IndieOrgan nadzorujący lotnictwo wydał surowe ostrzeżenie dla Air India za naruszenie przepisów bezpieczeństwa po tym, jak odkryto, że trzy z jego samolotów Airbus latały pomimo spóźnionych kontroli sprzętu awaryjnego. Dyrekcja generalna lotnictwa cywilnego (DGCA) skrytykował linię lotniczą za powolne Odpowiedź na ten problem, zgodnie z dokumentami rządowymi.
Te ostrzeżenia i raport dochodzeniowy, które zostały sprawdzone przez Reutersnie są związane z katastrofą Air India Boeing 787-8 w zeszłym tygodniu zabił wszystkich z oprócz jednej z 242 osób na pokładzie. Wydano im kilka dni przed tym incydentem. W maju kontrole punktowe na trzech samolotach Air India Airbus ujawniły, że były one obsługiwane, mimo że obowiązkowe inspekcje zostały opóźnione w ich „krytycznym sprzęcie awaryjnym” slajdów ucieczki. W jednym przypadku DGCA stwierdziło, że kontrola strumienia Airbusa A320 została opóźniona o ponad miesiąc, zanim ostatecznie została przeprowadzona 15 maja.
Dane radaru Airnav wskazują, że podczas tego opóźnienia samolot poleciał do międzynarodowych miejsc, takich jak Dubaj, Rijad i Jeddah.
Kolejna sprawa dotyczyła Airbusa A319 stosowanego na krajowych trasach, w których czeki spóźniły się ponad trzy miesiące, podczas gdy trzeci przypadek wykazał, że inspekcja była dwa dni.
W raporcie DGCA stwierdzono: „Powyższe przypadki wskazują, że samoloty były obsługiwane z wygasłym lub niezweryfikowanym sprzętem awaryjnym, co stanowi naruszenie standardowych wymagań dotyczących zdatności i bezpieczeństwa”.
Air India „nie przedłożył terminowych reakcji zgodności” na kwestie podkreślone przez DGCA, „dodatkowo dowodząc słabą kontrolą proceduralną i nadzorem”.
Linia lotnicza, który został nabyty przez grupę Tata Od rządu w 2022 r. Stwierdził, że „przyspiesza” weryfikację wszystkich rejestrów konserwacyjnych, w tym slajdów Escape, i ma na celu ukończenie tego procesu w nadchodzących dniach.
DGCA poinformowało, że wszelkie brakujące kontrole samolotów miałyby swoje certyfikaty zdatności powietrznej „uznane za zawieszone”.
Animesh Garg, zastępca dyrektora ds. Zdatności lotniczej w rządzie indyjskim, wysłał Uwaga ostrzegawcza i raport dla dyrektora generalnego Air India Campbell Wilson, a także ciągły menedżer ds. Zdatności lotniczej, kierownik jakości i szef planowania.
Junior Minister Lotnictwa Indii ujawnił w lutym, że linie lotnicze zostały ostrzeżone lub ukarane grzywną 23 razy za naruszenia bezpieczeństwa w zeszłym roku.
Air India i Air India Express były zaangażowane w połowę tych przypadków – łącznie 12, w tym jeden przypadek „nieautoryzowanego wejścia do kokpitu”.
Najważniejsza grzywna wyniosła 127 000 $ (94 000 funtów) nałożonych na Air India na „niewystarczający tlen na pokładzie” podczas lotu do San Francisco.
Air India zwrócono się do komentarza.