ONe rano na początku tego miesiąca Melanie obudziła wiadomość, że imigracja i egzekwowanie celne (ICE) zatrzymały Ponad 40 pracowników migrujących w fabryce odzieży, w ramach serii nalotów w Los Angeles. Jej liceum, położone w centrum miasta, nie jest zbyt daleko od miejsca, w którym odbyły się aresztowania. Nie chciała chodzić do szkoły – ale nadal jechała, aby ukończyć egzaminy końcowe.

„Kiedy dotarłem do szkoły, ten strach mnie nie opuścił. Mogłem być w wystarczająco bezpiecznym miejscu, ale moja rodzina nie była”, powiedziała Melanie, której wujek i ojciec pracują w dzielnicy mody, okolicy, w której miał miejsce nalot. Nie podała swojego nazwiska, aby chronić bezpieczeństwo swojej rodziny, ponieważ wielu członków jest nieudokumentowanych. „Ogólnie rzecz biorąc, każda sekunda była zniechęcająca. Wydawało się, że czas nie poruszałby się wystarczająco szybko”.

Ten strach wciąż nie odszedł. Po ukończeniu siostry w następnym tygodniu ona i jej rodzina postanowili wrócić do domu zamiast jeść razem w restauracji.

„Wiedzieliśmy, że nie byłoby bezpieczne lub mądre. Chociaż zwykle tak, ilekroć mamy specjalne osiągnięcie w naszym życiu, tym razem nie mogliśmy z powodu obawy przed deportacją. Wróciliśmy prosto do domu przez najmniej powszechne ulice, ponieważ lód był przez moją szkołę wielokrotnie”.

To uczucie, że Angélica, jej nauczycielka studiów społecznych, która dorastała nieudokumentowana i nie nadała jej nazwiska, zna zbyt dobrze. Upewnia się, że śledzi aktywność lodu w okolicy i pozwala Melanie i inni dotknięci uczniami. Z powodu własnych osobistych doświadczeń jest pasjonatką pomagania innym nieudokumentowanym młodzieżowi w poruszaniu się stypendiami, stażem lub pracami oraz nauki bezpiecznego popierania siebie.

„Ludzie nie wiedzą, to obfita trauma mieszkająca w rodzinie z mieszanym statusem”-powiedziała. „Wszędzie jest ich ciężka obecność. Strach pojawi się w przypadkowych czasach. To coś, o czym uczniowie zawsze myślą”.

W LA i reszcie USA nieudokumentowani studenci i osoby z rodzinami z mieszanymi statusami żyli w podwyższonym strachu wśród nalotów lodowych w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Rodziny decydują się zostać w środku, pomijając ceremonie ukończenia szkoły i rezygnując z zakupów spożywczych. Naloty wywołały serię protestów przeciwko deportacjom, na które odpowiedziała administracja Trumpa, wysyłając Gwardię Narodową i Marines do centrum LA.

Studenci z Orange County Educational Arts Academy Middle School organizują plakaty w celu wsparcia migrantów spoza budynku federalnego Ronalda Reagana i sądu w Santa Ana w Kalifornii, 6 lutego 2025 r. Zdjęcie: Patrick T Fallon/AFP/Getty Images

Eksperci twierdzą, że wydarzenia te mogą mieć poważny negatywny wpływ na zdrowie psychiczne dla dorastania dzieci, a także powodować długoterminowe różnice w zakresie bezpieczeństwa żywnościowego, wyników akademickich i frekwencji w szkole.

„Te naloty będą podstawowymi wspomnieniami i będą kształtować, w jaki sposób całe pokolenie dzieci nieudokumentowanych imigrantów rozumie prawną lukę”, powiedziała dr Laura Enriquez, profesor badań Chicano/Latino na University of California Irvine, który zbadał długoterminowe skutki imigracyjnego polityki imigracyjnej na rodzinę mieszanego statusu.

Wbudowani w lokalne społeczności nauczyciele stają się obecnie największymi zwolennikami i dystrybutorami zasobów dla swoich uczniów, pomagając im rozwijać długoterminową odporność w szkole i poza nią.

Martha Meléndrez od czterech lat pracuje jako psychiatryczny pracownik socjalny (PSW) w szkole niedaleko MacArthur Park w LA. Obsługuje studentów pierwszego pokolenia, rozwój języka angielskiego (ELD) i głównie społeczność latynoska. Jej społeczność była już wcześniej spotkała się z nalotami: trzy miesiące temu, uczeń w jej szkole, która była obywatelem USA, zabrał jego matkę. Zapewniła mu cotygodniowe kontrole i poradnictwo psychologiczne oraz informacje na temat usług wsparcia prawnego, aby pomóc matce w wizycie sądowej. W szkole ułatwiła także serię kręgów społecznościowych w swoich klasach ELD, umożliwiając uczniom omawianie trwających wydarzeń i ich wpływu na nich.

