

Tak, oceny spadają z finałów zeszłego sezonu między Bostonem i Dallasem, i tak, Finały grzmotów sprowadzili miliony widzów, w tym szczyt 11,54 miliona o 23:00 ET w grze 3 w środę, 11 czerwca.

Spośród 10 najlepszych programów telewizyjnych 2-8 czerwca cztery były związane z NBA dla ABC: gry 1 i 2 finałów, relacje z gry 2 oraz program Pregame Game 1. Według Nielsena te cztery wyniosły 25,6 miliona widzów, w tym 8,9 miliona dla gry 1 i 8,7 miliona.

Temat ocen telewizyjnych NBA jest kształtowany przez grające zespoły; Brak nazw gospodarstw domowych napędza konkurencję, mimo że OKC Shai Gilgeous-Alexander jest MVP w tym sezonie, a Tyrese Haliburton to dwukrotny All-Star, Złoty medalista olimpijski Paris Paris i zimnokrwistym strzelcem; nowa era, w której różne drużyny grają w finale każdego sezonu; A gwiazdy nie o nazwie LeBron James, Steph Curry i Kevin Durant dostały się do finału.

Liga i jej partnerzy telewizyjni muszą poruszać się tymi problemami i koncentrują się na przyciąganiu większej liczby widzów, zwłaszcza swobodnych fanów sportu.

Ale jeśli zapytasz ligę i Disney/ABC/ESPN, jeśli są niezadowoleni z liczb, ich odpowiedź brzmi „nie”. Czy chcieliby więcej widzów? Oczywiście.

Jednak wygrywanie nocy i wygrana z kluczowymi demografią jest dokładnie tym, czego chcą oni i korporacyjne/partnerzy.

W dzisiejszym świecie oglądania konsumpcji – streaming, wiele urządzeń, wyróżnianie YouTube – wymagane jest niuans. Liczby Nielsena są ważne, ale nie jedynym czynnikiem.

„Oceny zmieniły się od tego, czym były”, powiedział komisarz NBA Adam Silver przed meczem 1 finału. „Netflix jest najcenniejszą firmą zajmującą się mediami czystej gry. Nikt w tym pokoju nie wie, jakie są ich oceny. Nie myślimy nawet w zakresie ocen. Myślimy, że jeśli chodzi o popularność, brzęczenie wokół programu. Przechodzimy przejście i zamierzamy to przejść”.

Silver i jego pracownicy operacji biznesowych zastanowili się nad tym tematem. Nie martw się zbytnio dla ligi. Dziewięćletnia umowa telewizyjna NBA o wartości 24 miliardów dolarów wygasa po finałach, a nowy 11-letni pakt z ESPN/ABC, NBC i Amazon rozpoczyna się w następnym sezonie.

To prawie potrójne poprzednią umowę. Przed zabezpieczeniem tej umowy istniał sceptycyzm, że NBA może zawrzeć umowę, która wynosiła średnio 7 miliardów dolarów rocznie. Ale Silver to zrobił. Kwota ta nie obejmuje umów medialnych ligi z międzynarodowymi partnerami nadawczymi.

Dla partnerów telewizyjnych kwota, którą zgodzili, że zapłaci NBA, nie została arbitralnie złapana z eteru. Wysoko opłacani dyrektorzy przeanalizowali dane i finanse i osiedlili się na figurze, która pozwala ich sieć zarabiać pieniądze.

W NBA ma ekstremalną wartość, a to również odzwierciedlone w wartości franczyz. Oczekuje się, że Boston Celtics będzie sprzedawać za co najmniej wycenę w wysokości 6,1 miliarda dolarów, a jeśli NBA zdecyduje się na rozszerzenie, zespoły ekspansji wyniesie co najmniej 6 miliardów dolarów.

Sporty na żywo w telewizji pozostają pożądane od tradycyjnych i nowoczesnych środków konsumpcji. Kanał YouTube w NBA ma ponad 20 milionów obserwujących, jego konto X ma 48 milionów obserwujących, jego konto na Instagramie ma 90,8 miliona obserwujących, a jego konto na Facebooku ma 50 milionów obserwujących.

W lutym dyrektor generalny Disneya i prezes Bob Iger powiedział: „Oczywiście wierzymy w długoterminową NBA. Uważamy, że to sport rozwojowy. Tak naprawdę nie patrzymy na oceny z roku na rok, które uważnie.… Nie jesteśmy w żadnym sensie rozproszeni, co dzieje się w tym sezonie. Z przyjemnością mamy to przez 11 lat.

Również w lutym, tym razem w weekend All-Star w San Francisco, Silver zajął się tym tematem z pięciominutową odpowiedzią, gdy zapytano USA Today Sports, w jaki sposób NBA postrzega oceny telewizyjne i co uważa się za sukces. Jest to oczywiście temat, który jest frontem dla srebra.

„Szczerze mówiąc, podoba mi się to wyzwanie, ponieważ myślę o lidze i wraz z naszymi partnerami, musimy jednocześnie podnieść naszą grę” – powiedział Silver. „Jest o wiele więcej konkurencji o uwagę niż kiedyś. Po prostu pomyśl o wszystkich swoich nawykach w pokoju dla ludzi, którzy dorastali, oglądając bardziej tradycyjny telewizja.…

„Nie sądzę, aby tego rodzaju zaangażowanie za pośrednictwem mediów społecznościowych jest koniecznie substytutem oglądania gier na żywo, ponieważ to się pojawia przez cały czas. Niektórzy sugerują:„ Cóż, czy nie tak źle trenujesz następne pokolenie fanów, którzy mogą nigdy nie oglądać gier na żywo, ale tylko oglądanie wydarzeń? ” Myślę, że jest to addytywne.

Oceny telewizyjne dla sezonu NBA 2024-25 spadły o 2%, co odzwierciedla spadek NFL o 2,2% w sezonie 2024. Dzięki finałom konferencji NBA oceny play-off wzrosły o 3%, a oglądalność w grach 1 i 2 była o 50% wyższa niż kolejne trzy najwyżej oceniane koncerty („The Tony Awards”, „60 minut”, „America’s Got Talent”) w tygodniu 2-8 czerwca.

Grzmot Plecerze zamienił się w fascynującą serię utalentowanych, dobrze trenerów zespołów, których obraźliwe i obronne wysiłki sprawiają, że każde posiadanie mają znaczenie.

Te finały toczą co najmniej sześć gier, a każda seria finałowa, która przechodzi ponad pięć gier, jest sukcesem finansowym dla partnerów telewizyjnych ligi.

Śledź reporter NBA Jeff Zillgitt w mediach społecznościowych @Jeffzillgitt

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj