Kierowcy wybierają się do mediów społecznościowych, aby kupić samochody, w tym czarne kabiny, już zarejestrowane w West Midlands City of Wolverhampton, gdzie wymagania dotyczące licencji są postrzegane tak łatwiej niż w innych obszarach.
Istnieją teraz poważne obawy, że niektórzy taksówkarze mogą unikać trudnych kontroli zabezpieczenia, szczególnie w miejscach, które wcześniej dotknęły skandale seksualne dzieci, Raporty czasy.
Gazeta po raz pierwszy ujawniła ten problem w 2018 r., Relacjonując, że Wolverhampton stał się autorytetem dla kierowców z całej Anglii, którzy chcieli uzyskać licencję na minicab.
A skala problemu tylko się pogarsza. Dane z Combined Authority Greater Manchester pokazują, że od tego roku Wolverhampton Rada przekazała więcej niż jeden na 10 licencji taksówek w Anglii.
Baroness Casey z Blackstock niedawno oznaczyła luki, umożliwiając prywatnym kierowcom pracy w dowolnym miejscu w Wielkiej Brytanii jako poważne ryzyko zabezpieczenia młodych ludzi.
Ministrowie przyjęli wszystkie 12 jej zaleceń i obiecała, że przeprowadzi się „w tempie”, aby zakończyć tę praktykę. Jednak działacze twierdzą, że rząd musi pójść dalej, wzywając do surowszych kontroli licencyjnych w całym kraju.
Chociaż kierowcy muszą przejść czeki – w tym kontrolę przeszłości DBS – gdziekolwiek są licencjonowane, niektóre rady lokalne wymagają znacznie wyższych standardów niż inne.
Jednym z takich autorytetów jest Rotherham, który wprowadził znacznie surowsze zasady licencjonowania po raporcie Jay z 2014 r., Ujawniło, że od końca lat 90. i 2010. XX wieku uległo im przewiezienie 1400 dziewcząt.
Doprowadziło to Radę Rotherham Borough do uczynienia obowiązkowym przez CCTV wszystkich taksówek, wyraźnie określa, co liczy się jako „sprawna i właściwa osoba”, i żąda, aby wnioskodawcy zdali test zabezpieczenia ze stawką 100 procent.
Jednak zabezpieczenia te można łatwo omijać dzięki ustawodawstwu wprowadzonym w ramach rządu Davida Camerona w 2015 r., Które pozwala prywatnym kierowcom pracownikom pracy w kraju, niezależnie od tego, gdzie uzyskują swoją licencję.
Andy Burnham, burmistrz Greater Manchester, niedawno ostrzegł, że prawie połowa wszystkich prywatnych kierowców działających w jego mieście jest faktycznie licencjonowana gdzie indziej.
Dane uzyskane przez Manchester Evening News w zeszłym roku pokazały, że 8 952 kierowców pracujących w całym regionie miało prawo Wolverhampton Council – około 80 mil stąd – co stanowi 35 procent swoich prywatnych samochodów wynajmu.
A Liverpool Echo poinformowało, że w 2024 r. Wolverhampton rozdał prawie 500 prawem kierowcom za pomocą kod pocztowych Liverpoolu.
Jeden sprzedawca reklamuje Priusa na Facebooku, powiedział artykułowi: „Ludzie tacy jak Rada w Wolverhampton – łatwiej jest uzyskać odznakę. Test jest łatwy. W Manchesterze, to bardzo trudne. Właśnie dlatego ludzie idą do Wolverhampton”.
Opłaty za licencję są również dzikie między radami. Rotherham pobiera 210 funtów za roczną licencję, a Wolverhampton pyta zaledwie 49 funtów.
Wiele samochodów zmieniających ręce w mediach społecznościowych ma już załączoną licencję taksówki Wolverhampton. Ale kupujący nadal muszą uzyskać osobistą licencję od rady prowadzić ich legalnie.
Casey ostrzegł w tym tygodniu, że chociaż większość taksówek przestrzegała prawa, „jako kluczowa część gospodarki nocnej, taksówki historycznie zostały zidentyfikowane jako sposób, w jaki dzieci mogą być zagrożone wykorzystaniem seksualnym”.
Dodała: „Władze lokalne wydają licencje taksówek zgodnie z ustawowymi wytycznymi jako sposobem na zwalczanie wykorzystywania seksualnego dzieci, ale utrudnia ich brak surowości w innych władz lokalnych i luki prawne, które oznaczają, że kierowcy mogą ubiegać się o prawo jazdy w dowolnym miejscu w kraju”.
Rzeczniczka Rady miasta Wolverhampton powiedziała, że zabezpieczenie było „priorytetem licencjonowania taksówek” i że było to „jedyne władze lokalne, które codziennie sprawdzają kierowców statusu usługi aktualizacji DBS”.
Dodała: „Rada nielegalna jest odmowa wnioskodawcom licencji taksówek na podstawie tego, gdzie mieszkają. Zgodnie z obowiązującym prawem wnioskodawcy są w stanie ubiegać się o dowolne uprawnienia licencyjne na licencję. Nielegalne jest również, aby władze licencyjne nakładają limit na liczbę wydawania licencji na zatrudnienie.
„Nasze wczesne przyjęcie technologii cyfrowej pozwoliło nam zaoferować prostą i wydajną procedurę aplikacji online, z wymogiem, aby kierowcy osobiście uczestniczyli w szkoleniu i ścisłej ocenie przed przetworzeniem aplikacji”.
W sprawie komentowania skontaktowano się z Departamentem Transportu.