„Zapewnienie przestrzeni dla studentów do przetworzenia jest obecnie absolutnie krytyczne” – powiedziała. Wielu jej uczniów jest niedawno przybywających do USA, którzy ubiegają się o azyl i dostosowują się do nowego środowiska. „Byli w stanie znaleźć wspólną płaszczyznę i związek z innymi uczniami na temat ich lęków, ich nadziei i ich uczuć”.

Jako była nieudokumentowana osoba i nowicjusz, Meléndrez kieruje swoją perspektywę, aby poinformować jej praktykę i zasięg. „Jestem częścią tej społeczności. Daje mi to unikalny obiektyw tego, przez co przechodzą studenci i rodziny” – powiedziała.

To, że nowa runda nalotów lodowych miała miejsce tak blisko końca roku szkolnego, sprawia, że ​​martwi się, jak uczniowie będą wspierani w nadchodzących miesiącach.

„W tej chwili, wielu nauczycieli i PSW, nie jesteśmy w stanie zapewnić tej opieki dla naszej społeczności szkolnej z powodu lata. Niestety mogą nie mieć dostępu do zaufanych dorosłych i zasobów, jak w roku akademickim”, powiedział Meléndrez, dodając, że najczęstsze odpowiedzi traumy dla uczniów mogą być teraz nadmierne zmartwienie i nocne składy na temat separacji rodzin.

W całym Los Angeles United School District, który służy Prawie 400 000 studentów W ponad 1300 szkołach istnieje 770 finansowanych PSW, które zapewniają opiekę psychiatryczną i doradztwo na miejscu. Jednak nie wszystkie szkoły mogą sobie pozwolić na pełny etat lub na miejscu PSW; Według rzecznika LAUSD 95% jest w pełnym wymiarze godzin w drugim co do wielkości okręgu szkolnym w kraju. Dystrykt finansuje również 171 nawigatorów studenckich i rodzinnych, którzy zapewniają skierowanie i Zarządzanie sprawami Usługi w szkolnych klinikach zdrowia.

Studenci z Orange County Educational Arts Academy Middle School organizują plakaty w celu wsparcia migrantów spoza budynku federalnego Ronalda Reagana i sądu w Santa Ana w Kalifornii, 6 lutego 2025 r. Zdjęcie: Patrick T Fallon/AFP/Getty Images

„W tej chwili aktywnie monitorujemy wpływ zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia w społeczności związanej z najnowszymi działaniami i w razie potrzeby opracujemy odpowiednie strategie”, powiedział rzecznik LAUSD, zapytany, czy okręg doda jakichkolwiek usług PSW.

Na razie Meléndrez zachęcił uczniów i nauczycieli do dzielenia się i korzystania z infolinii rodziny zdrowia psychicznego dzielnicy, które superintendent powiedział na konferencji prasowej w zeszłym tygodniu, również będzie aktywny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Ale uczniowie, którzy zwykle polegają na bezpłatnych lunchach w szkole w lecie, mogą być w niekorzystnej sytuacji, powiedziała Angélica, zauważając, że w swojej szkole około jednej na trzy uczniów polegała na bezpłatnym programie śniadaniowym i obiadowym. Z powodu strachu przed wyjściem na zewnątrz z nalotami lodowymi spodziewa się, że więcej studentów stanie się głodne.

W 2020 r. Zgłosiła się na ochotnika, aby dostarczyć dziesiątki pudełek żywności studentom i rodzinom podczas pandemii Covid-19. Teraz zaleca, aby Lausd przywróci to samo wysiłki dystrybucji żywności Aby uczniowie i ich rodziny nie musieli wychodzić z domu, aby zdobyć jedzenie.

„Wiele osób jest teraz blokowanych i jest to przerażające” – powiedziała Angélica.

Rzecznik okręgowy powiedział, że śniadanie i lunch będą serwowane w 582 szkołach od poniedziałku do piątku w szkole letniej i programowania po szkole do 26 lipca. Do tej pory ponad 90 000 jest zapisanych na letnią sesję szkolną. Począwszy od tego miesiąca, dystrykt zapytał Los Angeles Regionalny bank żywnościowy, aby uzupełnić te posiłki w torbie do produkcji w różnych miejscach szkolnych, które można zabrać do domu i podzielić się z całą rodziną.

