Wygląda na to, że zegarki Tiktok nie są ticktok. Prezydent Donald Trump po raz kolejny nadał aplikacji linię życia, przedłużenie terminu dla właściciela Chin, Bytedance, po raz trzeci sprzedać amerykańskie firmy.

Przeniesienie, potwierdzone we wtorek przez Biały Dom, naciska na egzekwowanie federalnego zakazu w połowie września, dając negocjatorom kolejne 90 dni na wspólne zrekompensowanie umów, które spełniają zarówno Waszyngton, jak i Pekin. Trump powiedział dziennikarzom, aby Air Force 1 we wtorek spodziewa się przedłużenia terminu.

„Prawdopodobnie musimy uzyskać zgodę Chin, ale myślę, że ją dostaniemy” – powiedział Trump. „Myślę, że prezydent XI ostatecznie to zatwierdzi”.

Biały Dom „sformułował rozszerzenie jako praktyczną potrzebę zapewnienia, że ​​transakcja ta zostanie zamknięta i pozwoliła Amerykanom korzystać z Tiktoku z zapewnieniem, że dane są bezpieczne” – dodał rzecznik Białego Domu Karolyn Leavitt, że nie chce, aby prezydent „ciemny”.

Jest to dalekie od pierwotnego stanowiska administracji i obiecało trudne stanowisko wobec chińskiej własności danych użytkowników USA. Ochrona Amerykanów przed zagraniczną ustawą o wniosku o wrogie wrogie (PAFACA), przyjęta w kwietniu 2024 r., Ustanowił termin sprzedaży 19 stycznia, umożliwiając jedno 90-dniowe przedłużenie, jeśli trwał rzeczywisty postęp.

To przedłużenie zostało już dwukrotnie nazywane (po pierwszym terminie minął w kwietniu, a drugi w połowie czerwca). Krytycy twierdzą, że prawo przekroczyło swoje granice. Senator Mark Warner (D-Va.) Nazwał termin sprzedaży „z naruszeniem prawa”, a często wydłużone terminy w Kongresie zirytowały ustawodawców po obu stronach przejścia.

Jak dotąd niewiele jest dowodów na zbliżającą się sprzedaż. Lista kandydatów na Oracle, Walmart i Financial Buckers okrążyła amerykańską działalność Tiktok, ale mówi się, że rozmowy są w stagnacji dzięki rosnącym napięciom z Pekinem i nowej fali taryf nałożonych przez Trumpa. Były właściciel Los Angeles Dodgers, Frank McCourt, wypowiedział się na temat swojej oferty o wartości 20 miliardów dolarów na aplikację. I jego plan zmiany. Jednak wzmocnienie jest mocno utrzymywane. Największym elementem tej umowy pozostaje cenny algorytm rekomendacji Tiktok, który chińscy urzędnicy uważają za wrażliwy eksport.

Tymczasem App Store utknął w czyśćcu.

Zgodnie z prawem Apple i Google będą musiały wycofać Tiktok z platformy, jeśli rozporządzenie nie zostanie sprzedane. Ale poczucie bezpieczeństwa Trumpa zostało teraz ograniczone do egzekwowania prawa. Nie jest zadowolony z akcjonariuszy. Alphabet stoi już w obliczu procesów sądowych inwestorów, którzy twierdzą, że kontynuowanie dystrybucji aplikacji naraża firmę na ryzyko.

Na razie Tiktok jest nadal dostępny i działa idealnie. Ale zegar wciąż tyka. Tiktok ma kolejne trzy miesiące na zaspokojenie Waszyngtonu, umieszczać Pekin i pośrednik umowę, która zawiera magię strony „For You”. Jeśli się nie powiedzie, Tiktok może wrócić do zakazanego młotka. Oczywiście, chyba że Trump znajdzie kolejny magiczny guzik drzemki.

Source link