Melanie, studentka, powiedziała, że ​​jej rodzina polega teraz na jej kuzynie, która jest obywatelem USA, aby wyjść i kupować potrzeby, takie jak żywność i produkty higieny osobistej, których potrzebują.

Alejandra, nauczycielka rozwoju języka angielskiego piątego roku w południowo-środkowym Los Angeles, powiedziała, że ​​budowanie relacji z jej uczniami jest kluczem do rozwiązania tego, co się dzieje.

„(Moi uczniowie) mieli szereg emocji. Tęsknią za swoim ojczystym krajem. Uważam, że moja praca niekoniecznie z nimi rozmawia, ale po to, by zrobić im miejsce, aby ze sobą rozmawiać ” – powiedziała. Nauczyciele zazwyczaj nie pytają o status dokumentacji uczniów, ale opracowanie tego relacji pozwala uczniom otworzyć się w czasach kryzysu.

„Posiadanie zaufania relacji i identyfikacja tych zasobów bardzo pomaga” – powiedziała Alejandra.

Stworzenie zbiorowej praktyki leczenia może pozytywnie wpłynąć na nieudokumentowane dzieci, które mogą odczuwać wysoki poziom niepewności i izolacji. Badania Pokazuje, że zmienianie ich doświadczeń jako siły może pomóc w budowaniu odporności.

„Istnieje powód, dla którego komunikaty„ nie jesteś sam ”, jest potężny w ruchu imigrantów sprawiedliwości” – powiedziała dr Dana Rusch, profesor psychiatrii klinicznej na University of Illinois Chicago. „Wsparcie społeczne i poczucie przynależności, które kultywujemy, jest uniwersalną realcją dla cierpienia”.

Pomimo zakończenia roku szkolnego nauczyciele nadal organizują opiekę dla swoich uczniów. Monica Caballero, nauczycielka edukacji specjalnej w gimnazjum w Harbour City w południowej części LA, wolontariusze, aby pomóc w koordynowaniu jednego z United Teacher of Los Angeles Union Rapid Response Networks, gdzie pomaga odpowiedzieć na wiarygodne obserwacje lodu i innych agentów federalnych w jej lokalnej społeczności sąsiedztwa.

Gochez z Union Del Barrio mówi dziś o nalotach przez personel imigracyjny i celny na parking Kościoła chrześcijańskiego Downey Memorial w Downey w dniu 11 czerwca 2025 r. Zdjęcie: Medianyews Group/Pasadena Star-News/Getty Images

„Wszyscy są zalewani wskazówkami i potencjalnymi klientami, a my wszyscy staramy się dołożyć wszelkich starań, aby zweryfikować i odpowiedzieć w razie potrzeby” – powiedział Caballero. Mimo że czasami istnieje zamieszanie z fałszywą identyfikacją: „W rzeczywistości, jeśli wyjdziemy i nie ma żadnej aktywności, to jest najlepszy scenariusz” – powiedziała.

Na Instagramie organizacje takie jak Związek sąsiedztwaW Koalicja samoobrony LAi inne konta patrolowe sąsiedzkie opublikowały o obserwacjach lodowych, aby ostrzec członków społeczności przed pozostaniem w domu. Rodziny polegały również na stronie o nazwie Ludzie za papierygdzie użytkownicy mogą przesyłać zdjęcia i filmy dotyczące podejrzanej aktywności ICE, a wolontariusze weryfikują obserwacje poprzez żmudny proces, który obejmuje odwrotne wyszukiwanie obrazów Google i sprawdzanie krzyżowe z informacjami prasowymi i szybkimi sieciami reagowania.

W styczniu administracja Trumpa ogłosiła, że ​​szkoły i kościoły będą nie służą już jako strony sanktuarium oraz że władze imigracyjne mogą wejść w celu przeprowadzenia aresztowań, odwołania wytycznych „obszaru chronionego” poprzedniej administracji Biden, która koncentrowała się na dzieciach i placówkach służb społecznych.

W odpowiedzi wolontariusze musieli przekształcić „kościoły i szkoły” jako opcje bezpiecznych miejsc na swoich materiałach. Caballero zemdlał te zaktualizowane ulotki informacyjne i hostował Know Your Rights Trainings Online.

„Jestem Meksykiem Amerykanin, moi dziadkowie wyemigrowali w latach 60. XX wieku. Mam szczęście, że można go udokumentować i nie dotyczy wielu naszej społeczności” – powiedziała. „Obowiązkiem tych z nas, którzy mają udokumentowany status, aby chronić najbardziej wrażliwych w naszych społecznościach”.

Source link